شناسه خبر : 84670
چهارشنبه 20 مرداد 1400 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صلابت شهید حججی توطئه داعش را خنثی کرد

۱۸ مرداد سالروز شهادت محسن حججی چند سالی است به نام روز شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده است؛ اتفاقی که رشادت‌های رزمندگان جبهه مقاومت را یادآور می‌شود.

 محسن حججی متولد تیر سال ۱۳۷۰ در نجف آباد اصفهان، هم‌ولایتی شهید «احمد کاظمی» و پاسدار جوان لشکر زرهی ۸ نجف اشرف بود که به عنوان نیروی داوطلب برای جنگ با تروریست‌ها به سوریه اعزام شد. شانزدهم مردادماه سال ۹۶ جنگنده‌های آمریکایی به مقر گردان‌های سیدالشهدا (بسیج مردمی عراق) در منطقه «الجمونه» نزدیک مرز «تنف» در نزدیکی مرز عراق، اردن و سوریه حمله و آن را بمباران کردند. بعد از آن، نیرو‌های داعش در حمله‌ای غافلگیرانه از صحرای الانبار به سمت مقر نیرو‌های مقاومت هجوم آوردند. شهید مرتضی حسین‌پور معروف به «حسین قمی» فرمانده شهید حججی و تعدادی از نیرو‌های عراقی در این حملات با وجود مجروحیت با تمام قوا مقابل دشمن ایستادگی کردند.

روایتی از شهادت محسن حججی و روز مدافعان حرم

محسن حججی در همین اثنا ابتدا از ناحیه کتف مجروح شد و با ادامه درگیری‌های مستقیم و با شلیک ممتد تروریست‌ها از سمت پهلو نیز هدف قرار گرفت و به شدت مجروح شد. در نهایت محسن حججی به دست تروریست‌ها به اسارت درآمد. تروریست‌ها این‌بار نیز طبق عملکرد گذشته خود فیلمی از اسارت یک نیروی ایرانی را برای ضربه زدن به روحیه جبهه مقاومت ثبت و منتشر کردند؛ غافل از اینکه اقتدار حججی در مقابل تکفیری‌ها نتیجه معکوس داد و شجاعت مدافعان حرم و توحش تکفیری‌ها را بیشتر از گذشته به مردم ثابت کرد. محسن حججی بعد از اسارت، توسط تروریست‌ها به شهادت رسید.

با انتشار تصاویر و فیلم شهید حججی موجی از همراهی و همدردی مردم با مدافعان حرم در کشور شکل گرفت. شخصیت‌های شناخته شده فرهنگی، هنری، اجتماعی و فعالین عرصه‌های مختلف به واقعه شهادت حججی واکنش نشان دادند و فضای کشور پر شد از عطر و نام شهدای مدافع حرمی که سال‌ها در گمنامی جنگیده بودند. بعد از آن رهبر معظم انقلاب نیز شهید حججی را «حجت خدا» نامیدند و مراسمات باشکوهی در سراسر کشور در تجلیل از او برگزار شد. به مناسبت شهادت او، روز ۱۸ مرداد به نام روز شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شد تا هر ساله در این روز دلاورمردی‌های جوانان کشور در راه دفاع از حرم یادآوری شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
باسلام،صلابت درمقابل توکم آورد،شجاعت ازتودرس آموخت ای شهیدمظلوم ومقتدر،بدرستی وبحق شاگردمکتب امام حسین (علیه السلام)هستی ای سروبلندقامت ایثارای حججی. درعالم برزخ ودرمحضرعزیزان خدای سبحان(۱۴ معصوم سلام الله علیهم اجمعین)ماجاماندگان رادعاکن.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi