شناسه خبر : 88302
دوشنبه 11 بهمن 1400 , 11:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت متناسب سازی حقوق نیروهای مسلح

عضو کمیسیون مجلس خواستار افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شد...

فاش نیوز - نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خواستار افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح در لایحه بودجه 1401 شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد حسن  آصفری، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به ضرورت ارتقاء رفاه و معیشت و حمایت ازنیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مرزبانان کشورما در شرایط مختلف جوی در زمین و آسمان و دریا به پاسداری و حفاظت از مرزهای میهن اسلامی مشغول هستند و به دلیل شرایط خاصی که دارند اعتراض و گلایه ای در مورد وضعیت معیشتی و رفاهی خود تاکنون نداشته اند؛ اما این موضوع نباید سبب شود که ما دولتمردان نسبت به حقوق نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی غافل بشویم.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با تاکید بر وظیفه قانونی دولت در افزایش حقوق کارکنان نیروهای مسلح و حمایت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر مبنای لایحه بودجه، دولت بایستی نسبت به متناسب سازی حقوق نیروهای مسلح، اعم از شاغلین و بازنشستگان، با توجه به شرایط تورمی جامعه اقدام کند و کمسیون تلفیق حتما بایستی در لایحه بودجه سال 1401 نسبت به ترمیم و افزایش حقوق آنها اقدام کنیم.

 نماینده دوره نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: اغلب بازنشستگان نیروهای مسلح را کسانی تشکیل می دهد که در دوران جوانی خود به جبهه های جنگ حق علیه باطل شتافتند ولی زود بازنشسته شدند و حقوق شان خیلی پایین بود. اگر چه متاسفانه افزایش حقوق ها تاکنون نتوانسته است بخشی از مشکلات زندگی آنان را حل وفصل کند و لذا توقع از دولت این است که نسبت به حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح توجه ویژه ای در سال آینده داشته باشد.

 این در حالی است که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در بخش مصارف ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی کشوری و ۷۵ هزار میلیارد تومان برای سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است.

همچنین در سال 1401 سازمان برنامه و بودجه میزان علی‌الحساب افزایش حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را ۱۰ درصد اعلام کرده است؛ اما درصد افزایش حقوق کارکنان دولت حتی به‌طور علی‌الحساب هنوز مشخص نیست.

*معرفی

اینستاگرام
با سلام و عرض ادب
حقوق. جانبازان زیر 25 درصد برای سال 1401 ، 5600000تومان هست و هیچ رقمی پایین تر از این حقوق قابل قبول نیست ،
.
بازنشسته ناجا‌هستیم جبهه هم خدمت کردیم ولی در شرایطی هستیم‌زیر خط فقر پایین‌تر هم‌
رزمندگان بسیجی درمیدان مین رفتندمعسرفاقدبیمه دارای فرزندفاقدشغل دارندحمایت کنیدرزمندگان دفاع مقدس تشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi