شناسه خبر : 84659
چهارشنبه 20 مرداد 1400 , 12:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در پاسخ به جوابیه کمیته پارالمپیک در موردحذف جانبازان

سلیقه شخصی مِلاک است یا قانون؟!

چگونه است که کارشناسان ورزشی هر رشته تخصصی در مسابقات ورزشی به ورزشکار، سهمیه و جواز ورود را می دهند ولی کمیته ملی پارالمپیک با سلیقه شخصی، چارت اندازه گیری را طوری می چینند که به حذف ورزشکار مورد نظرشان بیانجامد! آیا بهتر نیست بگویید اول ورزشکاری را که می خواهیم حذف می کنیم، بعد دنبال دلیل برای آن می گردیم؟

مسئولین محترم کمیته پارالمپیک با سلام.

متاسفانه پاسخ داده شده از طرف کمیته ملی پارالمپیک به اعتراض حذف دو ورزشکار جانباز، قابل قبول نیست و اصلا دلیلی برای این عملکرد بی انصافانه آورده نشده است.

در بند یک آوردید که بحث *کیفی* اهمیت داشته است نه *کسب سهمیه*. حال این سوال پیش می آید چطور خانم ( س ا ) با تایید کادر فنی در عدم صلاحیت ایشان برای حضور در صحنه پارالمپیک و اینکه حداقل ۳۰ نمره پایین تر از این دو ورزشکار امتیاز کسب می کنند و اطلاع کافی پارالمپیک از وضعیت ایشان، سطح *کیفی* پارالمپیک را کسب می کند و در لیست اعزام قرار می گیرد ولی این دو ورزشکار که سرمربی و کادر فنی وضعیت باثبات و فینالیست بودن آن ها را تایید می کند، سطح *کیفی* این کمیته را کسب نمی کند!

چطور فردی که حتی در مسابقات العین امارات که فروردین امسال برگزار گردید، و به فینال مسابقات نرسیده در لیست اعزام قرار می گیرد ولی این دو نفر که به راحتی با رکورد بالا به فینال مسابقات راه یافتند، اعزام نمی شوند!؟

صحبت از این مقوله کردید که کسب سهمیه جهت اعزام کفایت نمی کند. عجیب است که شما از یک ساختار مشخص که در کل جهان در المپیک و پارالمپیک تعریف شده تبعیت نمی کنید! این ساختار به این معنی تعریف شده است که فردی که سهمیه ورود به مسابقات را کسب کند، پس نخبه ورزشی است و جواز و لیاقت حضور در مسابقات پارالمپیک را دارد. چرا شما بر این امر مشخص که در تمام کشورها مبناست، پیوست وارد کردید. آیا دلیل این نبود که می خواستید سلیقه شخصی خود را اعمال کنید؟

چگونه است که کارشناسان ورزشی هر رشته تخصصی در مسابقات ورزشی به ورزشکار، سهمیه و جواز ورود را می دهند ولی کمیته ملی پارالمپیک با سلیقه شخصی، چارت اندازه گیری را طوری می چینند که به حذف ورزشکار مورد نظرشان بیانجامد! آیا بهتر نیست بگویید اول ورزشکاری را که می خواهیم حذف می کنیم، بعد دنبال دلیل برای آن می گردیم؟

زمین کج است و هزار دلیل بی منطق دیگر که ولله اگر رفتار شما در جامعه ورزشی جهانی علنی شود، تمام کشورها در تعجب رفتار شما می مانند! اما اگر اینطور بگیریم که برحسب حرف غلط شما کسب سهمیه، دلیل کافی برای حضور در پارالمپیک نبود، چطور است در همین تیم تیراندازی به یک خانم با دید اغماض و حمایتی نگاه می شود ولی به جانبازان اینگونه نگاه نشده است! اگر قرار بود سهمیه ملاک نباشد و قرار بود حمایتی صورت گیرد وضعیت خانم بودن ایشان، با جانبازی این دو ورزشکار می توانست موقعیت یکسانی پیش بیاورد، با این تفاوت که سطح عملکردی این دو ورزشکار بسیار بالا بوده که اصلا جای مقایسه نمی گذاشته است. در هرصورت هر طور قضیه را نگاه کنید رد پای عناد و غرض ورزی به وضوح دیده می شود.

حتی صحبت از پایان زمان هم، در واقع برگ آخر غرض ورزی شماست. چرا که باید زودتر به فکر می افتادید، با این همه پیگیری که این دو ورزشکار انجام دادند در واقع زمان را به نفع خود تلف کردید. هرچند که اینطور بوده که بعد از پایان زمان هم با پرداخت جریمه اینکار امکان پذیر بوده است!

در انتها خوب است یادی کنیم از مناظرات انتخاباتی که آقای جلیلی در آن صحبت خیلی خوبی کردند، مبنی بر کارهای نمایشی؛ که اتفاقا این بار در مورد عملکرد شما به وضوح مشخص است.

حضور مادر شهید ژاپنی و اسم کاروان را به اسم مقدس سردار واقعی دلها گذاشتن، قطعا کاری نمایشی از شخصیت شماست چرا که در سمت دیگر دو شهید زنده را به امان خود رها کردید و در حقشان نهایت بی انصافی را انجام دادید، بعد به دنبال اجرای شوی نمایشی خود هستید. چرا که چه بسیار افرادی در این کاروان حضور دارند تحت عنوان حمایتی که حتما حضورشان *کیفی* است، ولی از نظر شما این دو ورزشکار *کیفی* نیستند چون قرار است جانباز جماعت حذف شود.

در هرصورت عملکرد شما را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد. *انجمن فرهنگی، ورزشی مجروحین جنگی دفاع مقدس* 1400/5/18

اینستاگرام
سلیقه شخصی
۱۰ سال دیگر در چنین روزی .

روستای تهران :
شهری بود در قدیم ؛
نزدیک پرند ؟!
ده سال دیگر در کشور ما جانبازی نخواهد بود .تا مرگ یک یا حسین دیگر .بعدش هم جانباز وارد می کنند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi