شناسه خبر : 70475
یکشنبه 12 آبان 1398 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تنبیه شهید «فلاح زاده» برای پاره کردن عکس شاه

شهید «حبیب فلاح زاده» در دوران انقلاب به علت پاره کردن عکس شاه به سخت‌ترین تنبیه در مدرسه محکوم شد و بعد از آن دیگر به مدرسه نرفت و فعالیت‌های انقلابی را به درس خواندن ترجیح داد.

https://defapress.ir/files/fa/news/1398/8/8/839329_732.jpg

شهید «حبیب‌ فلاح‌ زاده» در اولین روز از آبان سال 45 در خانواده‌ای مذهبی و مستضعف متولد شد. در شش‌ سالگی وارد مدرسه شد و دوران ابتدای راه رسیدن به محبوبش بود که در این راه سختی‌های زیادی را تحمل کرد.

هرچند دوران خفقان حکومت شاه حبیب را به‌ شدت آزار می‌داد؛ اما او موفق شد دوره ابتدایی را در مدرسه بهمن به پایان رسانده و دوره راهنمایی را در مدرسه امام خمینی (داریوش سابق) آغاز کند.

 

هر چه آن زمان پرده از روی جنا‌یات دژخیمان بیشتر کنار زده می‌شد، شوق و علاقه او نیز به محبوبش فزونی می‌یافت تا جایی که به خاطر این موضوع بارها معلمین و مسئولین مدرسه متعرض او شدند؛ اما حبیب در مقابل آنان مقاومت و سخت‌ترین تنبیه‌ها را هم تحمل می‌کرد.

 

هیچ‌کسی نمی‌توانست روحیه مقاوم و مستحکم او را تضعیف کند تا جایی که یک‌مرتبه به علت پاره کردن عکس شاه به شدیدترین شکل در مدرسه تنبیه شد. او که دیگر نمی‌توانست ساکت بماند، از آن روز رفتن به راهپیمایی‌ها و پخش اعلامیه انقلاب را بر خواندن درس ترجیح داد.

 

حبیب در کنار فعالیت‌های انقلابی پدر و خانواده را نیز فراموش نکرد و همراه و همگام با پدر شروع به کار کرد تا در امرار معاش خانواده به او کمک کند. به علت اخلاق نیکو و پسندیده‌ای که داشت و هیچ‌کسی از او دو رویی ندیده بود، حبیب را به یک مسلمان واقعی تبدیل کرد.

 

با شروع جنگ تحمیلی چون پرنده‌‌ای که راه آزادی را یافته بود به سوی جبهه شتافت و بارها به علت کم بودن سن از رفتن او به جبهه جلوگیری می‌شد ولی او هیچ‌گاه دست از این کار نکشید و بالاخره با پشتکاری زیاد و عزمی مصمم، موفق شد که در طرح لبیک شرکت کند.

 

شهید حبیب فلاح زاده در اواخر شهریور‌ سال 1364 به خدمت مقدس سربازی در سپاه پاسداران مشغول شد و به برادران پاسدار خود ملحق گشت‌.

 

سرانجام بعد از شش ماه خدمت در جزیره مینو و هور‌العظیم، در عملیات و‌الفجر 8 شرکت کرد و در کرانه اروند به شهادت رسید.

 

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi