شناسه خبر : 82996
شنبه 08 خرداد 1400 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصویب طرح تسری مستثنی بودن بازنشستگی به جانبازان زیر۵۰ درصد

کمیسیون اجتماعی مجلس، طرح تسری بکارگیری جانبازان بازنشسته ۵۰درصد به بالا به جانبازان زیر ۵۰ درصد را تصویب کرد.

فاش نیوز - کمیسیون اجتماعی مجلس، طرح تسری بکارگیری جانبازان بازنشسته 50درصد به بالا به جانبازان زیر 50 درصد را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت‌الاسلام حسن نوروزی، رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت در حاشیه جلسه علنی اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، جانبازان شاغل 50درصد به بالا در دستگاه‌های اداری، در صورت نیاز، از قانون بازنشستگی مستثنی بودند. بر این اساس، طرحی از سوی نمایندگان ایثارگر تهیه و به کمیسیون اجتماعی، به عنوان کمیسیون مادر تخصصی ایثارگران ارائه شد تا این قانون علاوه بر جانبازان درصد بالا به جانبازان زیر 50 درصد، تا 25 درصد نیز تسری یابد.

نماینده ایثارگر مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس یازدهم ادامه داد: بر اساس این طرح، ماده واحده‌ای را که براساس آن، جانبازان 50درصد به بالا از بازنشستگی در دستگاه‌های دولتی مستثنی شده بودند، به دیگر جانبازان تسری یافت تا آنها نیز بتوانند از این طرح استفاده کنند. وی افزود: خوشبختانه این طرح در کمیسیون اجتماعی رای آورده است و ان‌شاءالله به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، آزادگان زیر 3 سال اسارت و جانبازان زیر50درصد، رزمندگان با 24 ماه سابقه خدمت، می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

اینستاگرام
آقای نوروزی این همه طرح میدید یک فکری هم به حال موسسه اندوخته شاهد بکنید واقعا سهام فرزندان شهید را به تاراج برده است برادر من این همه به همه نامه داد ه این ولی هیچ واقعا یعنی این موسسه این قدر قدرت دارد که شما به تخلفات آن رسیدگی نمیکنید
سلام بنده الان شش ساله از دواج کردم هدیه ازدواجم رو ندادن چهار ساله شهریه پرداخت کردم بنیاد پرداخت نمیکنه حالا نماینده ها به جای این همه طرح و لوایح به معوقه ها اصلاح حقوقهای پرداختی بررسی مشکلات جانبازان از کار افتاده غیر شاغل و حق پرستاری برای همه جانبازان از کار افتاده و.....کلی مشکل الان جانبازان دارن که حل نشده حالا دارن طرح های الکی با عدم قابلیت اجرایی میدن
اقای نوروزی شما درهیچ زمینه ای درمورد ایثارگران........حتی نامی ازجانبازان پنج و ده درصد نمیبرید..وهمیشه..بدنبال جدایی انها از بقیه هستید.....این کاردرستی نیست و شدیدا بشما ایراد و گلایه داریم و ازتان این انتقاد بجا راداریم لطفا دراهداف و افکارتان درین مورد مهم تجدید نظر بکنید..انشالله که این پیام را بخوانید و درحق این عزیزان....بحق رفتارنمایید...
سلام..چراتمام طرحهاولولیح همه برای حمایت بیشترازشاغلین وحقوق بگیران هست؟؟همش بفکرافزایش حقوق شاغلین وحقوق بگیران ایثارگر هستید..چرابفکرایثارگران غیرشاغل وبیکارنیستید؟پس کی میخواهیداین قشرراسرسفره انقلاب بنشانید؟؟؟عمرتمام شد،فکری کنید.
سلام،آقای نوروزی قانون تصویب کردن هنرنیست.پیگیری کردن برای اجراء قانون مصوب هنراست.چقدرهنرمندید؟
آقای نوروزی و غیره!! چرا نمیخواهید متوجه بشید که اغلب جانبازان 5 درصدی هستند ؟ چرا نمی خواهید قبول کنید که کمیسیون های پزشکی به جانبازان درصد واقعی شان را نمیدهند؟ آقای نوروزی شما 10 سال هست توی مجلس چیکار می کنید؟ شما جانبازان 5 درصدی را که حدود 70 درصد کل جانیازان کشور را تشکیل می دهند و رزمندگان شش ماه به بالا را پاک فراموش کرده اید؟ تا کی باید برای ما تعارف کنید؟ از خدا بترسید و به قول امام حسین(ع) : "بترسید از ظلم بر کسی که به غیر از خدا هیچ کسی را ندارد"!! آقاجان ما ده ساله که به افرادی مثل شما دل بسته ایم تازه شما اومدید میفرمائید جانبازان 50 درصد تا 25 درصد!! آخه گناه ماه چیست که کمیسیون پزشکی در درصدمان خساسات بخرج میدهد؟ چرا به بهانه بار مالی درصد جانبازی ما را نمی د هید!! از شما مجلسی ها هم دیگه انتظاری و امیدی نداریم! واگذارتان می کنیم به خدای سبحان و حق الناسی که خداوند خودش فرموده به سخت ترین وجه آن را خواهد گرفت
آقای نماینده!! رهبری عزیز ما می فرمایند حتی اگر فردی یک روز هم در جبهه های جنگ داوطلبانه قدم گذاشته است، آن فرد ایثارگر است، ولی شما به 24 ماه و 12 ماه آن را منوط کرده اید!! یکسال است که مجلس به اصطلاح انقلابی چشم بر روی کم کاری های دلت بی تدبیر بسته است و فقط شعار میدید. فقط میخواستید رای مردم را بگیرید و تشریف بیاورید پارلمان!! حیف ما رزمندگان و جانبازانی که به شما دل بسته ایم، بخدا ددلم برای خودم و امثال خودم میسوزد. ما خیلی ساده و زودباوریم!! زیادی شماها را باور کرده بودیم. شما به کلی رزمندگان را فراموش کرده اید.
این طرح چه مزیت و امتیازی برای جانبازان دارد . جانبازان با سی سال خدمت در دستگاه خود بازنشسته شده چه امتیازی دریافت نموده است و حالا قراره با این طرح چه گلی به سرش بزنید . معلم جانبازی که با 30 سال حضور در کلاس دیگر رمقی ندارد دوباره برگردد سرکلاس . بجای این طرح های صوری از حقوق و معیشت جانبازان بازنشسته و خانواده آنان و اشتغال فرزندانشان حمایت کنید . این طرح ها برای جامعه ایثارگر و جانباز نان و آب نمی شود . تربیون مجلس شده محل مسابقه و رقابت در دادن شعار و طرح های صوری . اقدام و عمل به توصیه ها و وصیت نامه امام راحل (ره) و بیانات رهبری راهگشای مشکلات . اقدام جهادی و بسیجی .
سلام ، وقتی میدانیم سیاستهای دولت مبتنی بر سیاست لیبرالیسم است دیگر جایی برای حرمت ایثارگران باقی نخواهد ماند و هرگز این طیف سیاسی اقدامی دارای هزینه برای ایثارگران انجام نمیدهند همینطور عملکرد ایشان در ارتباط با بسیجیان و بطور کلی نیروهای انقلابی منفی است . بنابراین تصمیم گرفتیم تا تشکیل دولت انقلابی از هر گونه مراجعه و اعلام درخواست خودداری کنیم.
بدیهی است بسیاری از حقوق قانونی ایثارگران پایمال شده است که طی پیگیریهای بعمل آمده هیچگونه اقدام مثبتی انجام ندادند لذا امیدواریم پس از تشکیل دولت انقلابی کمیته ای برای رسیدگی به امور ایثارگرانی که در دولت لیبرال مورد بی مهری و گاهی کارشکنی قرار گرفتند تشکیل شود تا ایثارگران بتوانند مطابق قانون حقوق پایمال شده خود را استیفا و پیگیری نمایند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi