شناسه خبر : 87259
یکشنبه 21 آذر 1400 , 09:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وزارت دفاع در عرصه مقابله با کرونا پیشگام بوده است

امیر سرتیپ شعبانیان گفت: وزارت دفاع در کنار انجام مأموریت‌های اصلی خود، در حوزه انجام واکسیناسیون عمومی و پذیرش بیماران کرونایی در مرکز درمانی خود نیز پیشگام بوده و خدمات بسیاری انجام داده است.

 

خدمات افتخار آمیز بیمارستان چمران در مقابله با کرونا / وزارت دفاع در پذیرش بیماران کرونایی پیش گام بوده است امیر سرتیپ «سعید شعبانیان» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین بزرگداشت سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار که در شهرک امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: پنجم جمادی‌الاولی سالروز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا و پرچم‌دار نهضت پس از شهادت حسین (ع)، حضرت زینب کبری (س) است. این روز را روز پرستار می‌نامند و علت نام‌گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب (س) پرستاری امام زمانش حضرت زین‌العابدین (ع) و دیگر بیماران و مصیبت‌زدگان اهل بیت (ع) را برعهده داشت.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) ضمن اینکه رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی‌ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دِین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع افزود: البته حیف است که زینب (س) را پرستار بیمار بخوانند، زیرا پرستاری از بیمار، یکی از کوچک‌ترین مسؤولیت‌های ایشان بود و هرچند پرستاری وظیفه سنگین و ارزشمندی است و پرستار متعهد باید با صبر و حوصله، هر نوع ناملایمات را در راستای انجام خدمت تحمل کند و چنین کاری از عهده هرکس برنمی‌آید، ولی با این حال، مقام حضرت زینب (س)، آن قدر والا و عظیم است که او را پرستار نهضت و انقلاب حسینی باید بنامیم؛ زیرا این پرستاری به مراتب مهم‌تر و سرنوشت‌سازتر از پرستاریِ بیمار بود.

امیر شعبانیان با تأکید بر جایگاه ویژه و مهم پرستاران در جامعه گفت: پرستار و پزشکان وظیفه بسیار مهم و خطیری را عهده دارند و برای همین جایگاه والاست که در قرآن کریم آمده است «هرکس یک نفر را نجات دهد همانند آن است که کل بشریت را نجات داده است».

وی خاطرنشان کرد: در وزارت دفاع پرستاران و مجاهدان بزرگی داریم که در دوران کرونا در حوزه‌های مختلف به جانفشانی پرداختند و در این مسیر نیز شهدایی تقدیم کردیم که جا دارد یاد و خاطره این شهدای بزرگ را گرامی بداریم.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع در ادامه با اشاره به خدمات شهید دکتر فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده در عرصه‌های مختلف مانند هسته‌ای و پزشکی خدمات بسیاری انجام داد که تولید کیت‌های تشخیص بیماری کرونا و واکسن فخرا از نمونه‌های مجاهدت‌های این شهید بزرگ و همرزمان آن دانشمند مجاهد است.

امیر شعبانیان اظهار داشت: وزارت دفاع در کنار انجام مأموریت‌های اصلی خود، در حوزه انجام واکسیناسیون عمومی و پذیرش بیماران کرونایی در مرکز درمانی خود نیز پیشگام بوده و خدمات بسیاری انجام داده است.

وی با اشاره شرایط پساکرونا در کشورمان بیان کرد: در حالی که بسیاری از حضور در محیط بیمارستان وحشت داشتند و نگران هستند که پس از حضور در چنین محیطی، بیمار شوند، این پرستاران و پزشکان بودند که در خط مقدم مقابله با بیماری حضور داشتند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع عنوان کرد: شما پرستاران و پزشکان با اعتقادتان در این عرصه حضور یافته و توانستید با دست در دست هم دادن، برای سلامت و نجات جامعه خوش بدرخشید و کار‌های بسیار بزرگی انجام دادید.

امیر شعبانیان خدمات بیمارستان چمران را در ایام پیک کرونا موجب افتخار وزارت دفاع دانست و گفت: کادر مدیریت، پزشکان و پرستاران با وجود همه سختی‌ها توانستند در آن دوران به خوبی به خدمت‌رسانی به مردم بپردازند و با همنفس شدن با بیماران کرونایی جان بسیاری را نجات دهند که با هیچ چیزی قابل جبران نیست.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi