شناسه خبر : 84533
جمعه 15 مرداد 1400 , 17:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حاج قاسم الگویی تمام‌عیار برای تحقق مردمی بودن و مردمی ماندن

شهید سلیمانی الگویی تمام‌عیار برای تحقق مردمی بودن و مردمی ماندن برای مسئولان است

ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر الگوگیری دولت جدید از کردار و رفتار شهید سلیمانی بر بهره‌گیری دولت مردمی از تمامی نیروهای معتقد و ملتزم به آرمان‌های انقلاب از همه سلیقه‌های سیاسی کشور تأکید کردند.

حجت‌الاسلام روح‌الله باقری امام‌جمعه پیشوا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اگر بخواهیم همدلی‌ها تقویت شود تا دشمن در جامعه ما تفرقه ایجاد نکند باید وظیفه خود را نسبت به جامعه بدانیم.

وی افزود: اینکه تفکر غربی در جامعه رواج پیدا کند تا بی‌فرزندی و کم‌فرزندآوری در جامعه شکل بگیرد این‌ها همگی نقشه و فکر دشمن است.

امام‌جمعه پیشوا در ادامه گفت: نرخ فرزندآوری در آمریکا چند برابر ایران است و الان به این نتیجه رسیده‌اند که کم‌فرزندآوری اشتباه است لذا همه ما به نحوی وظیفه داریم که این اهداف را خنثی کنیم.

باقری تصریح کرد: با وجود اینکه در جامعه کرونا وجود دارد اما می‌توان با رعایت پروتکل‌ها و اصول بهداشتی هم تجمع و عزای امام حسین (ع) را برگزار کنیم و نیز به بهترین شکل ممکن پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی ادامه داد: با رعایت پروتکل‌ها می‌توان مجالس عزاداری‌ را برگزار کرد و هیئت‌ها و مردم عزادار و به ویژه جوانان نیز باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های لازم اقدام کنند.

امام‌جمعه پیشوا تأکید کرد: در زمینه واکسن مشکل‌داریم و مرگ‌ومیر کرونا در کشور بسیار بالاست گرچه روند ابتلای کرونا کشور ما با برخی از کشورها برابر است اما میزان مرگ در کشور ما خیلی بالاست و باید مسئولین در این زمینه اقدام کنند.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بیماری کرونا در میان جوانان و نوجوانان نیز شیوع دارد اما این قشر هنوز با وجود در پیش بودن مدارس و مراسم اربعین واکسینه نشده‌اند لذا باید روند واکسیناسیون سرعت بیشتری به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید

راه‌حل رفع تحریم احترام به غرب نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین قدوسی امام‌جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به در پیش بودن محرم حسینی اظهار داشت: باید هدف و رسالت قیام عاشورا تبیین شود و از بیان مطالبی که موجب وهن و کاستن شأن اهل‌بیت (ع) است خودداری کرد.

وی افزود: باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به اقامه عزاداری اقدام کرد زیرا که دهه محرم دهه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر است و فلسفه قیام امام حسین (ع) نیز احیای این فریضه الهی است.

امام‌جمعه موقت ورامین به مراسم تحلیف ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: دوران هشت‌ساله قبلی تجربه خوبی برای ملت ایران است زیرا که راه‌حل رفع تحریم‌ها اعتماد به غرب نیست و برای رفع تحریم‌ها و ساختن کشور باید به امکانات و جوانان کشور خود تکیه کنیم.

 قدوسی به مسئله مبارزه با فساد هم اشاره کرد و افزود: باید با فساد مبارزه کرد و عدالت‌خواهی را توسعه داد، مردمی بودن و حضور در میان مردم از نقاط قوت دولت جدید است.

امام‌جمعه موقت ورامین خواستار تحقق مردمی بودن در عمل شد و ابراز داشت: رئیس‌جمهور جدید علاوه بر در کنار مردم بودن می‌بایست از ظرفیت نخبگان در جهت تحقق شعارهای انقلاب اسلامی به‌ویژه رسیدگی به محرومان و مستضعفان استفاده کند.

ایران مقتدرترین کشور جهان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن لزومی امام‌جمعه پاکدشت در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور ایران اسلامی اظهار داشت: اسرائیل بسیار تلاش کرد تا روسای جمهور دیگر کشورها وارد ایران نشوند و ایران را ناامن نشان دهد.

وی افزود: تهدیدهای لفظی اسرائیل و حملات زهرآگین دشمنان برای ناچیز نشان دادن مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران بازهم چون دیگر تیرهای بی‌هدف دشمنان به ثمر ننشست و باشکوه بالای دیپلماسی این مهم انجام شد.

امام‌جمعه پاکدشت در ادامه گفت: دشمنان می‌دانند که با کوچک‌ترین تنشی تو دهانی سنگینی دریافت خواهند کرد و نیروهای مسلح ایران اجازه هیچ حرکتی را به دشمنان نخواهند داد.

لزومی در ادامه به آغاز ماه محرم‌الحرام اشاره کرد و افزود: ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر نزدیک است، مبادا به بهانه کرونا مراسم محرم را نادیده بگیریم بلکه آن را با اجرای کامل موازین بهداشتی برپا کنید.

وی تصریح کرد: سخنرانان و مداحان دقت کنند مطالب بیان شده باعث ناراحتی امام عصر (عج) نشود و برای مجلس گردانی غلو نکنید و به ائمه اطهار توهین نکنید متأسفانه این موضوعات سال‌های اخیر دامن مجالس امام حسین (ع) را گرفته است.

امام‌جمعه پاکدشت در پایان با اشاره به برخی گفتارهای نامیمون در وصف امام حسین (ع) و حضرت زینب خاطرنشان کرد: برخی با سخنان نامیمون و ناپسند جلسه مذهبی امام حسین (ع) را به جلسه سکولار تبدیل می‌کند.

شکل‌گیری دولت انقلابی آرزوی مردم بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم خداپرست امام‌جمعه شریف‌آباد در خطبه‌های عبادی سیاسی و دشمن‌شکن این هفته با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور، اظهار داشت: جملات رهبری در وصف آیت‌الله رئیسی در حکم تقدیر بیانگر اعتماد رهبری به ایشان است.

وی افزود: رهبری 11 توصیف را در خصوص آیت‌الله رئیسی فرمودند که از آن جمله می‌توان به شخصیت مردمی، عالی‌قدر، از تبار علم، مزین به پرهیزکاری و خردمندی، دارای سوابق درخشان، عالم، فرزانه، خستگی‌ناپذیر و آزموده اشاره کرد.

خطیب نماز جمعه شریف‌آباد در ادامه گفت: رهبری مطالباتی نیز مطرح کردند که مطالبات مردم است و از آن جمله می‌توان به بکارگیری مدیریت جهادی، دانا و شجاع، بسیج توانمندی‌های آشکار و نهفته جوانان، به میدان آوردن کار و تلاش سازنده، مانع زدایی از تولید و پیگیری مجدانه تقویت پول ملی اشاره نمود.

خداپرست در ادامه تأکید کرد: رهبری در ادامه مسئله مردمی بودن و مردمی ماندن اشاره فرمودند که از لزوم مردمی ماندن می‌توان به تحقق حرف و عمل اشاره کرد.

امام‌جمعه شریف‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی بر دوش مردم از گردنه‌های دشوار عبور کرده و سرمایه‌دارانی که توانستند سرمایه‌های خود را خارج‌نموده و در کشورهای متبوعشان سرمایه‌گذاری کردند اما بازهم این مردم بودن که پای انقلاب و اسلام با وجود سختی‌ها و دشواری‌ها ایستادند.

مردمی بودن و مردمی ماندن توقع به‌جای رهبر و مردم از رئیس‌جمهور است

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی امام‌جمعه دماوند در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه در دماوند در زمینه مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اظهار داشت: در جمهوری اسلامی مشروعیت قوای سه‌گانه توسط ولی‌فقیه عادل و جامع‌الشرایط امضا می‌شود؛ مردمی بودن و مردمی ماندن توقع به‌جای رهبر و مردم از رئیس‌جمهور محترم است.

وی افزود: تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی راهبرد امیدآفرینی و اعتمادسازی دولت است؛ اجرای عدالت اجتماعی و کم کردن فاصله طبقاتی بدون مبارزه با فساد و مفسد محقق خواهد شد.

امام‌جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اینکه از بین بردن زمینه‌های بروز فساد نیاز به برنامه، انگیزه و پیگیری دائم دارد گفت: فرار مالیاتی، سوءاستفاده از مناسب دولتی و واردات بی‌منطق و قاچاق کالا اقتصاد ما را فلج کرده است؛ آقای رئیسی برای تشکیل دولت مردمی باید از همه نیروهای معتقد و ملتزم به آرمان‌های انقلاب از همه سلیقه‌های سیاسی کشور استفاده کند.

فتاح دماوندی بیان کرد: شهید سلیمانی از مرز اصول‌گرا و اصلاح‌طلب و چپ و راست عبور کرده و به معنای واقعی مردمی و انقلابی بود و بهترین الگو برای دولت جدید افکار و گفتار و کردار شهید سلیمانی است که مورد تأیید امام خامنه‌ای نیز است زیرا که شهید سلیمانی مدیری جهادی، شجاع و دانا بود که قدرت داشت با بسیج نیروهای جوان در همه عرصه‌ها خدمت کند.

وی تأکید کرد: حل مشکل معیشتی مردم، تقویت پول ملی، جهش تولید و حل مشکلات کارخانه‌داران و کارگران خواسته اولیه مردم است لذا با توجه به اینکه همزمان با آغاز کار دولت جدید شوراهای اسلامی شهرها و روستاها هم کار خود را آغاز خواهند کرد، شوراها در انتخاب شهردار و دهیار تعهد، تخصص، پرکاری، نشاط جهادی و برنامه دار بودن را مدنظر بگیرند.

امام‌جمعه شهرستان دماوند با اشاره به 18 مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم برای دفاع از انسان‌های بی‌پناه و مظلوم در مقابل تکفیری‌های بی‌رحم جان خود را به خدا تقدیم کردند؛ جریان منحرف اعتقادی بی‌بهره از ولایت امامان از اهل‌بیت پیامبر همواره بزرگ‌ترین خطر برای جهان اسلام بوده‌اند.

تنها راه نجات ملت و دولت پایبندی به ارزش‌ها است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیلی امام‌جمعه شهرستان قرچک با بیان اینکه تنها را نجات کشور پایبندی به ارزش‌های انقلاب است اظهار داشت: مبارزینی که انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده‌اند و هشت سال جنگ تحمیلی را اداره کردند افراد دین‌دار و ولایتمداری بودند که پایبندی به ارزش‌های انسانی و اسلامی سرلوحه کار آن‌ها بوده است. در این سال‌ها تفکر انقلابی و اسلام ناب ما را به جلو انداخت و برعکس صاحبان تفکر نیویورکی، کانادایی، لندنی، برلینی و پاریسی ما را به هزاران گرفتاری مبتلا کرده است.

وی افزود: فریب‌خورده‌های داخلی مملکت را به عقب برگردانده‌اند، جلوی رشد را گرفته‌اند، اقتصاد ما را نابود کرده‌اند، با چراغ سبز نشان دادن به استکبار دشمن را گستاخ و زیاده‌خواه کردند و امتیازات زیادی را به‌راحتی و رایگان یک‌طرفه به دشمن دادند.

امام‌جمعه شهرستان قرچک با اشاره به موضع و دیدگاه هشتمین رئیس‌جمهور ایران گفت: خدا را سپاسگزاریم که امروز رئیس‌جمهور این کشور کاملاً دیدگاه اسلامی و الهی معتقد و به اندیشه امام راحل (ره) ایمان دارند.

اسماعیلی تصریح کرد: در مراسم تحلیف بیان شد که اعلام موضع محکم در برابر ظالمین و مستکبرین و حمایت از مظلومان عالم نکته حائز اهمیت سیاست خارجی ایشان است.

وی با تحسین مواضع رئیس‌جمهور ایران در مراسم تحلیف تأکید کرد: تجلیل و تأیید موضع مقاومت و شهدای مقاومت جای تقدیر دارد، قدرتی که جبهه مقاومت و سردار پرافتخار مقاومت شهید سلیمانی به جهان اسلام بخشید نباید فراموش شود.

خطیب نمازجمعه قرچک با اشاره به روز خبرنگار گفت: اگر خبرنگاری و انعکاس برنامه‌ها، اخبار و تحلیل‌ها و رسانه‌های تبلیغاتی نباشند همه چیز ابتر می‌ماند و نتیجه نخواهد داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: 18 مرداد روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام گرفت و یاد و نام شهید سرافراز دفاع مقدس سرلشگر خلبان بابایی در سال 66 همچنین یاد و نام و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌ها شهدای مدافع حرم را گرامی می‌داریم.

دولت جدید وارث مشکلات فراوانی است

حجت‌الاسلام محمود نورپور امام‌جمعه گلستان در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار داشت: عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) از بهترین عمل‌هاست و همانگونه که امام راحل فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است و باید دانست شخص عزادار و گریان بر مصائب امام حسین (ع) در حقیقت با عالم و فرشته‌ها هم‌نوا شده، چراکه روایات فراوانی داریم که آسمان‌ها و زمین و کل عالم و فرشته‌ها بر امام حسین (ع) گریه کرده‌اند و می‌کنند.

وی افزود: مهم این است که ما از عاشورا درس بگیریم یکی از درس‌های نهضت خونین کربلا امربه‌معروف و نهی از منکر است و حضرت سیدالشهدا (ع) فدایی امربه‌معروف و نهی از منکر است.

امام‌جمعه گلستان تصریح کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ و رکن رکین دین اسلام است که بقیه فرایض در پرتو آن‌ها عملیاتی و اجرایی می‌شود و لذا انتظار این است که در جامعه به مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر بیشتر توجه شود.

 نورپور در ادامه به مراسم تنفیذ و تحلیف باشکوه ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: خدا را بابت این نعمات و انتخاب شایسته مردم شاکریم و رئیس‌جمهور که یک چهره انقلابی، مردمی، متواضع، کاردان و ولایی و با سوابق درخشان مدیریتی است قطعاً به توصیه‌های مقام معظم رهبری جامه عمل خواهد پوشاند و امید اینکه همه قوا و مجموعه حاکمیت کمک کنند و مردم عزیز هم برای موفقیت این دولت دعا کنند.

وی تأکید کرد: دولت آقای رئیسی وارث مشکلات فراوانی است ازجمله تورم بیش از 44 درصدی، رشد نقدینگی 680 درصدی، 3 برابر شدن بدهی‌های دولت در چند سال اخیر، وضعیت نامناسب اقتصاد و معیشت مردم و سفره مردم، معضلات فرهنگی، مشکل ازدواج و مسکن و اشتغال جوانان و مسئله کرونا است.

امام‌جمعه گلستان در پایان خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر بدانند این مسئولیت‌ها امانت است و دوران آن هم بسیار کوتاه است و سریع تمام خواهد شد لذا وحدت و انسجام خود را حفظ کنید و تلاش کنید کارها را اهم و مهم کرده و با برنامه و دقیق عمل کنید و از نظرات کارشناسان هم بهره ببرید و تمام دغدغه شما کار و خدمت صادقانه به مردم عزیز باشد.

ابطال آرای مردم در انتخابات حق‌الناس بر گردن متخلفان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی امام‌جمعه شهرستان پردیس با دعوت از نمازگزاران به تقوی الهی و با اشاره به گرامیداشت 17 مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران وظایف مهمی را بر عهده دارند و خبرنگار باید با انصاف باشد و منصفانه انتقاد کند و به دنبال انتقام گرفتن نباشد.

وی در ادامه افزود: صداقت در گفتار، رعایت انصاف، تقوای سیاسی، اخلاق حرفه‌ای و امانت‌داری در حرفه خبرنگاری و ولایت مدار و انقلابی بودن از وظائف و ویژگی‌های مهم یک خبرنگار است.

امام‌جمعه شهرستان پردیس با اشاره به ابطال انتخابات شهر پردیس بومهن گفت: تمامی زحمات برگزارکنندگان انتخابات و حضور مردم که وقت گذاشتند و امیدوارانه پای صندوق‌های رأی آمدند و هزینه‌هایی از بیت‌المال برای برگزاری انتخابات، با نفوذ افرادی متقلب به هدر رفت.

 حجت‌الاسلام حسینی تأکید کرد: کسانی که با خریدوفروش رأی و اقداماتی از روی نفس و خودخواهانه خود، با آبروی مردم پردیس بومهن بازی کردند در مقابل مردم و پیشگاه خداوند شرمنده هستند.

 وی تصریح کرد: نتیجه تخلفات برخی افراد سودجو در ابطال شورای شهر و شهر بی شورا در طول سال‌های دیگر آثار مخرب خود را بر روی این شهر می‌گذارد.

خطیب جمعه پردیس تأکید کرد: امیدواریم هیئت نظارت برابر با قانون و مقررات و مستندات قوی تصمیم درست را اتخاذ کرده باشند و حق‌الناس توسط مسئولان ذی‌ربط باید دقیقاً رعایت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی با اشاره به‌حکم تنفیذ رئیس‌جمهور مردمی اظهار داشت: رئیس‌جمهور محترم هم در سخنان انتخاباتی و هم در مراسم تنفیذ جمله‌ای امیدوارکننده گفتند که هم مورد تحسین امام جامعه وامت قرار گرفت که دولت ایشان دولت مردمی خواهد بود که در حقیقت جان انتظارات و جوهره توقعات امام و امت از رئیس‌جمهور همین است.

وی خاطرنشان کرد: تداوم تنفیذ رهبری منوط به تداوم حرکت رئیس‌جمهور در صراط مستقیم اسلام و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و دفاع از حقوق مردم و مقاومت در برابر مستکبران است. این همان جلوه زیبای ترکیب بدیع و به هم‌آمیخته جمهوریت و اسلامیت نظام انقلابی ایران اسلامی است.

جنگ ابزار به جنگ افکار تبدیل‌شده است

حسن عابدینی قائم‌مقام خبرگزاری صداوسیما و کارشناس امور بین‌الملل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر پرند ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: در شرایط فعلی جنگ ابزار به جنگ افکار تبدیل‌شده و نهادینه شدن هرگونه تغییر و تحول اقتصادی در زمینه‌های توسعه پایدار، نظامی‌گری یا دیانت، چاره‌ای جز عبور از مسیر رسانه‌های فراگیر ندارد.

وی افزود: برای 7 میلیارد نفر جمعیت دنیا این امکان وجود ندارد که گفت‌وگوی چهر به چهره داشته باشند اما این رسانه است که اندیشه‌ها را متغیر می‌کند.

این کارشناس ارشد رسانه با اشاره به اینکه 298 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان وجود دارد که تلاش دارند تا بر افکار عمومی تأثیرگذار باشد، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای در حدود 300 شبکه است اما صداوسیمای ایران 130 شبکه رادیو و تلویزیونی دارد و پول‌های زیادی برای این شبکه‌های ماهواره‌ای پرداخت می‌شود که تنها در حوزه سیاسی نیست بلکه فقط یازده شبکه تلویزیونی داریم که شیعه انگلیسی را تبلیغ می‌کنند.

عابدینی تأکید کرد: همچنین ده‌ها شبکه وجود دارد که فیلم‌های ضد فرهنگ را به صورت شبانه روز پوشش می‌دهند. برخی گمان می‌کنند زیاد بودن این شبکه‌ها برای گردش آزاد و اطلاع رسانی است اما باید به این نکته توجه داشت که غربی‌ها برای کشور چین با بیش از یک میلیارد جمعیت حتی یک شبکه به زبان چینی راه‌اندازی نکردند، اما برای ایران با جمعیت 80 میلیونی ده‌ها شبکه ماهواره‌ای به راه انداختند و تنها 11 شبکه شیعه انگلیسی راه‌اندازی کردند.

قائم‌مقام خبرگزاری صداوسیما در پایان خاطرنشان کرد: استنباط غربی‌ها این است که آنچه مقابل تفکر ماتریالیست می‌ایستند بی‌تردید اندیشه انقلاب اسلامی است.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi