شناسه خبر : 82118
یکشنبه 29 فروردين 1400 , 16:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رائول کاسترو از سمتش کناره گیری می کند

فاش نیوز - رائول کاسترو رهبر کوبا که چند سال قبل جانشین برادرش فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا شده بود، ریاست حزب کمونیست و رهبری را به رئیس جمهور این کشور واگذار می کند.

به گزارش روزنامه گرانما (14 آوریل 2021): نمایندگان استان های مختلف کوبا (گوانتانامو، هولگوین، گرانما، سانتیاگو د کوبا، کاماوی و سیگو د آوویلا) از هفته قبل برای شرکت در هشتمین کنگره حزب کمونیست این کشور وارد هاوانا شده اند.

برپایه این گزارش، این رویداد تاریخی که از 16 آوریل آغاز شده است و تا فردا 19 آوریل ادامه دارد بر موضوعات اصلی برای حال و آینده کوبا، از جمله به روزرسانی مفهوم مدل اقتصادی و اجتماعی برای توسعه سوسیالیسم و اجرای خط مشی های سیاست اقتصادی و اجتماعی حزب و انقلاب این کشور تاکید خواهد کرد.

موضوعات دیگری مانند بیکاری، همه‌گیری کویید 19 و مشکلات ناشی از آن، نیاز به تقویت تولیدات کشاورزی و وضعیت روابط با ایالات متحده نیز در این رویداد مورد بررسی قرار می گیرد.

آنچه که در این بین از اهمیت زیادی برخوردار است اینکه قرار است در این کنگره رائول کاسترو  (89 ساله) سه سال پس از ترک ریاست جمهوری، سمت دبیر اولی جزب کمونیست کوبا (مهم ترین سمت در این کشور) را به رئیس جمهور فعلی، میگل دیاز -کانل (60 ساله) واگذار کند.

رائول کاسترو در کنگرع قبلی این حزب گفته بود که برنامه های وی پس از  بازنشستگی در سال 2021 "مراقبت از نوه ها" و کتاب خواندن خواهد بود.

اینستاگرام
نگرانی کوبا از خروج امریکا از برجام جالب می باشد.

چرا کوبا نگران است و چرا کوبا اصرار دارد برجام حفظ شود؟.
چه ریگی به کفش دولت کوباست که اینقدر از نابودی برجام واهمه دارد.؟

برجام چه ربطی به کشور گرسنه و بدبخت کوبا دارد.؟

و چرا کاستروها همزمان با تضعیف برجام از قدرت کنار رفتند؟

متاسفانه تاریخ پر است از قهرمانان دروغینی که امپراطوری رسانه ای گلوبالیستها با تبلیغات دروغین و غیرواقعی از انها در ذهن مردم قهرمان ساختند.

یک مورد پررنگ ان قهرمان سازی از رهبر کوبا فیدل کاسترو می باشد.

فیدل کاسترو در سال 1962 با امریکا پنهانی وارد معامله شد و بحران موشکی کوبا را که یک بحران ساختگی و کنترل شده بود راه انداختند و با وانمود به وجود 80 موشک اتمی شوروی در خاک کوبا چند ماه دنیا را در ترس و وحشت نگاه داشتند. بعد از این قضیه اقای کاسترو
 مزد کارش را گرفت و تا پایان عمرش بر کوبا حکومت کرد و بعد از مرگش برادرش حکومت را در دست گرفته است.

در سال 93 میلادی میخائیل گورباچف رهبر شوروی کاسترو را خائن به بشریت معرفی نمود و این می تواند اشاره اقای گورباچف به بحران موشکی کوبا و همکاری پنهانی کاسترو با امریکا برای القای ترس از سلاح اتمی به کشورهای جهان باشد.

و الا چه خیانتی می تواند از سوی کاسترو رهبر کشور کوچک و بی اهمیت کوبا صورت گرفته

باشد و انقدر این خیانت بزرگ باشد که اقای گورباچف چنین حرفی بزنند و این خیانت را متوجه

همه جهانیان بدانند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi