شناسه خبر : 87881
دوشنبه 20 دي 1400 , 08:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری یادواره ۳۴ شهید روحانی در «گچساران»

یادواره ۳۴ شهید روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات ازادی گچساران با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از مسئولین برگزار شد.
 
برگزاری یادواره 34 شهید روحانی در «گچساران»
، آیت الله سیدنصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان در این مراسم گفت: خداوند 2 فضیلت به علما داده است که یکی شهادت است که مافوق آن فضیلتی نخواهد بود و اما شهدای ما آرمان و اهدافشان الهی و قلبشان نیز سرشار از محبت اهل بیت(ع) بود که به فرمان ولی‌فقیه وارد میدان جنگ شدند و مقابل جبهه کفر و استکبار ایستادگی کردند.
وی افزود: کسی که راهش خداوند است و به فرمان رهبر الهی به میدان جنگ می‌رود، همان شهید است. رهبر فرزانه انقلاب شخصیتی است که در دوران غیبت به فرمان امام معصوم(ع) مرجع سیاسی، اجتماعی و فقهی جهان تشیع و مسلمانان است و اگر کسی بخواهد به فرمان امام معصوم گوش فرا دهد باید از رهبری نیز تبعیت کند، امروز کسی نمی‌تواند بگوید که امام راحل، اسلامی و الهی فرمان نمی‌دادند و الهی فکر نمی‌کردند.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه وقتی که انقلاب پیروز می‌شود نظام سلطه مقابل انقلاب ولایی قد علم می‌کند و اینجاست که آن فردی که به میدان جنگ و مبارزه می‌رود و به شهادت می‌رسد، همان شهید است، گفت: شهدای جنگ احد و جنگ احزاب، شهدای بسیار والامقامی هستند، اما شهدای ما با چنین اندیشه‌ای، آکنده و سرشار از محبت اهل بیت(ع) به میدان نبرد می‌رفتند، تمام آن ارزش‌هایی که در زمان ائمه اطهار درمیدان بود و آن‌ها برای آن ارزش‌ها شهید شدند، امروز در میدان است و حضرت امام راحل فریادشان اخلاق و معنویت بود.
آیت‌الله حسینی ابراز داشت: در کشورمان امنیت، شرافت و استقلال را امروز به عینه می‌بینیم و دوران قبل از انقلاب، دوران خفت‌باری برای کشورمان بود چرا که حاکمش به دست بیگانه عزل و نصب می‌شد، در دوران پهلوی کشورمان ذلیل شد و ملت بزرگ ما شایسته این همه تحقیر نبودند.
وی گفت: امروز شکوه و عظمت را می‌بینیم و آمریکای جهانخوار در برابر عظمت و عزت این ملت به زانو درآمده است.
امام‌جمعه شهر یاسوج در ادامه با بیان اینکه فضیلت دوم همان دانش و آگاهی است که آن عالم، جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ دینی دارد، یک عالم هدایت‌کننده برتر از هزار عارف است و اگر عالم نباشد راه شهادت هم به وجود نخواهد آمد، خاطرنشان کرد: زمانی که انسان به شهادت می‌رسد، زمانی است که بداند احکام و ارزش‌های دینی چیست و رهبران الهی چه کسانی هستند که به فرمان آن‌ها به میدان جنگ بروند، ولایت فقیه بستر و سفره شهادت را برای همه ما گسترانید. اگر حکومت اسلامی در سرزمین ایران شکل نمی‌گرفت تاکنون دیگر اثری از اسلام ناب محمدی(ص) وجود نداشت.
آیت‌الله حسینی تصریح کرد: حرکتی که حکومت پهلوی آغاز کرده بود، تمام ارزش‌های دینی را سرنگون می‌کرد و امروز باید قدر ولایت فقیه را بدانیم، هرچند در کنار رهبران انسان‌های شایسته‌ای هم وجود دارند که ثابت قدم در آرمان‌شان هستند و هرگز ترس به دل راه ندادند و صبور و مقاوم، پیروزی را از آن جبهه اسلام کرده‌اند.
وی در پایان اذعان کرد: روز به روز به برکت ولایت فقیه شاهد قدرت یافتن جبهه مقاومت هستیم، روحانیت همیشه باید وسط میدان باشند و دین ما می‌گوید روحانیت باید به فکر مشکلات مردم در هر زمینه‌ای هم باشند.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi