شناسه خبر : 85079
شنبه 13 شهريور 1400 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی از همت«شهید دادمان»

به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مجموعه نماهنگ‌های «ستاره‌های خدمت» که حاوی خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی از برخی از شهدای دولت است را منتشر کرد.

 

 پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت، مجموعه نماهنگ‌هایی با عنوان «ستاره‌های خدمت» منتشر کرد که حاوی مجموعه خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی از برخی از شهدای دولت از جمله شهیدان «موسی کلانتری»، «رحمان دادمان»، «مصطفی چمران»، «محمدجواد باهنر»، «محمدعلی رجایی» و «محمدجواد تندگویان» است.

این قسمت از مجموعه نماهنگ‌های «ستاره‌های خدمت» اختصاص به شهید «رحمان دادمان» دارد که روز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۰ در سِمَت وزیر راه و ترابری به شهادت رسید.

تعهد شهید دادمان به مسئولیت/ همت بلند شهید دادمان در عمل به تعهدات خود

خاطره رهبر معظم انقلاب اسلامی از شهید «رحمان دادمان» به شرح زیر است:

«من وقتی در سفر گیلان، به بندر انزلی رفتم و آن پل قدیمی را (که خود من حدود ۴۰ سال قبل از آن عبور کرده بودم) دیدم، در دل شرمنده شدم. بعد هم که رفتیم، دیدیم مردم و به تبع آنها امام جمعه همه از ما ساخت پل را می‌خواهند.

من وقتی به رشت برگشتم، (در خانه‌ آقای صوفی، آقایان وزرا جمع شدند. آقای عارف و دیگران هم بودند) مسئله‌ پل را مطرح کردم و به مرحوم دادمان گفتم: شما این پل را می‌سازید؟

او فکری کرد و گفت: بله؛ ما سه‌ ساله آن را تحویل می‌دهیم. من گفتم آن را دو ساله تحویل دهید. او سری تکان داد و من فکر کردم که تلقّی به قبول کرده که دو ساله تحویل دهد. گفتم من دلم می‌خواهد دو سال دیگر رئیس‌ جمهور بیاید و در همین موقع این پل را افتتاح کند.

وقتی دادمان از دنیا رفت، کسانی از دوستان ما که با خانواده‌ او مرتبط بودند، گفتند دادمان در خانه گفته بود که فلانی به من گفت دو ساله پل را بسازید اما من آن را یک‌ساله تمام می‌کنم!

همت آن مرد اینگونه بود. ببینید انسان از فقدان چنین آدم‌هایی چقدر می‌سوزد.»

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi