شناسه خبر : 83655
یکشنبه 06 تير 1400 , 12:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانیه انجمن جانبازان نخاعی درخصوص لغو تجمع اعتراض‌آمیز

انجمن جانبازان نخاعی با صدور بیانیه ای درباره قرار و لغو گردهمایی جمعی از جانبازان نخاعی موسوم به گروه مطالبه‌گر، با هشدار به بدخواهان، خواستار هوشیاری ایثارگران در این مقطع حساس...

فاش نیوز - انجمن جانبازان نخاعی با صدور بیانیه ای درباره قرار و لغو گردهمایی جمعی از جانبازان نخاعی موسوم به گروه مطالبه‌گر، با هشدار به بدخواهان، خواستار هوشیاری ایثارگران در این مقطع حساس شد. متن کامل بیانیه انجمن جانبازان به این شرح است:

 

بسم الله و بالله توکلت علی الله لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

بیانیه انجمن جانبازان نخاعی درباره قرار و لغو گردهمایی جمعی از جانبازان نخاعی موسوم به گروه مطالبه‌گر

به اطلاع جامعه ایثارگری خصوصاً جانبازان نخاعی می رسانیم که انجمن جانبازان وفق اهداف اساسنامه خود از سال ۸۸ پیگیر امور بهداشتی، درمانی و فرهنگی، اجتماعی این عزیزان بوده است و همواره در این مسیر با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم درک مشکلات جامعه ایثارگری و جانبازان نخاعی توسط غالب مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است.

یکی از مواردی که از سال ۹۵ در دستور کار انجمن قرار گرفت عدم کفایت معیشت جانبازان نخاعی خصوصاً جانبازان نخاعی گردنی و همچنین خودروی مناسب بوده است.

موضوع اول در بستر ماده ۲۶ و موضوع دوم در بستر ماده ۴۵ قانون جامع خدمات ایثارگران مورد پیگیری قرار گرفت، که متاسفانه پس از مدت حدود ۵ سال این مطالبات نتیجه قابل توجهی حاصل نشد، به همین دلیل جمعی ازجانبازان نخاعی با عنوان گروه مطالبه گر با هدایت گروهی از جانبازان نخاعی نخبه  ودر راس ایشان برادر دلسوزوعارف، پزشک متخصص دکترحمید زاده عزیز به مسئله ورود کردند.

 این گروه در اولین قرارخود مقررداشت تا در تاریخ21 / 2 /1400 در محل نماز خانه بنیاد اقدام به همایش مسالمت آمیز نمایند، که با وساطت انجمن جانبازان نخاعی همایش به تاخیر افتاد و نمایندگان گروه مطالبه گر به همراه تعدادی از هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی پس از حضوردرچندین جلسه با ریاست بنیاد موضوعات را در جلسات فشرده ای به بحث و مذاکره گذاشتند که در نتیجه بخشی از مطالبات تحقق یافت، لکن نظر انجمن و گروه مطالبه گر را تامین ننمود.

 بدنبال آن، گروه مطالبه گر بیان داشتند که چنانچه به مطالبات خود نرسند  مجدد از طریق گردهمایی در نمازخانه بنیاد، موضوع را پیگیری خواهند نمود.
 به همین دلیل رایزنی ها و گفتگو با مسئولین بنیاد شدت گرفت و تلاش های بی وقفه ای انجام شد تا موضوع از طریق مسالمت آمیز و گفتگو مرتفع گردد؛ که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و در نتیجه، گروه مذکور روز شنبه 5/ 3 /1400 را برای گردهمایی در نمازخانه بنیاد تعیین نمود.

با کمال تعجب مشاهده شد که بعضی از عناصر معلوم الحال، از یک سو با تمام توان خود در استان ها سعی درتخریب و مخدوش نمودن چهره این ایثارگران ولایت مدار نموده و با تهمت و افتراء،  موضوع را امنیتی کرده و به انتخابات ریاست جمهوری و رییس جمهور منتخب، حضرت آیت الله دکتر رئیسی گره زدند و از سویی دیگر با توسل به شارلاتانیزم و شعبانیزم، بازوهای کلفت را به رخ ویلچر جانبازان نخاعی کشیدند، تا به تصور خود با ایجاد رعب و وحشت مطالبه گران را از میدان خارج نمایند.

انجمن جانبازان ضمن تایید اصل مطالبات این گروه (که بخشی از مطالبات انجمن جانبازان نخاعی است) و تصمیم به لغو آن را که به درخواست مقامات امنیتی کشور و دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت، و نیز ضمن تشکر از زحمات ریاست عالی بنیاد و ستایش از اقدام هدایتگران گروه مذکور در پرهیز از افتادن در دام خناسان، به برخی از مسئولین بی تدبیر بنیاد شهید و امور ایثارگران هشدار می دهد، که توسل به ایجاد تقابل و تفرقه میان گروه های ایثارگری بدترین و کثیف ترین گزینه ممکن بوده و دیری نخواهد پایید که آه و درد جانبازان نخاعی، خصوصا عزیزان جانباز نخاعی گردنی دودمان شان را به باد فنا خواهد داد.

از صبر و بردباری همه عزیزان در این گروه نهایت تشکر و قدر دانی را داریم و اطاعت و ولایت مداری شما را ارج می نهیم.

ان‌شاءالله خداوند متعال به ایثار و فداکاری شما پاداش خیر عنایت فرماید و مورد توجه ویژه آقا علی بن موسی الرضا(ع) و امام عصر(عج) قرار بگیرید.

در پایان یک بار دیگر تاکید می نماییم انجمن جانبازان نخاعی به عنوان یک نهاد قانونی و حقوقی از پیگیری مطالبات قانونی و به حق جامعه هدف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
 و العاقبة للمتقین

انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان
۱۴۰۰/۴/۵

اینستاگرام
احسنت تبارک الله.
سلام.خداوند پشت و پناهتان باشد.انصافا در چندین سال گذشته سعی وافر و ایثارگونه شما عزیزان باعث اعاده حقوق جامانده بسیاری شده است.من و دوستانم دورا دور پشتیبان شما عزیزان هستیم.برایتان در ادامه راه دعا گو میباشیم.در این مسیر بسیار سخت است که دچار حواشی نشوید.البته شما با درایتی که از گذشته نشان داده اید حتما موفق خواهید بود.خداوند با خردمندان و صالحان و صابران است.
حق دادنی نیست بلکه گرفتنی است ، حتی اگر با بازو کلفتان در گیر شد وبه فوت جانبازان واقعی بانجامد ..این زندگی اکثر جانبازان واقعی ،زندگی نیست بلکه مرگ تدریجی است
در فرهنگ اسلامی حق هم دادنی است و هم گرفتنی.
هرکدام از اینها به تنهایی درست نیست و ناقص است.
یک مسلمان حق دیگران را نباید بگیرد و غصب کند و اگر هم خود یا اذنابش این کار را کردند ، باید به صاحب حق بازگرداند.
سلام .دوستان انجمن نخایی عزیز آنقدربین جانبازان 70درصد وجانبازان زیر70 اختلاف هست بین عزیزان وهمه دوستان عزیز میدانندهرکدام ازجانبازان چه دردهایی راتحمل میکنندنسبت به مجروحیتشان .اماصحبت من باشماعزیزان این است دیگربین جانبازان 70درصداختلاف نیندازیدجانبازان 70درصد ویژه دیگرچه صیقه ای است.مگرجانبازان اعصاب وروان یاجانبازان روشندل یاجانبازان ترکیبی کمتر دردمیکشندکه شماخودتان راازدیگرجانبازان 70درصدجدامیکنید.لطفآشماکه درتهران هستیدجانبازان دیگررافراموش نکنید. باتشکرازآنهایی که صادقانه کارمیکنند.
یک روز یک‌ یل پهلوان‌ جلوی بعثی‌ها سینه سپر می‌کرد، و امروز چند قلچماق قطر بازوی خود را به رخ جانبازان نخاعی می‌کشند و آنها را تهدید می‌کنند که اگر برای احقاق حقوق خود تجمع کنید تکلیف‌تان‌ را کف خیابان روشن خواهیم کرد. فیلم این حرکت زشت در شبکه‌های اجتماعی موجود است. از نیروی شجاع انتظامی انتظار داریم پیگیری کنند.و به این اوباش‌ها بفهمانند که دوران شعبان بی مخ ها گذشته است.
واقعا قلب جانبازان نخاعی بدرد آمده است.
از فاش نیوز عزیز هم انتظار حق‌خواهی دلریم
متاسفانه انجمن جانبازان قطع نخاع که نه بهتره بگیم انجمن حسن و حسین توقعات بیش از حد و غیر منطقی دارند
سلام انجمن جانبازان نخاعی یکی از موفق ترین تشکل های ایثارگری است که در حوزه ایثارگری تاکنون تأسیس و فعالیت کرده است.
این انجمن که به طور دموکراتیک و شورایی کار می کند و اعضای هیئت مدیره آن را خود اعضای جانباز انجمن در سراسر کشور انتخاب می کنند تا کنون خدمات زیادی نه تنها به جانبازان نخاعی ، به تمام اقشار ایثارگران فراهم کرده و باعث شده است. این انجمن که تشکیلاتش تقریبا" در همه استان های کشور گسترش یافته است، به عنوان مشاور و کمک برای تشکیلات بنیاد نیز عمل کرده و توانسته مسایل و مشکلات جانبازان و ایثارگران را به بنیاد و دیگر نهادها و سازمان های ذیربط انتقال دهد و به مسئولان برای حل معضلات مشورت و کمک ارائه کند.
از برکات دیگر این انجمن کشوری، بعد نظارتی آن است که نواقص و کمکاری ها در حیطه مسئولان را گوشزد کرده و تحرک قابل توجهی در میان آحاد ایثارگران برای پیگیری مشکلات همرزمانشان ایجاد کرده است.
انجمن جانبازان بسیاری از وضایف بنیاد و دیگر سازمان های مسئول در باره جانبازان و ایثارگران را پیگیری و حتی اجرا می کند می کند. این انجمن وظیفه نظارتی بنیاد را که مغفول مانده انجام می دهد....
دوست عزیز بنده خودم قطع نخاع هستم با این امکاناتی که از بنیاد دریافت میکنیم هیچگونه مشکلی ندارم اما برادر خود من با حدود 70 ماه سابقه رزمندگی داوطلب و جانباز 20 درصد اعصاب و روان با دو فرزند و همسر متارکه کرده بدلیل عدم تمکن مالی و سیر کردن شکم خانواده اش .....
اینقدر خود بین و فکر خودتون نباشید
متاسفانه آدمیزاد سرمونی نداره چون حالا قطع نخاع شدیم باید تمام جن و انس و تمام امکانات در اختیار ما باشد
کمی انصاف داشته باشد
متنفر شدم از این انجمن زیاده خواهان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi