شناسه خبر : 80298
شنبه 27 دي 1399 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حساسیت‌های شهید احمد کاظمی نسبت به بیت‌المال

دادا اسدالله خاطره‌ای از حساسیت شهید «احمد کاظمی» نسبت به بیت‌المال را روایت کرد.

 
کد خبر: ۴۳۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵ - 14January 2021
 

حساسیت‌های شهید احمد کاظمی نسبت به بیت المال«دادا اسدالله» از نیرو‌های لشکر ۸ نجف اشرف خاطره‌ای از حساسیت شهید احمد کاظمی فرمانده این لشکر در زمان دفاع مقدس را نسبت به بیت المال روایت کرده است که در ادامه می‌خوانید.

حاج احمد تازه خانه‌اش را جابه‌جا کرده بود و برای باغچه‌اش کود می‌خواست. چون می‌دانست پدرم باغ و گوسفند دارد، گفت هر وقت شد یکی، دو گونی کود برایش ببرم. چند سالی از تمام شدن جنگ می‌گذشت، ولی هنوز سرمان شلوغ بود و نرسیدم کار را انجام دهم. گلۀ گوسفند لشکر که یادگار زمان جنگ و دام‌های اهدایی مردم بود، اطراف نجف‌آباد مستقر بود و یکی از بچه‌ها را فرستادم دو تا گونی کود گوسفندی از همان‌جا بیاورد برای باغچۀ حاجی. وقتی فهمید، حسابی من و مسئول گله را دعوا کرد و مجبورمان کرد کود‌ها را بریزیم پای درخت‌های پادگان عاشورا.

یکی از پسرهایش که هنوز مدرسه‌ای نشده بود (یا اول و دوم بود) را دنبالش آورده بود سرکار. در یکی از اتاق‌ها، سرش به نقاشی و بازی گرم بود و یکی از پاسدار‌ها یک بیسکوییت کوچک که سهمیه سرباز‌ها بود را داده بود پسر حاجی. وقتی فهمید، با این‌که طرفش را خیلی دوست داشت، طوری عصبانی شد که همه خوف کردیم. نگذاشت پسرش بیسکوییت را بخورد و همان وقت پول داد از بیرون برایش بخرند.

زمان جنگ، گاهی چهار، پنج نفری از اهواز بر می‌گشتیم نجف‌آباد و به طور معمول حداقل یک وعده غذا در رستوران‌های بین راهی می‌خوردیم. وقتی نوبت حساب کردن شد، گفت: «هیچ‌کس حق نداره دست توی جیبش کنه! هر چی شد، از داشبورد بردارید». همان پول‌هایی بود که چند روز قبلش که می‌خواستم بیام منطقه، پدرش داده بود برایش ببرم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi