شناسه خبر : 83812
شنبه 12 تير 1400 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آزادی مهران از شاهکارهای فرماندهی امام خمینی (ره) بود

«ایزدیار» عملیات غرورآفرین کربلای یک را از شاهکارهای زیبا و بی‌بدیل حضرت امام خمینی (ره) در فرماندهی دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

 

آزادسازی مهران از شاهکارهای فرماندهی امام خمینی (ره) بودسرهنگ «مجید ایزدیار» مسئول کنگره شهدای سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج در گفت‌وگویی در البرز، عملیات غرورآفرین کربلای یک را که منجر به آزادسازی شهر مهم و استراتژیک مهران شد، از شاهکارهای زیبا و بی‌بدیل حضرت امام خمینی (ره) در فرماندهی دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

وی اظهار داشت: پس از شکست مفتضحانه رژیم بعث عراق در عملیات والفجر 8 و تصرف منطقه مهم نفتی و استراتژیک مواصلاتی فاو دشمن سرخورده بعثی به دنبال انجام عملیاتی تلافی جویانه برای کسب آبروی بر باد رفته خود بود و به همین دلیل تصرف شهر مهران در غرب میهن اسلامی را در دستور کار قرارداد و با تکیه بر تاکتیک رزمی دفاع متحرک دست به اشغال این بخش از خاک میهن اسلامی ما زد.

مسئول کنگره شهدای سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج ادامه داد: رژیم بعث عراق در رسانه‌های جمعی خود از این اقدام به عنوان فتح الفتوح بزرگ نام برد و به همین واسطه بر اجرای عملیات روانی گسترده علیه رزمندگان اسلام دامن زد و صدام حسین خوش باور ادعای تعویض مهران با فاو را به صورت علنی مطرح و رسانه‌ای کرد.

ایزدیار دستور مستقیم حضرت امام خمینی (ره) در آزادسازی شهر مهران را بسیار حیاتی دانست و بیان داشت: در طول دوران دفاع مقدس حضرت امام در دو مقطع حساس و سرنوشت‌ساز دستور حتمی آزادسازی را صادر کردند؛ یکی مربوط به شکست حصر آبادان و دیگری آزادسازی شهر مهران در عملیات کربلای یک بود.

این رزمنده دفاع مقدس مطرح کرد: بر اساس اسناد موجود در تاریخ دفاع مقدس ایشان علی‌رغم دستور کتبی  در مکالمه تلفنی با فرمانده وقت سپاه نیز تأکید چندین باره بر اجرای عملیات کردند که بحمدالله رزمندگان اسلام با عنایت به دستور الهی حضرت امام موفق به کسب این پیروزی عظیم در سال 65 شدند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن بعثی به کمک طراحان ماهر اسرائیلی دست به پدافند گسترده‌ای در شهر مهران و قله قلاویزان زده بود که کار بازپس‌گیری این نقطه استراتژیک را بسیار دست نیافتنی جلوه می‌داد اما رزمندگان اسلام با کار دقیق و صیح اطلاعاتی در مدت زمان کم و نمایش جلوه‌های بی‌بدیل شجاعت و مردانگی توانستند به این مهم دست یابند و قلب امام و فرمانده معظم کل قوا را شاد کنند.

ایزدیار نقش رزمندگان کرجی را در این فتح بزرگ بسیار تعیین کننده خواند و افزود: شهید علیرضا آملی فرمانده رشید و دلاور گردان حضرت علی‌اکبر (ع) در این عملیات با شجاعت تمام خوش درخشید. شهر شهید پرور کرج در این عملیات شهدای گرانقدری همچون شهیدان ایزدیار، خلیلی و قریشی را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

وی در خصوص خاطره‌ای از شهید جاویدالاثر علی خلیلی که اطلاعات عملیات و شناسایی را بر عهده داشت گفت: این شهید بزرگوار حین عملیات شناسایی در دام نیروهای دشمن گرفتار می‌شود و بنابر گفته اسرای عراقی، علی‌رغم شکنجه‌هایی که دشمن به منظور کسب اطلاعات بر او وارد می‌کند، وی مقاومت عاشورایی از خود نشان می‌دهد و از دادن کوچک‌ترین اطلاعاتی به دشمن بعثی خوداری و بر اثر شکنجه‌های وحشیانه بعثی‌ها با بدن قطعه قطعه شده عسل شهادت را نوش جان می‌کند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi