شناسه خبر : 80745
سه شنبه 21 بهمن 1399 , 09:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همایش رسانه های قدسی

همایش رسانه‌های قدسی با همت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با رویکرد تقدیر از نویسندگان و پیشکسوتان ادبیات حوزه‌ی ایثار و پایداری برگزار شد.

فاش نیوز -  همایش رسانه‌های قدسی با همت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با رویکرد تقدیر از نویسندگان و پیشکسوتان ادبیات حوزه‌ی ایثار و پایداری با محوریت رونمایی از 20 عنوان کتاب گویا و مکتوب و همچنین تقدیر از برگزیدگان مسابقه فرهنگی "خادمان مکتب حاج قاسم" پیش از ظهر نوزدهم بهمن ماه در  مجموعه فرهنگی عرفان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ما، این همایش با حضور مهندس سعید اوحدی رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، سردار یعقوب سلیمانی مدیر آموزشی و فرهنگی بنیاد شهید، حجت الاسلام موسوی مقدم قایم مقام صدا و سیما، سردار بهمن کارگر رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، نمایندگان شهرستان‌های زابل و زاهدان در مجلس شورای اسلامی، جانباز نم نم، نماینده‌ی جانبازان راست قامت و تعدادی از خانواده معظم شهدا پیش ازظهر روز نوزدهم بهمن ماه در مجموعه‌ی فرهنگی عرفان برگزار شد.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این مراسم ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: این بزرگداشت‌ها و مراسم‌ها در واقع تجلیل از 42 سال حماسه ماندگار مردم این کشور است که با پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق بزرگی را در تاریخ بشریت رقم زده است.

 وی در قسمت دیگری از سخنان خود با مقایسه‌ی انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های طول تاریخ گفت: در انقلاب الجزایر، در انقلاب عبدالکریم قاسم در عراق، و انقلاب مصر توسط جمال عبدالناصر با وجود اینکه قربانی زیادی هم گرفتند اما به دلایل مختلف به نتیجه نرسیدند اما یک دسته همانند انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به ثمر رسیدند و امروز بعد از 42 سال گذشت از پیروزی آن به بلوغ و بالندگی رسیده و همچنان پایدار استمرار دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین افزود: امروز هم در بیعت با مقام معظم رهبری برای رسیدن به اهداف "خودسازی"، "جامعه پردازی" و "رسیدن به تمدن اسلامی" که  از اهداف بزرگ بیانیه گام دوم انقلاب است، خداوند مکتب و چراغ فروزانی همچون مکتب حاج قاسم سلیمانی را در بر سر راه ما قرار داده است.

 اوحدی در پایان هنر را یکی از راه‌های توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و اظهار داشت: یکی از راه‌‌های تحقق این رسالت استفاده از ابزار هنر است، برای مثال کتابی که به رشته تحریر درمی‌‌آید، خودش یک رسانه‌ی مهم است و خود شهدا هم رسانه‌‌اند.

 سردار کارگر رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نیز در همایش رسانه‌های قدسی از شهید به عنوان یک رسانه‌ی قدسی نام برد و افزود: جمهوری اسلامی هر آنچه دارد از برکت شهدا، جانبازان و ایثارگران است. شهدا زنده‌تر از زمان شهادت خود هستند چرا که با شهادتشان جامعه را پویا می‌کنند.

 رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همچنین یادآور شد: مسئله مهم این است که باید به جوانان بگوییم که شهدا هم مانند شما بودند، تلاش کردند و اوج گرفتند. نباید شهدا را در حدی بالا ببریم که دست‌یافتنی نباشند و این امر به وسیله‌ی هنر و تألیف کتاب زندگی‌نامه‌ی ایشان میسر است.
 سپس حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در این مراسم در سخنان کوتاه خود ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و جایگاه بلند شهدا اظهارداشت: جایگاه شهیدان آنقدر بالا و والا است که جز به وسیله‌ی هنر و روش هنرمندانه نمی‌توان آن را تبیین کرد هرچند که گاه شاید هنر هم در ترسیم این جایگاه ناتوان باشد.

 در پایان این مراسم از 10 اثر تازه‌ی نشر شاهد گویا شامل "خاطرات داد"، "رنج"، "داستان مریم"، "پا به پای شما می‌دویدم"، "برف می‌بارد گل سرخ"، "پوتین‌های ساق‌بلند"،  لطیف عشق"، عروس آسمان"، "چشم بیدار"، هلت ها نام تو را می‌خوانند" و 10 کتاب مکتوب شامل "عاشقانه‌های یک رزمنده"، "تردیدهای مین منور" ، "فرهنگنامه‌های جاودانه‌های تاریخ استان بوشهر"، "باباها گم نمی‌شوند"،  "بامداد روز شانزدهم"(نوشته جانباز نخاعی رمضانعلی کاوسی) "دشت هویج"، "ایستگاه آخر"، "لباس رزم من امروز سفید است"، "خورشید زابل"و "دلی که جا ماند" رونمایی و از نویسندگان پیشکسوت ادبیات حوزه ایثار و شهادت و همچنین برگزیدگان مسابقه خادمان مکتب حاج قاسم سلیمانی تجلیل به عمل آمد.

اینستاگرام
سلام
ماشالله انقدر بنیاد با معرفت و بصیرته که فاش خبرشو کار میکنه. خبرنگار فاش اونجا میره گزارشهاشونو می گیره. منتشر می کنن ولی بنیاد که دائم سایت رو میبینه و میدونه سردبیر سایت، جانباز و نویسنده ایثر و شهادته، نکردن در تقدیر از نویسندگان ایثار، از ایشون هم تقدیر کنن.
زحمت کشیدن
سلام منم می خواستم همینو بگم
گقتم اقلا یکی از کتابهای سردبیر فاش را هم اسم می برند
عجب روزگاریه ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi