شناسه خبر : 87455
دوشنبه 29 آذر 1400 , 08:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پایان ۳۳ سال چشم انتظاری خانواده معظم شهید

انتظار 33 ساله همسر، خواهر و برادران شهید والامقام «علی غفوری باغکی» در لطف آباد درگز استان خراسان رضوی به پایان رسید.
 
پایان 33 سال چشم انتظاری خانواده معظم شهید «غفوری باغکی»
 آیین تکریم و استقبال از خانواده شهید افتخار آفرین «علی غفوری باغکی» یکشنبه 28 آذر در شهرستان درگز با حضور با شکوه آحاد مردم و مسئولان در میدان شهید «صیاد شیرازی» این شهرستان برگزار شد.
در مراسمی که بر سر مزار این شهید حماسه آفرین دفاع مقدس و با حضور فرماندار، امام جمعه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، تنی چند از روسای ادارات شهرستان درگز و تایباد و آحاد مردم بخش لطف آباد برگزار شد، با قرائت فاتحه و اهدای شاخه‌های گل با آرمان های شهدا تجدید عهد و پیمان بستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان درگز در این رابطه گفت: پیکر مطهر شهید «علی غفوری باغکی» که هویت آن به تازگی بر اساس آزمایش DNA شناسایی شده است، به عنوان شهید گمنام در بخش لطف آباد از توابع شهرستان درگز طی مراسمی با شکوه در سوم اسفند 1396 همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به خاک سپرده شده بود.
ابراهیم مکتبی افزود: در این مراسم همسر، خواهران و برادران شهید «علی غفوری باغکی» پس از 33 سال چشم انتظاری برای نخستین بار مزار شهید خود را زیارت کردند. 
رئیس بنیاد درگز تصریح کرد: همچنین خانواده شهید «غفوری» شامگاه شنبه 27 آذر به زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) مشرف و از خوان گسترده امام مهربانی‌ها بهره‌مند شدند.
همسر شهید «علی غفوری باغکی» در جوار بارگاه منور رضوی به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ایثار گفت: شهید پسرخاله من بود که به عقد هم درآمدیم، و حدودا سه سال در عقد بودیم، که چند نوبت در دوران عقد به جبهه اعزام شد، شهید بسیار خوب و مهربان بود.
مریم مرادی ادامه داد: چند روز از مراسم عروسی ما گذشته بود که شهید گفت: «می‌خواهم به جبهه بروم، اما این بار فرق می‌کند، یا اسیر می‌شوم و یا شهید می‌شوم»، او سرباز ارتش بود و من چون سن کمی داشتم، خیلی درکی از شرایط  کشور نداشتم، همه برگشتند اما شهید من برنگشت، چندبار خواب دیدم که زنده است همین باعث شده بود سال‌ها چشم انتظار باشم و حتی یک بار به من گفت از «شما بسیار دور هستم»، چند روز قبل از اینکه به ما اعلام شناسایی هویت شهید را بدهند، خواب دیدم، شهید به دیدنم آمده، مطمئن شدم که خبری از همسرم خواهد آمد، امروز خدا را شاکرم که پیکر همسر شهیدم شناسایی شده است.
همچنین با توجه به اینکه خانواده شهید ساکن شهرستان تایباد هستند، حجت الاسلام ملکی امام جمعه، علوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سرهنگ جعفری زاده فرمانده تیپ 337 هجومی ارتش، سرهنگ بیدل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تایباد، سرهنگ طالبی جانشین نیروی انتظامی و زنگنه بخشدار میان ولایت با حضور در منزل شهید «علی غفوری باغکی» چهارشنبه 24 آذر خبر شناسایی این شهید والامقام را به خانواده ایشان اعلام کردند.
شهید علی باغکی فرزند در 16 خرداد 1346 در تایباد روستای بهلول آباد چشم به جهان گشود و در 21 تیر 1367 در منطقه شرهانی استان ایلام به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
گفتنی است؛ شهرستان درگز از توابع استان خراسان رضوی است که در 270 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است، پرونده 330 شهید، 658 جانباز و35 آزاده در بنیاد شهید وامور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیورمردانی است که برای سر بلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری ومقاومت کردند وبه انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi