شناسه خبر : 83923
پنجشنبه 17 تير 1400 , 09:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگاهی به زندگی شهید « ولی اللهی ترک آباد»

تاریخ هشت سال دفاع مقدس ملت ایران معطر به هزاران گل از بوستان ایثار و شهامت است؛ شهید «مصطفی، ولی‌اللهی ترک‌آباد» گلی است از گلزار شهدای کویرستان یزد که عطر وجودش جبهه‌های غرب و جنوب کشور را شمیمی جان افزا بخشید.

نگاهی به زندگی شهید «مصطفی ولی اللهی ترک آباد»

در ادامه زندگی نامه این شهید بزرگوار را از نظر می‌گذرانیم
 
مصطفی در اول شهریور ۱۳۴۲ وجود مصطفی فضای خانواده را به عنوان چهارمین فرزند خانواده شادی آفرین ساخت. والدینش به تأسی از آئین مبین اسلام، کمر همت به تربیت وی بستند؛ اما گل حضور مصطفی بویی دیگر داشت و اخلاق و رفتارش حتی در کودکی سرآمد سایرین بود.
 
هنوز چند بهار از عمرش نگذشته بود که خون شهدای گلگون کفن خرداد ۴۲ و بعد از آن و مجاهدات مبارزین راستین به ثمر نشست و با همت والای ملت ایثارگر و شجاع ایران و رهبری مدبرانه، حضرت امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی ایران پیروز شد.
 
نگاهی به زندگی شهید «مصطفی ولی اللهی ترک آباد»
 
مصطفی نیز در این پیروزی بزرگ سهیم بود؛ عاشق انقلاب و امام بود. اهل مسجد و نماز جماعت بود. دوره ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت طی کرد و برای تحصیل دوره متوسطه در دبیرستان فارابی اردکان در رشتۀ خدمات اداری و بازرگانی ثبت نام کرد.
 
علیرغم تحصیل از کار و تلاش نیز فرو گذار نبود. خود را مدیون نظام می‌دانست و منتظر فرصت بود تا دین خود را به انقلاب از هر طریق ممکنی ادا کند. در سال ۱۳۶۰ و در اوج مبارزه لشکر اسلام علیه کفر جهانی و با وجود یتیمی و فقدان پدر و سرپرستی و کفالت خانواده، به سرزمین‌های نور و جبهه‌های حق علیه باطل به مقابله با دشمن بعثی پرداخت.
 
سرانجام مقارن با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۱ بهمن ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه شمال فکه شرکت کرد و بر اثر شدت جراحات وارده در منطقه ماند و پس از شهادت و پرواز روح بلندش به ملکوت، سال‌ها مفقود بود و علاوه بر افتخار شهادت، سرافرازی کسب مدال شهید مفقود را نیز به دست آورد. بعد از حدود ۱۳ سال مفقود بودن و دوری از وطن، در تاریخ ۱۳۷۴/۸/۱۱ پیکر پاکش به وطن بازگشت و پس از تشییع با شکوه توسط مردم قدرشناس اردکان در بهشت شهدا در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.
 
نگاهی به زندگی شهید «مصطفی ولی اللهی ترک آباد»
 
فرازی از وصیت نامه شهید بزرگوار
 
برادران، همیشه فقط و فقط برای رضای خدا کار کنید. بدانید که اگر حتی به اندازه ذره‌ای انحراف داشته باشید، در روز قیامت جوابی برای خدا نخواهید داشت.
 
منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi