شناسه خبر : 87238
شنبه 20 آذر 1400 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای توبه «نصوح» شاهرخ ضرغام، سرباز امام(ره)

ماجرای توبه «نصوح» شاهرخ ضرغام، سرباز امام(ره)

شهید شاهرخ ضرغام در یکم دی‌ماه ۱۳۲۷ در تهران دیده به جهان گشود و از همان دوران کودکی با آن جثه درشت و قوی نشان داد که خلق‌وخوی پهلوان را دارد. هیچ‌گاه زیر بار حرف زور نمی‌رفت. در ۱۲ سالگی طعم تلخ یتیمی را چشید و ازآن‌پس با سختی روزگار را سپری کرد.

 امروز هفدهم آذر ماه سالروز شهادت شهیدی است که این روزها صحبت از مرام و معرفت او همه جا پیچیده‌ شده، حرف‌هایی از جنس ازخودگذشتی و ایثار؛ اما از همه مهمتر موضوع تغییر واقعی است که این تغییر توانست انسان خاکی را افلاکی کند و به آسمان برین ببرد.

او که در کارنامه زندگی خود هرگونه «معصیتی» را چشیده‌است؛ اما با چشیدن ولایت حضرت روح‌الله آن چنان تغییر می‌کند که می‌گوید: «اگر رگ‌های بدنم را بِبُرید نام حضرت روح‌الله را روی زمین می‌نویسد.»

قاسم صادقی از رزمندگان دفاع مقدس که توفیق همنشینی و همرزمی با شاهرخ ضرغام را داشته و هم اکنون نیز در دشت ذوالفقاری و محل شهادت این شهید والامقام در حال ساخت حسینیه است در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری،  با اشاره به اینکه شاهرخ ضرغام قبل از انقلاب اهل نوشیدن مشروبات الکلی بود، اظهار داشت: در عین حال که به برخی از گناهان آلوده شده بود اما در سه ماه محرم، صفر و رمضان حرمت نگه می‌داشت و دور گناه را خط قرمز می‌کشید.

وی به ماجرای توبه شهید شاهرخ ضرغام در روز عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: روحانی که در ظهر عاشورا در حال موعظه بوده به ماجرای توبه حر اشاره می‌کند و همین اتفاق باعث ایجاد تحول در این شهید می‌شود و درخواست راهنمایی برای تغییر مسیر زندگی خود می‌کند.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: شاهرخ ضرغام به پیشنهاد این روحانی و شروط سه گانه برای توبه کردن راهی حرم مطهر امام رضا(ع) می‌شود. به گفته برادر شهید شاهرخ در حرم اتفاقات جالبی روی می‌دهد.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi