شناسه خبر : 76353
دوشنبه 23 تير 1399 , 08:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جاویدالاثر متوسلیان، اسطوره زندگی شهید احمدی روشن

جاویدالاثر متوسلیان، اسطوره زندگی شهید احمدی روشن

شخصیت مورد علاقه شهید احمدی روشن در میان فرماندهان جنگ، جاویدالاثر احمد متوسلیان بود. حاج احمد متوسلیان اسطوره زندگی‌اش بود.

 همسر شهید احمدی روشن درباره قهرمان زندگی مصطفی اشاره کرد و گفت: شخصیت مورد علاقه‌اش در میان فرماندهان جنگ، جاویدالاثر احمد متوسلیان بود. دو نقطه تلاقی با او داشت؛ یکی خط‌شکنی و خدشه‌ناپذیری در رسیدن به هدف، دیگری دشمنی با رژیم صهیونیستی. برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین دو سه‌ بار کمپین راه انداخت.

وی ادامه داد: شهید احمدی روشن در این زمینه برون‌مرزی فکر می‌کرد. ایمیل گروهی از فعالان سیاسی مسلمان را در آمریکا و اروپا داشت. دست کم در دو سه مقطع حسابی جریان‌سازی کرد. هنوز کسی از این دست سناریوهای آقا مصطفی خبری ندارد. مصطفی همیشه می‌گفت باید کاری کنیم آمریکا و اسرائیل نابود شوند. حاج احمد متوسلیان اسطوره زندگی‌اش بود.

مصطفی احمدی روشن در 17 شهریور ماه 1358 در بیمارستان بوعلی شهر همدان به دنیا آمد. در سال 77 وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و تحصیلات خود را در رشته مهندسی شیمی آغاز کرد. در سال 81 در رشته مهندسی شیمی موفق به دریافت مدرک کارشناسی شد و در همین رشته در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داد و پس از آن وارد مرحله دکترای رشته نانو بیوتکنولوژی شد. در دوران تحصیل در دانشگاه در پروژه ساخت غشاهای پلیمری برای جداسازی گازها که برای اولین‌بار در کشور انجام شد، همکاری داشت و چندین مقاله ISI به زبان‌های انگلیسی و فارسی در مجلات معتبر علمی جهان به چاپ رساند.

شهید مصطفی احمدی روشن یکی از پایه گذاران سایت هسته‌ای نطنز بود. تأثیر بسیار مطلوبی در بخش تأمین کالاها و خرید تجهیزات هسته‌ای در حوزه غنی‌سازی در زمان تحریم‌ها داشت.

مصطفی احمدی روشن سرانجام در 21 دی ماه 1390 در حالیکه عازم محل کار خود بود، با چسباندن یک بمب مغناطیسی به خودرو سواری‌اش توسط دو تروریست موتورسوار به شهادت رسید.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi