شناسه خبر : 86598
دوشنبه 24 آبان 1400 , 09:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری ششمین همایش تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری شاهد و ایثارگر

پیشتازی علمی ایثارگران حتی بدون احتساب سهمیه

در زمان جنگ اندک افرادی پیدا می شدند که حاضر بودند از درس و بحث خود بگذرند و در بیمارستان الزهرای فاو اطاق عمل راه اندازی کنند و مجروحین جنگ را مداوا کنند. همان موقع هم کسانی بودند که سفر اروپا و آمریکای آنان ترک نمی شد...

فاش نیوز - ششمین همایش تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری رتبه‌های برتر زیر 100کشوری سال 1400 (بدون احتساب سهمیه)  شاهد و ایثارگر برگزار شد.

در تقارن "روز جهانی علم با رویکرد صلح"، ششمین همایش تجلیل از حایزین رتبه های برتر زیر100 کنکور کشوری، بدون احتساب سهمیه، از 13 تن از سرآمدان شاهد و ایثارگر تجلیل به عمل آمد.

این مراسم که با حضور دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران، زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر کاظمی سرپرست آموزش و پرورش و تعدادی از خانواده معظم شاهد و ایثارگر صبح امروز در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس برگزارشد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش ضمن تبریک و تقدیر از حایزین رتبه های برتر شاهد و ایثارگر گفت: خانواده ایثار و شهادت خانواده نخبه ای است و نخبگان فراوانی دارد.

وی سپس با مطرح کردن این سوال که "منطق حضرت امام(ره) در ابتدای انقلاب برای ایجاد مدارس شاهد بر چه مبنایی بوده است؟" گفت: با توجه به این که یک چالش ذهنی، امروز برخی از آحاد ملت را دربرگرفته و به چشم تبعیض به بعضی از موضوعات نگاه می کنند، ما برای این موضوع دو مبنا را قرار می دهیم، ابتدا اینکه بقیه کشورها و دنیا نیز چنین کاری را برای خانواده کهنه سربازان خود انجام داده اند، و استدلال دوم اینکه ما مدیون اینها هستیم و چون پدران آنها فداکاری کرده اند ما مدیون هستیم و باید ادای دین کنیم.

قاضی زاده هاشمی در ادامه افزود: بنده از گروه خود (جامعه پزشکی) عرض می کنم، در زمان جنگ اندک افرادی پیدا می شدند که حاضر بودند از درس و بحث خود بگذرند و در بیمارستان الزهرای فاو اطاق عمل راه اندازی کنند و مجروحین جنگ را مداوا کنند. همان موقع هم کسانی بودند که سفر اروپا و آمریکای آنان ترک نمی شد.

آن زمان افراد اندکی پای کار بودند و امروز هم با آمدن سیل و زلزله، افراد کمی تحت عنوان گروه های جهانی هستند که وجودشان را ایثار می کنند و پای کار هستند. به نظر من مسئله امام این بود که روی چه کسانی می شود حساب کرد و آینده این کشور را به چه کسانی می توان سپرد.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: ما هم جامعه ایثارگری را برای این انتخاب کرده ایم که فداکاری خود را اثبات کرده اند و ما نه از باب لطف، بلکه از باب باری که به دوش داریم، انجام وظیفه می نماییم.

معاون رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران از نظر علمی دارای جایگاه قابل قبولی در جهان است، خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشمندان ایرانی در حال حاضر در خارج از کشور مشغول فعالیت هستند. عزیزان شاهد و ایثارگر متخصصین متعهدی هستند که باید از وجود آنان در عرصه‌ های علمی کشور بیش از پیش استفاده کنیم.

درادامه این مراسم محمدعلی زلفی ‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با حضور در کنار فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: وقتی در محضر شهدا قرار می ‌گیریم بار مسوولیتمان بسیار سنگین می‌ شود و امروز نیز در خدمت یادگاران شهدا و ایثارگران هستیم.

ایشان در ادامه افزود: موفقیت دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر در کنکور شایسته تقدیر است، اما این عزیزان نباید فراموش کنند که حفظ این موفقیت سخت‌ تر و مهم‌‌تر از به دست آوردن آن است. امروز انتظارات از این عزیزان بسیار بیشتر است و برآورده کردن این انتظارات با تلاش بیشتر محقق می ‌شود.

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی  هم در سخنان کوتاه خود ضمن تقدیر از برترین های شاهد و ایثارگر گفت: دانش‌ آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر باید همواره تلاش کنند تا سطح علمی خود را افزایش دهند و بیش از پیش بدرخشند.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم تأکید کرد: دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر بدون در نظر گرفتن هیچ سهمیه و امتیازی جزو سرآمدان هستند که به آنان تبریک می‌گوییم.

ایشان همچنین متذکر شد: مدارس شاهد با دستور امام خمینی (ره) و نگاه کلان ایشان شکل گرفته و زمینه‌ ساز برکات زیادی شدند و فرزندان شهدا و ایثارگر بخوبی از آن بهره‌ مند شدند. هرچند که با وضعیت مطلوب فاصله داریم و اصلاح و بهسازی فرایندهای حوزه آموزشی فرزندان ایثارگر لازم و ضروری است.

سپس سردار یعقوب سلیمانی نیز در ضمن تبریک افتخارآفرینی فرزندان ایثارگران در عرصه علمی گفت: بسیاری از شهدای ما از نخبگان تحصیلی زمان خود بوده اند و در بین آنان بزرگانی چون شهید چمران، شهید باقری، شهید وزوایی و شهید زین‌الدین حضور داشتند و امروز خوشبختانه با حضور دکتر قاضی‌ زاده، شاهد جهش خوبی در عرصه فعالیت‌ های فرهنگی و آموزشی در بنیادشهید خواهیم بود.

گفتنی است این مراسم که به صورت وبینار برای استان ها قابل مشاهده بود، در ارتباط  تصویری با استان های فارس، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، آذربایجان شرقی، کردستان و همدان حایزین رتبه های برتر این استانها با حضور استاندار و مسولان استانی خود مورد تجلیل قرار گرفتند.

در خاتمه این مراسم، 13 تن از حائزین برتر رتبه های شاهد و ایثارگر بدون احتساب سهمیه سال 1400 مورد تجلیل قرار گرفتند.

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi