شناسه خبر : 75423
چهارشنبه 21 خرداد 1399 , 08:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«الفتح»: خروج نیروهای آمریکایی، هدف راهبردی ملت عراق است

«الفتح»: خروج نیروهای آمریکایی، هدف راهبردی ملت عراق است

 به نقل از المعلومه، ائتلاف «الفتح» عراق روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «با آغاز گفت‎وگوی راهبردی عراق و ایالات متحده، مسئولیت قانونی و ملی ما ایجاب می‌کند که مصوبه پارلمانی درباره خروج نیروهای خارجی که در تاریخ پنجم ژانویه ال 2020 را به رئیس و اعضای هیات مذاکره عراقی یادآوری کنیم».

در ادامه بیانیه آمده است: از هیات مذاکره کننده عراق می‎خواهیم که از تجربه مذاکرات آمریکا و عراق در سال 2008 که با امضای توافقنامه امنیتی به پایان رسید و طبق آن نیروهای آمریکایی مجبور به ترک خاک عراق شده بودند، استفاده کنند.

 الفتح تصریح کرد: اجرای توافق پارلمان درباره خروج نیروهای خارجی، هدف استراتژیک ملت عراق است که برای دفاع از سرزمین و حاکمیت و کرامت کشورشان جانفشانی کردند.

ائتلاف الفتح اعلام کرد: ما به نیروهای مسلح خود و همه تشکیلات و نهادهای امنیتی و حشد شعبی و حشد عشایری اعتماد کامل داریم و مطمئنیم که آنها قادر به دفاع از حاکمیت عراق و تحقق پیروزی کامل و قاطع در برابر داعش هستند.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi