شناسه خبر : 75032
شنبه 03 خرداد 1399 , 10:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شکوه شکفتن یاد سرباز ولایت در بغض امام‌المسلمین

 

حامد افروغ؛ روز قدس به عنوان یکی از دستاوردهای جهانی انقلاب اسلامی، از بدو تاسیس توسط روح خدا (رضوان الله تعالی علیه) در پیشانی اقدامات و فعالیت‌های جمهوری اسلامی درخشیده و همواره به عنوان مصداقی عملی از آیه «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» باعث تنویر و استحکام قلب دوستان و وحشت و خار چشم دشمنان ایران و اسلام شده است.

روز قدس امسال اگر چه از نظر ماهیت تفاوتی نداشت اما به دلیل شیوع ویروس کرونا با ظاهری متفاوت تجلی یافت و یکی از خیرات و زیبایی‌های آن، این بود که پس از سال‌ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی، خود سخنرانی این مراسم عبادی ـ سیاسی را عهده‌دار شدند. سخنانی که از هر منظری، جلوه‌ای ویژه دارد و به قول شاعر «هر لحظه به شکلی بت عیار درآمد».

روز قدس پس از شهادت سردار دل‌ها حاج «قاسم سلیمانی» رنگ و بویی دگر گرفته است؛ خصوصا که پس از لقب گرفتن این شهید عزیز به عنوان «شهید القدس» یاد او بیش از هر زمان دیگری در این روز بر دل‌ها مستولی شد. یادی که با رنگ و بویی خدایی خود، حاکی از تاییدات الهی دارد، همان تاییداتی که خداوند به بندگان خاص خود عطا می‌کند تا دنیا را با یادشان معطر سازد.

آنچه که در این سطور مد نظر است، فراز پایانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، فرازی که شعله غبطه را در دل بسیاری از اهل ایمان روشن کرد و دعای «یَا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَکُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً» را بر زبان‌ها جاری ساخت. اینکه امروز امام جامعه که در مراسم تشییع آن شهید عزیز گوشه‌ای از ارادت و سپاس خود را به شهید سلیمانی با ناله جان‌سوزش نشان داد تا هم عمق رابطه عاطفی امام و مامومش در مرام ایران و اسلام تبلور یابد، هم برقع از روی ماه الگویی دیگر برای سالکین راه حق برداشته شود، راه را برای درک چنین بغضی در چنین مراسمی هموار می‌کند و مهر تاییدی می‌زند بر این ادعا که شهید سلیمانی، شهید قدس است. 

اگر چه شهید سلیمانی هم مانند شهید طهرانی‌مقدم به ظاهر در مراسم روز قدس نبود تا بار دیگر زبونی و ذلت آن قوم مستکبر و خونخوار را که همواره برای مقابله با آن تلاش می‌کرد، ببیند، اما یاد بغض‌آلود حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) از آن عزیز سفر کرده اثبات کرد که یاد شهید سلیمانی همیشه با تقابل و مبارزه با صهیومنیسم عجین خواهد بود.

اما آنچه که بیش از غبطه برای مخاطبین و تماشاگران این لحظات ناب مهم می‌نماید، دنباله‌روی و دل سپردن به مسیری است که سلیمانی عزیز طی کرد و برای آن سال‌ها در آتش صبر و مقاومت و شوق و شعور سوخت تا چون ققنوسی از دل خاکستر این زمان طولانی، به دیدار معبود و ائمه خویش نائل شد و یادش را برای همیشه تاریخ برای اهل دل و معرفت آکنده از تاثر وادریغا ساخت.

جبهه مقاومت که نمود خارجی تلاش‌های انقلابی سربازان ولایت است، بخش بزرگی ـ لااقل ـ از مهندسی رسانه‌ای خود را مدیون تلاش‌های شهید قاسم سلیمانی است، شهیدی که نامش خواب از چشم دشمنان ایران و منطقه ربوده بود و حتی اسمش سد بزرگی برای تحقق اهداف شوم و جهان‌خوارانه استکبار تلقی می‌شد. از این‌رو هر بیشتر زمان، ما را از ساعات و روزهای نفس کشیدن با او دور می‌کند، حرکت در مدار او و توجه به چراغ روشنی که از خود به یادگار نهاده است، ضرورت بیشتری می‌یابد. باشد که راه و منش آن عزیز سفر کرده در سیاست‌های داخلی و خارجی، منشا عمل دولت‌ و ملت ایران قرار گیرد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi