شناسه خبر : 88102
شنبه 02 بهمن 1400 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مردم یزد مطرح کرد:

ضرورت توجه ویژه کمیسیون تلفیق به ایثارگران

نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس بر توجه ویژه کمیسیون تلفیق به مطالبات و رفع موانع و مشکلات معیشتی ایثارگران در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید کرد...

فاش نیوز - نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس بر توجه ویژه کمیسیون تلفیق به مطالبات و رفع موانع و مشکلات معیشتی ایثارگران در لایحه بودجه سال 11401 تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به رای مشروط نمایندگان مجلس به کلیات لایحه بودجه سال 1401 در صحن مجلس در خصوص جایگاه جامعه ایثارگری در بودجه متذکر شد: به نظر من در لایحه بودجه آنچه برای ایثارگران درنظر گرفته شده است در شأن ایثارگران نیست و یقینا کمیسیون تلفیق در جریان رسیدگی به لایحه بودجه بایستی توجه ویژه ای به ایثارگران و به خصوص رزمندگان معسر داشته باشد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درمجلس یازدهم، لحاظ شدن اعتبارات مناسب برای پرداخت معوقات ایثارگران و ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در بودجه سال آینده خواستار و متذکر شد: مطالبات و سایر مباحث دیگر جامعه ایثارگری در رابطه با قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و پیش بینی منابع مالی برای تداوم آن در سال 1401 در لایحه بودجه سال 1401 باید لحاظ شود.

نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند "ن" تبصره یک لایحه بودجه سال 1401 بر تمدید قوانین ایثارگری برنامه ششم توسعه در سال آینده تاکید کرد و اظهار داشت: بر مبنای بند "ن" تبصره یک لایحه بودجه سال 1401 مواد قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور و اصلاحات بعدی آن به استثنای موادی که طبق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی نسخ صریح شده است، قوانین مرتبط با ایثارگران مانند تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و افزایش حقوق ماهیانه رزمندگان معسر در برنامه ششم برای سال آینده تمدید شده است.

| معرفی

اینستاگرام
اقای محترم که اونجا نایب رییس فراکسون ایثارگرانی تو کل کشور 38000نفر جانباز ماده 38هست ولی تعداد جانبازان تبصره یک حالت اشتغال 45000هزار نفره که حتی یکیتون درمورد حق و حقوق و معوقات و اجرای صحیح قانون نظام هماهنگ پرداخت حرفی نمیزنید.قانون رو اجرا کنید.الان هیچ ارگانی نیست که رو بنیاد نظارت داشته باشه بنیادم حق ما رو نمیده ککشم نمیگزه
برخی موارد به بودجه نیازی نیست. مانند موضوع معاف کردن کلیه ایثارگران دارای شغل آزاد از پرداخت مالیات مانند کارمندان شغل دولتی. یا معاف کردن ایثارگران از پرداخت هزینه ثبت نام مدارس شاهد که نه تنها کمتر از مدارس دولتی است بلکه چند برابر بیشتر هم هست و برای یک رزمنده معسر و یا جانباز معسر که فقط ماهانه 2 میلیون تومان حقوق می گیرد سخت است 600 هزار تومان بابت ثبت نام هر فرزندش به مدارس شاهد پرداخت کند. جهت اشتغالزایی هم می توانید موانع تولید را بردارید و به طرح های خوب ایثارگران وام با بهره کم بدهید و بانک ها ملزم به پرداخت وام سریع بدون ماه ها سنگ اندازی شوند. بحث بیمه تکمیلی هم که بسیار ناقص است و خانواده ایثارگران را دچار مشکل مادی می کند حل کنید. بیمه تکمیلی دی دندان و عینک رو گویا جزو اقلام زیبایی حساب می کند و یا ایثارگران را فاقد چشم و دندان می داند. چون این بیمه دندان و عینک را مشمول پرداخت هزینه نمی داند.طبق قانون به همه جانبازان کارت تردد مترو و اتوبوس هم داده شود(در حال حاضر فقط به جانباز بالای 25 داده می شود). ایثارگرانی که به سن بازنشستگی رسیده اند را هم مبلغ 30 سال به حساب بیمه تامین اجتماعی واریز و این عزیزان تحت پوشش بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی قرار گیرند و دیگر نام معسر به اینان تعلق نگیرد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi