شناسه خبر : 81348
چهارشنبه 20 اسفند 1399 , 13:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقامات اسرائیل گزافه می‌گویند آنها با چند موشک در تاریکی فرو می‌روند

یک روزنامه عرب‌زبان چاپ لندن، تهدید‌های وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به تمسخر گرفت.
عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم در یادداشتی با عنوان «آیا وزیر دفاع اسرائیل تهدیدهایش علیه ایران را عملی خواهد کرد» نوشت: ارتش ‌اشغالگر اسرائیل پارچه‌نوشته بزرگی را در مرزهای لبنان نصب کرد که بر روی آن نوشته شده است، «هر کس که خانه‌اش شیشه‌ای است، به سوی مردم سنگ پرتاب نمی‌کند». این موضوع به معنی واقعی کلمه یک اقدام کاملا کودکانه است. چنین هشداری صد سال پیش جایز بود، اما در قرن بیست و یکم صاحب چنین ایده‌ای نیازمند آن است که در اسرع وقت به منظور روانکاوی مغز خود به یک روانپزشک مراجعه کند.
اگر هدف این پارچه‌نوشته، لبنانی‌ها و به طور مشخص «حزب‌الله» است، پس در واقع هدف را‌ اشتباه گرفته است و از نظر روانشناسی نمایانگر نظریه فرافکنی است، یعنی به عبارت دیگر این اسرائیلی‌ها هستند که خانه‌شان شیشه‌ای است و دچار دلهره و سردرگمی فزاینده شده‌اند که دیگر سنگ به سویشان پرتاب نمی‌شود، بلکه موشک‌های بسیار دقیق به سمت آنها شلیک می‌شود؛ موشک‌هایی که می‌توانند ظرف چند ساعت، تاسیسات زیربنایی نظامی و غیرنظامی این رژیم را ویران کنند، البته اگر اسرائیل جرات حمله علیه لبنان را بیابد. این ما نیستیم که این چنین می‌گوییم بلکه «اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته اسرائیلی گفت سه موشک حزب‌الله کافی است تا اسرائیل را به مدت چند ماه در تاریکی فرو ببرد به ویژه اگر ایستگاه‌های برق را هدف قرار دهد تا چه رسد به آنکه منابع آب آشامیدنی و ایستگاه‌های آب‌شیرین‌کن و فرودگاه‌ها را هدف قرار دهد.
به نظر می‌رسد ویروس واگیردار تهدیدهای توخالی به ژنرال‌های صهیونیست انتقال یافته است. هم‌اکنون اسرائیلی‌ها در دام گزافه‌گویی گرفتار شده‌اند، در حالی که در درون خود به خوبی می‌دانند طرف مقابل که کم‌هیاهوتر و کم تهدیدتر است، دیگر صید آسانی برای آنها نیست و بسیاری از عوامل قدرت را در اختیار دارد، به گونه‌ای که می‌تواند پاسخ در هم کوبنده‌ای بدهد.
 ژنرال گانتس وزیر دفاع اسرائیل چند روز پس از تهدیدهای قلدرمآبانه «أفیف کوخافی» رئیس‌ ستاد مشترک ارتش اسرائیل، تاکید کرد که رژیم او به طور مستمر در حال روزآمد کردن طرح‌های حمله به پایگاه‌های هسته‌ای ایران است اما طرح‌ها هنوز کامل نشده‌اند تا به اجرا درآیند. متوسل شدن به کامل نبودن طرح‌ها، بهانه طرف ناتوان و یا بزدل است.
ژنرال «کوخافی» فرمانده ارتش اسرائیل نیز گفته که دستیابی حزب‌الله به بیش از ۵۰۰ موشک دقیق خط قرمز اسرائیل به شمار می‌رود و این رژیم اجازه چنین کاری را نخواهد داد و اگر حزب‌الله از این تعداد فراتر رود، اعلام جنگ خواهد داد. ما از او می‌پرسیم، چگونه می‌خواهی بفهمی که حزب‌الله این خط قرمز را پشت سر گذاشته و یا آنکه چرا اساسا مانع از تولید و یا دستیابی حزب‌الله به چنین موشک‌هایی نمی‌شوی و چرا تا کنون کارخانه‌های ساخت و تهیه چنین موشک‌هایی را هدف قرار نداده‌ای؟
در صورت وقوع هر جنگی، اسرائیل با ده‌ها هزار موشک از جبهه‌های مختلف مواجه خواهد شد. «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله که در آخرین سفرم به بیروت با او دیدار داشتم و چند ساعت با وی به گفت‌وگو نشستم، مرد راستگویی است و به هیچ وجه تمایلی به مبالغه ندارد و نیازی نمی‌بیند تا پارچه‌های‌نوشته‌های بزرگ در مرزهای جنوبی لبنان نصب شود. او در واکنش به تهدیدهای اخیر اسرائیل قاطعانه گفت، «اگر اسرائیلی‌ها بخواهند به لبنان تعرض کنند، چنان سیلی از ما دریافت خواهند کرد که راه خانه‌شان را گم کنند. ما کاری با اسرائیل می‌کنیم که در روز روشن، ستاره‌ها را ببیند». (روزشان را سیاه خواهیم کرد). من اسرائیل را از این هشدار شیخ نعیم قاسم برحذر می‌دارم، زیرا او چیزهای خیلی زیادی می‌داند و اطلاعات بسیاری دارد.
 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi