شناسه خبر : 86547
دوشنبه 17 آبان 1400 , 10:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بزرگداشت شکست حصر سوسنگرد یک وظیفه انقلابی است

«خلیلیان» بزرگداشت شکست حصر سوسنگرد را یک وظیفه انقلابی خواند و گفت: امیدواریم بتوانیم گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد  را به بهترین نحو برگزار کنیم و باید پیگیری لازم در جهت برگزاری این روز به صورت ملی نیز انجام شود.

 

بزرگداشت شکست حصر سوسنگرد یک وظیفه انقلابی است از اهواز، چهارمین نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان خوزستان، ویژه گرامیداشت ۲۶ آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد با مدیریت استاندار خوزستان و با حضور جمعی از مسئولان استان در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان برگزار شد.

«صادق خلیلیان» استاندار خوزستان در ابتدای این جلسه با اشاره به این که خوزستان در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشید و اکنون نیز باید با همان درخشش، کارها انجام شود تا به جایگاه اصلی خود برسد اظهار داشت:  باید دست در دست هم استان را به سمت آرامش ببریم و به جای مساله زایی، تلاش های ما در جهت رفع مشکلات باشد.

وی افزود: در مقاطع تاریخی و در مناطق مختلف، حماسه‌های بزرگی را در استان داشته‌ایم که هر کدام در جای خود ارزشمند است و باید برای آن، بزرگداشت تدارک دیده شود از جمله آن‌ها می‌توان به حماسه بزرگ شکست حصر سوسنگرد اشاره کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به مقاومتی که مردم سوسنگرد در شکست حصر از خود نشان دادند بیان داشت: حتی پس از این که دشمن به طور موقت پیروزی به دست آورد مردم با جانفشانی خودشان توانستند حصر سوسنگرد را بشکنند و آزادسازی آن جا را به ارمغان بیاورند، این مساله بخش مهمی از فرهنگ غنی و نظام جمهوری اسلامی است که باید آن را از یک نسل به نسل دیگر منتقل کنیم.

خلیلیان با اشاره به فرهنگ مقاومت و ایثارگری مردم در شکست حصر سوسنگرد، گفت: کشور براساس این فرهنگ و این روحیه باید اداره شود. با وجود این که با چالش‌های متعددی دست به گریبان هستیم اما اگر به آرمان‌ها، اصول انقلاب، حماسه‌ها و جانفشانی‌هایی که در دفاع مقدس داشتیم رجوع کنیم و اگر این روحیه بر ادارات، نظام اجرایی و نحوه حکمرانی ما حاکم شود بسیاری از مسایل و مشکلات برطرف خواهد شد.

وی بزرگداشت شکست حصر سوسنگرد را یک وظیفه انقلابی خواند و متذکر شد: آینده فرزندان و ساختن استان در دست ما است که باید برای آن تمام توان و تلاش خود را به کار ببندیم. امیدواریم بتوانیم گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد  را به بهترین نحو برگزار کنیم و باید پیگیری لازم در جهت برگزاری این روز به صورت ملی نیز انجام شود.

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان نیز توجه به مناسبت های مرتبط با حماسه های دوران دفاع مقدس را یک ضرورت دانست و بیان داشت: اگر نسل امروز سوسنگرد، به هر دلیل ندانند که در تاریخ این شهر چه گذشته است، غفلتی است که از سوی ما متولیان صورت گرفته و بخشیدنی هم نیست.

دبیر شورای هماهنگی دفاع مقدس خوزستان افزود: حماسه سوسنگرد همچون سوم خرداد و چهارم خرداد باید در سطحی گسترده و با محتوایی مناسب با این رخداد گرامی داشته شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi