شناسه خبر : 84971
شنبه 13 شهريور 1400 , 16:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در سالروز آزادی اش از اسارت بعثی ها:

رئیس بنیادشهید با عوامل پایگاه خبری فاش نیوزدیدار کرد

رئیس آزاده بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز و در سالروز آزادی اش از اسارت، در مجموعه فرهنگی رسانه ای فاش نیوز حضور یافت و با مدیرمسئول و دیگر عوامل این مجموعه ایثارگری دیدار و گفت وگو کرد...

فاش نیوز - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر پایگاه خبری فاش نیوز، با مدیرمسئول و عوامل این مجموعه فرهنگی و رسانه ای حوزه فرهنگ ایثار و شهادت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ما، رئیس آزاده بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز و در سالروز آزادی اش از اسارت دشمنان بعثی، در مجموعه فرهنگی رسانه ای  فاش نیوز حضور یافت و با مدیرمسئول و دیگر عوامل این مجموعه  ایثارگری دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ادامه مهندس اوحدی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، آن را بسیار ارزشمند توصیف و از نکات مطرح شده از سوی مدیرمسوول فاش نیوز استقبال کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تکریم مدافعان از وطن در کشورهای مختلف جهان اظهار داشت: اگرچه برخی از کشورها در مناسبت هایی از مدافعان خود تکریم می کنند اما نگاه ما به ایثارگران و مدافعان از مرزهای میهن اسلامی و ارزش ها متقاوت است و شما این تفاوت نگاه را می توانید در کلام بنیان گذار انقلاب اسلامی ببینید که فرمودند "خدمت به خانواده شهدا و جانبازان خدمت به نبی اکرم (ص) است".

 وی اضافه کرد: بر این اساس رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است.

 وی با بیان اینکه از سال 92 تا 99 مطالبات بنیاد شهید پرداخت نشده بود یادآور شد: برای اینکه بدهی ها بیش از اندازه متراکم و انباشته نشود ما در بودجه سال 99 چانه زنی ها را با دولت دوازدهم و مجلس آغاز کردیم و خوشبختانه با چانه زنی و کار کارشناسی بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران نسب به زمان مشابهاز 5 درصد به 170 درصد افزایش پیدا کرد.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: حاصل این کار این است که امروز از شرایط بهتری در بیمه دی و  پرداخت هزینه ای درمانی و شهریه فرزندان ایثارگر در دانشگاه برخوردار هستیم و خدا را شاکریم که شهریه امروز دانشجویان باعزت پرداخت می شود.

 اوحدی در ادامه سخنان خود به حوزه فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و متذکر شد: خدا را شاکر هستیم که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز شاهد برگزاری بیش از 12 کنگره در سراسر کشور طی این مدت بوده ایم.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری کنگره ملی "لشکر فرشتگان تاریخ ساز" را یکی از موفقیت های فرهنگی بنیاد به شمار آورد و تاکید کرد: این کنگره که برای پاسداشت ایثار و فداکاری های 17 هزار زن شهید و جانباز در دوران دفاع مقدس برگزار شد، علاوه بر انعکاس مثبت در داخل کشور، از بازتاب گسترده ای در خارج از مرزهای ایران اسلامی برخوردار بود.

وی ادامه داد: در این راستا بیش از 16 جلد کتاب با موضوع نقش زن در جامعه ایثارگری در دوران دفاع مقدس از سوی کمیته علمی که با حضور افراد صاحبنظر تشکیل شده بود به نگارش در آمد. همچنین علی رغم وضعیت کشور در دوران کرونا در سال جاری، اقدامات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه یافته است. بنابر این ما باید جایگاه ایثارگران را در جامعه به عنوان الگو به جامعه معرفی و نهادینه کنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: تصویب "سند فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت" از سوی شورای انقلاب فرهنگی کار بسیار بزرگی بود و در تدوین آن 26 دستگاه مختلف دولتی، دانشگاه ها و سایر نهادها حضور داشتند و در واقع ریل گذاری برای آینده کشور در زمینه تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بشمار می رود. همچنین از 36 مورد مصوبه شورای فرهنگی کشور این سند تنها سندی است که برای اولین بار در تاریخ انقلاب کلیات آن تصویب رسیده است.

اوحدی پرداخت مطالبات ایثارگران از سوی دولت را در سال گذشته از مهم ترین اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و یادآور شد: شرایط حضور من در بنیاد به گونه ای بود که بسیاری از موانع بر سر راه وجود داشت اما کم کم این موانع برداشته شد و از مدیریت لحظه ای بنیاد را خارج کردیم.

در ادامه این دیدار صمیمی، بهروز ساقی، مدیرمسوول فاش نیوز که‌ خود از جانبازان نخاعی است، ضمن خوشامد گویی به رییس بنیاد شهید و تبریک سالروز آزادی این آزاده دفاع مقدس، با بیان مسایل و مشکلات جامعه ایثارگری، و اینکه نگاه جامعه به ایثارگران نگاه فرهنگی نیست، متذکر شد: کار فرهنگی را باید به اهل آن سپرد.

وی همچنین نکات قابل توجهی را در خصوص زیرساخت های فرهنگی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران مغفول مانده است، برشمرد و خواستار حمایت ریشه ای، علمی و تأثیرگذار از فعالیت های فرهنگی حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور شد.

در پایان این نشست نیز مهندس اوحدی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، خصوصا" در سالروز آزادی اش از بند دشمن بعثی، آن را بسیار ارزشمند توصیف و از نکات مطرح شده توسط مدیرمسوول پایگاه خبری فاش نیوز استقبال کرد و خواستار تدوین پیشنهادات فرهنگی وی در زمینه مسائل مرتبط با فرهنگ ایثارگری از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.

اینستاگرام
با سلام
احتراما
جناب آقای احدی انشاالله که از بنیاد شهید بری و دیگه بر نگردی که جز وعده و شعار چیزی نبودی
الانم این دم رفتن خودتان را فعال نشان ندهید
دوهفته ای که گفتید برای تبدیل وضعیت ایثارگران صبر کنند تمام شد
فقط برو …
ضمن عرض ادب واحتترام حضور پرسنل شبکه ف.......ز و جناب مدیر
تبریک میگوییم ازادی شما مدیر عزیز
واما چنان از خدمت به ایثارگران حرف میزنی واز فرهگ ایثار انگار هنوز در اسارتی
ایا خدمت فقط مخصوص کسانی است که دور وبر مسئولین هستند ویا پارتیهای گردن کلفت دارند
دراولین قدم در این قسمت یکی از بزرگترین ایات خدا را نادیده گرفته اید
وان مساوی بودن انسانها ست ۴۰سال گذشت جناب فرهنگ وایثار من هنوز با همان موج شدید درگیرم وبه علت ناتوانی ونقص اعضا در سانه پیری اواره ودر بدرم .درصورتیکه باید از حداقل حقوق وحد اقل مسکن بر خوردار بودم
در صورتیکه هنوز کسی جوابمرا نداده جز مشتی مزخرف و امروز وفرداکردن
اگر این وضعیت را پیشرفت وفرهگ پیش رفته میدانید فرهگ جنگل پیشرفته ترست چون زوردار ها گوشت شکار را میخورند واستخوان ها را میگذارند ضعیفتراتن میخورند ایادر کشور ما چنین هست ؟یا شما مسئولان گوشت واستخوان را با هم میخورید
تاکی ما باید در بدر باشیم اقای عرهگ وایثار
دور خود و بستگان دایره ای رسم کرده فقط به خود میزسیذ.
باهم جنگیدیم مجرو ح شدیم .موجگرفتیم وشیمیایی شدیم
اما برای شماها شد کاخهای زرین وبرای ما شد درد کشیدن طولانی از موج وشیمیایی گرسنگی وبی سر پناهی در این بین چیزی که گم شده انسانیت وشرافت .برابری ومساوات است شما خیلی بلند پروازی .....
جناب آقای اوحدی
جناب آقای قاضی زاده

یک بنیاد با ۲ رئیس.
جانباز بی نان ۵ % .

که بشود .
بنیاد رئیس.
با سلام خدمت همه دلسوزان واقعی و زحمتکشان و ارادت به عوامل فاش نیوز
جناب اوحدی عزیز خدا پدر مادرتو بیامرزه که خدمت کردی،خدا حافظ و نگهدار خانواده و بچه هات باشه که خدمت کردی،تو این ۴۰سالیکه فرزندشهیدم مدیری به خوبی شما در بنیادشهید ندیدم،اگه شما بری،شما ضرر نمیکنی،ماضرر میکنیم،ما خانواده ایثارگران،این مائیم که چند وقت دیگه باید چراغ بگیریم دستمون و دنبالت بگردیم،دستت درد نکنه که خیلی خدمت کردی،انشالله نفر بعد جوری خدمت کنه که وقتی داره میره یکی مثل من بیاد و پشت سرش همین حرفارو بزنه
سلام وعرض ادب علی جان شما نظر خودت را گفتی وگل هم گفتی حتما برکات وجود مهندس اوحدی را دیدی اما نظر من برعکس شماست من هم حدود 45 سال است بخوبی ک رو ب ی ندیدم بعدش دیگه بنیاد مدیر درست وحسابی نداشت ما که خیری از هیچکدوم ندیدیم نه دهقان زریبافان شهیدی واوحدی وقتی جز ستم ندیدیم چه تعریفی از این مدل مدیران فعلا فراوان هستند نیاز به چراغ هم نیست خودشان را به مردم تحمیل می‌کنند.جناب اوحدی چندتا وعده سرخرمن به ایثارگران اضافه نمود وسلام
من گفتم دست فاش نیوز با بنیاد در یک کاسه است .
الان نیم ساعته نظر ارسال کردم هنوز منتشر نکرده ؟!
با سلام؛
جناب آقای اوحدی؛ لطفا "برای یکبار هم که شده لطف فرموده؛ کمتر به ما ایثارگران وعده و وعید بدهید ،
ما منتظر عمل به گفته های شما هستیم چون واقعا"طاقت ایثارگران دیگه .... شده .
موفقیت فاش نیوز و همسنگرانش را در زیاد نشدن حقوق جانبازان زیر
۲۵ % تبریک می گوییم .
و امیدواریم در هر چه فقیرتر کردن جانبازان عزیز کوشا باشند .

بشکنی ای قلم، ای دست اگر
پیچی از خدمت محرومان سر

این شعاریست که دادم هستم
روی این قول شرف تا آخر

تا که جان در تن و خون در بدنست بسته ام پشت چلنگر سنگر

کوری چشم خیانتکاران
کرده ام با قلم خود محشر

شاعر توده ی جانبازانم من /
چه مقامی ست از این بالاتر؟
سلام و عرض ادب و احترام به محضر جناب آقای مهندس اوحدی، حقیر سالروزورودتان به کشور رو به حضرتعالی عرض تبریک وشاد باش داشته وازسایت وزین فاش نیوز تشکر می کنم، جناب آقای مهندس اوحدی چطور پرزیدنت رئیسی ریاست قوه مجریه بارها فرمودند برای هروزارتخانه ای برای معاونت ها ازمردم نظرخواهی خواهیم کرد حقیر قبل از تنفيذ حکم جناب آقای دکتر رئیسی برایشان گفتم جناب آقای اوحدی مناسبترین گزینه برای ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشند چرا که بیش از یکسال هست که به همه اموربنیادشهیدوامورایثارگران ٱشنایی دارندولی جناب آقای قاضی زاده هاشمی بایستی دوسال ازعمرجانبازان تلف شودتاشایدبتواندبه پای جناب آقای مهندس اوحدی برسند، جناب آقای دکتر رئیسی لطفآ بگذاریدجناب قاضی زاده هاشمی درمجلس بماندوجناب آقای مهندس اوحدی دربنیاد شهید و امور امیدواریم این امرمحقق گرددچراکه اگرجزاین باشدجامعه هدف مشگلاتشان بیشتروهرروز بایستی شاهدتجمع درجلو ساختمان پاستوروهمچنین جلوی درب ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران باشید. جمعی از جانبازان
عزیزان جانبازا اولا آقای رئیسی اگر گفته اند مشورت می گیرند و سامانه های هم برای معرفی افراد ایجاد کرده اند، به این معنا نیست که نظر و اطلاعات خودشان را ندیده می گیرند. مشورت برای این است که از نظر دیگران هم مطلع و در صورت لزوم استفاده کنند و نه این که هر نظری و نه به طور صددرصدی. این مشورت اختیار را از خود ایشان سلب نمی کند.
در ثانی ممکن است با وجود مشورت هایی که میگیرند، خودشان یا از طریق همین مشورت ها به مسایلی برسند که دیگر مشورت دهندگان از آن بی خبر باشند و چنین کمان کنند که به مشورت آنان توجهی نشده است. خلاصه باید این را در نظر داشت که تصمصم گیر نهایی خود مشورت گیرنده که در اینجا جناب رئیس جمهور است می باشند.
همچنین در مورد عملکرد افراد هم نباید با یک سری کارهای ظاهری و سطحی قضاوت کرد مثلا مثل آقای اوحدی که مهمترین شاخصه عملکردش در این دوره کوتاه همین اعتباراتی بوده که روحانی در پایان دوره اش پول پاشی کرد و بسیاری بدهی و تعهد و کسر بودجه روی دست دولت بعد از خودش برجا گذاشت.
فرد مدیر کسی نیست که افراد را در کوتاه مدت با مثلا افزایش حقوق و برآورده کردن خواسته کسانی که به او دسترسی دارند رضایت آنان را فراهم کند؛ بلکه مدیر ممکن است اقداماتی کند که در ابتدا ناخوشایند هم باشد و صدای همه را در آورد ولی در دراز مدت و در واقع به نفع همانهایی است که به علت برآورده نشدن خواسته سطحی و فوری خود، معترض می شوند.
برای قضاوت مدیریت آقای اوحدی باید دید چه و چند کار اساسی و ماندگار برای صلاح آینده ایثارگران انجام داده است. ملاکمان باید این چیزها باشدو رضایت زودهنگام شخصی خود را به مصالح عمومی و بلند مدت عموم ایثارگران و خانواده هایشان نباید ترجیح دهیم.
درعجبم از انصاف بعضیا که میان اینجا و از اوحدی بد مینویسن نام و نشانم ندارن،کی بود تو یک سال و نیم ریاستش بر بنیادشهیدمعوقات و از سال ۹۲ پرداخت کرد؟کی بود وضعیت اسفناک بهداشت و درمان و بیمه دی رو سامان بخشید،؟یادتونه هر درمانگاه و داروخانه ای که میرفتیم چجوری باهامون برخورد میکردن؟یادتون رفته دانشگاهها مدارک بچه هارو نگه میداشتن تا پولشونو بگیرن؟کی با دانشگاهها تسویه کرد؟کی دنبال زمین و مسکن و اشتغال جامعه هدف همه جای ایران دوندگی کرد؟کی ماده ۳۸ و داد؟کی واسه تبدیل وضعیتها تو شکم شیر رفت؟کی حق پرستاری و داد؟کی کی کی؟ اونم فقط تو یک سال و نیم!!!!
جناب آقای حاج سعیداوحدی عزیز، فعالیتها و تلاشهای شبانه روزی شما نزدخداوندمتعال ثبت وضبط است و اجرتان محفوظ. خداراشاکرباشیدکه درمدت کوتاه تصدی توانستیدمنشاءخدمات تحسین برانگیز باشید، و خداراشاکرباشید که بادعای خیرخانواده معظم شهدا و ایثارگران این مسئولیت را واگذارکردید. درودخداوندبرکسانی که پاکدست آمدند و پاکدست رفتند.
بنظرمن هرکس امده ریاست بنیادشهیدرابدست گرفته هیچ کاری برای جانبازان نکرده فقط وعده وعیددروغ داده بجزاقای اومدی هرکی اومددزدی و اختلاس کرد رفت هیچ کاریش نکردند










باسلام به همه جانبازان عزیزچه بالای 25درصدچه زیر25 درصد.
حقیرجانباز30درصدهستم وازابتدای بنیادشهیدکه بنیادرابه نام تعاون میشناختن تاکنون مدیری به کارآمدی جناب اوحدی ندیدم ، اگرفقط به اندازه 5سال مدیران قبلی به همین مقدار که آقای اوحدی فعالیت داشتندبه ایثارگران خدمت میکردندالآن تمام مشکلات جانبازان بالای 25 درصدوزیر25درصدکلا حل شده بودورزمندگان معسرنیزسروسامان گرفته بودند.
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا
رفتی و تموم شد
نوشتن بیفایده است...
فاش نیوز مطالب را گزینشی انتخاب ودرج می کنند.

بنده تصمیم گرفتم دیگر اینجا چیزی ننویسم.
طی مههای گذشته
چندین پیام نوشتم هیچ مشکلی یا ایرادی نداشتند ولی فاش نیوز یکی را منتشرنکرد!!!
باسلام
اقای اوحدی مدیر خوبی هست اگر باشه بهتره
چون جانباز ازاده وخانواده شهید میباشد
ولی به یک قسمت بنیادجانبازان مستمری بگیر خیلی اجحاف داره میشود
سلام..تورابخداتکلیف ماجانبازان زیر25درصدغیرشاغل راکه هیچ راه درآمدی نداریم راروشن کنید،مگرنمیبینیدکه گرانی باسفره ماچه میکند؟؟،،ماباآبروزندگی میکنیم وبخاطرحفظ ارزشهای نظام واشاعه فرهنگ ایثاروشهادت درجامعه دست به همه کاری نمیزنیم که خدای ناکرده خدشه ایی به این ارزشهاواردنشود،،مادرامرارمعاش روزانه مانده ایم وبخاطربیماری توان کارهم نداریم،گرانی کمرمان راخردکرده،،اگرواقعأکمکی ومساعدتی به مانمیکنیدرک وپوست کنده بگوییدتااینقدرالتماس نکنیم واینقدرمنتظرنمانیم..بعنوان مثال بنده اگربدانم که کمک نمیکنیددرمیانسالی میروم درشهری دیگرگدایی میکنم مردم لااقل کمکم کنند..تورابخداتکلیفمان راروشن کنید..
الانتظارُاشدُّمن الموت..انتظارشدیدترین مرگ است
سلام جانباز زیر25باید ازبنیادمستمری دریافت نمایند اگر نمی گیری بفرما پیگیر ی نمایم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi