شناسه خبر : 82860
جمعه 31 ارديبهشت 1400 , 13:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تأیید شهادت ۱۴ مدافع سلامت استان خراسان رضوی

تأیید شهادت ۱۴ مدافع سلامت استان خراسان رضوی

نماینده نظام پزشکی مشهد در کمیته استانی احراز و تشخیص شهدای سلامت: پرونده هیچ شهیدی در استان به صورت قطعی رد نشده است

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ اواخر آبان ماه سال گذشته و پس از کش وقوس‌های فراوان، پرونده ۲۱ شهید مدافع سلامت خراسانی برای تأیید شهادت به تهران و کمیته کشوری احراز و تشخیص شهدای سلامت ارسال شد، پرونده‌هایی که در مرحله اول بنا به دلایلی از سوی کمیته کشوری رد شد و حالا پس از گذشت حدود ۸ ماه از ارسال این پرونده‌ها به این کمیته در تهران، با اعلام نماینده سازمان نظام پزشکی مشهد در کمیته احراز و تشخیص شهدای سلامت استان، تعداد پرونده‌های تأیید شده به عدد ۱۴ رسیده است.


۲۰ آبان سال گذشته و درست چندروز بعد از پایان بازنگری و ابلاغ آیین نامه اختصاصی تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت وزارت بهداشت به بنیاد شهید، اولین جلسه کمیته استانی شهدای خدمت تشکیل شد و پرونده ۲۷ نفر از ۳۳ شهید مدافع سلامتی که تأیید اولیه مصادیق شهید خدمت بودن را از اعضای این کمیته دریافت کرده بودند بررسی و به کمیته کشوری در تهران ارسال شد. کمیته کشوری احراز شهدای مدافع سلامت، تقریبا ۴ تا ۵ ماه بعد فقط ۱۰ پرونده را تأیید کرد و ۱۷ پرونده دیگر نیز به دلیل نقص مدرک رد شد. اما نماینده سازمان نظام پزشکی مشهد در کمیته احراز استانی در اسفند سال گذشته اعلام کرد که این پرونده‌ها به صورت قطعی رد نشده اند و پس از تکمیل مدارک دوباره به تهران ارسال خواهند شد و پیگیری تکمیل و تأیید پرونده ۲ شهید مدافع سلامت سپاه و ناجا به این ۲ سازمان واگذار شده است.

 

۴ پرونده دیگر تأیید شد

دراین باره نماینده سازمان نظام پزشکی مشهد در کمیته استانی احراز و تشخیص شهدای سلامت در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به آخرین وضعیت تأیید یا رد پرونده شهدای مدافع سلامت خراسان رضوی گفت: تا اسفندماه سال گذشته، تنها ۱۰ پرونده در کمیته کشوری به تأیید رسیده بود؛ اما با آغاز سال جدید و ارسال دوباره پرونده‌هایی که به دلیل نقایصی برگشت خورده بودند، ۴‌پرونده دیگر به تأیید کمیته کشوری رسید و تا امروز ۱۴ پرونده تأیید شهدای مدافع سلامت استان تأیید و برای انجام سایر مراحل به بنیاد شهید ارجاع شده است.

 

اجازه ضایع شدن حق کسی را نمی‌دهیم

مسعود زحمتکش با تأکید بر این مسئله که هنوز هیچ پرونده‌ای به صورت قطعی رد نشده است، افزود: تا رسیدن به نتیجه مشخص درباره سایر شهدای مدافع سلامتی که پرونده شان به تأیید نرسیده است، پیگیر وضعیت این عزیزان هستیم و تمام سعیمان این است که در این میان هیچ حقی از کسی ضایع نشود.
وی تصریح کرد: در بررسی پرونده شهدای سلامت استان، هیچ تفاوتی میان کادر درمان قائل نشدیم و از پرستار و پزشک تا نیرو‌های فعال در حوزه پشتیبانی را، چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی -که مشغول ارائه خدمت به بیماران کرونایی بوده اند و در این راه جان خودشان را از دست داده اند- شناسایی کرده ایم و مشغول پیگیری پرونده احراز شهادتشان هستیم.


 

مرگ ومیر کادر درمان به صفر رسیده است

مسئول روابط عمومی سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه واکسیناسیون کادر درمان مؤثر بوده است و آمار ابتلا و مرگ ومیر در کادر درمان تقریبا به صفر رسیده است، گفت: نگرانی امروز کادر درمان انتقال بیماری از آن‌ها به خانواده هایشان است که امیدواریم با بیشتر شدن سرعت واکسینه شدن مردم، این نگرانی نیز برطرف شود.

 

۱۶۸ پرونده در کشور تأیید شده است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حدود یک ماه پیش و در آخرین مصاحبه اش درباره وضعیت تأیید و رد پرونده‌های ارسالی از استان ها، از برگزاری ۸‌جلسه کمیته ملی تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت خبر داده و گفته بود: پرونده ۲۴ نفر دیگر از شهدای مدافع سلامت در این جلسه تأیید شد تا مجموع پرونده‌های تأییدشده به ۱۶۸ برسد.


سعید اوحدی با اشاره به تشکیل کمیسیون تجدیدنظر در کمیته ملی این را هم گفته بود که براساس تصمیم کمیته ملی مقرر شد که این کمیسیون تشکیل شود تا پرونده‌های دارای نقص به استان‌ها اعلام و تکمیل شود و اگر مواردی بود که برخی از این عزیزان با ابتلا به کووید ۱۹ جان خودشان را از دست داده بودند و به هرعلتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی یا کمیته‌های مجموعه تعیین مصادیق شهدای خدمت، پرونده آن‌ها به تأیید یا تصویب نرسید، خانواده آن‌ها حق اعتراض داشته باشند و در کمیسیون تجدیدنظر اعتراض خودشان را اعلام کنند تا این کمیسیون در مدتی مشخص تصمیم گیری کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi