شناسه خبر : 88203
سه شنبه 05 بهمن 1400 , 10:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیکر مطهر شهید «عباسعلی نوروزی» شناسایی شد

خبر شناسایی پیکر مطهر شهید «عباسعلی نوروزی»، پس از 33 سال انتظار توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به خانواده شهید اطلاع داده شد.
 
پیکر مطهر شهید «عباسعلی نوروزی» شناسایی شد
غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و سرهنگ ستاد علی زمانی فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه نزاجای قزوین با حضور در منزل شهید عباسعلی نوروزی، خبر شناسایی هویت این شهید گرانقدر را به خانواده ایشان اطلاع‌رسانی کردند.
حقایق‌پور در این دیدار با تجلیل از صبوری و استقامت خانواده شهدای مفقودالاثر، گفت: شهید عباسعلی نوروزی یکی از این شهدای مفقودالاثر است که پیکر مطهرش پس از گذشت 33 سال، با انجام آزمایش DNA شناسایی شده است.
مدیرکل بنیاد استان قزوین با اشاره به نحوه شناسایی پیکر شهید، ادامه داد: پیکر مطهر این شهید 10 سال پیش در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا توسط کمیته جست‌و‌جوی مفقودین به وطن بازگشت و از آن‌جا که همراه شهید مدارک شناسایی نبوده است، این پیکر مطهر در تهران به عنوان شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شد.
وی افزود: شهید عباسعلی نوروزی دوم اردیبهشت ۱۳۴۵ در شهرک مدرس از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد و بیست و یکم تیر ۱۳۶۷ در عین‌خوش توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید.
حقایق‌پور افزود: اثری از پیکر شهید نوروزی به دست نیامد که پس از انجام آزمایش DNA مشخص شد پیکر مطهرش سال 1390 به عنوان شهید گمنام در قطعه 50 بهشت‌زهرای تهران تدفین و به خاک سپرده شده است.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi