شناسه خبر : 89468
شنبه 20 فروردين 1401 , 10:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دستور شهید «کفیل افشار» برای پرهیز از اسراف در سپاه

«منصور کفیل افشار» خاطره‌ای از برادر شهید خود «مسعود کفیل افشار» درباره حساسیت این شهید والامقام نسبت به بیت‌المال روایت کرده است.

 

 مراقبت و جلوگیری از تضییع بیت‌المال و پرهیز از اسراف، از جمله دستورات مؤکد اسلام است و رزمندگان کشورمان نیز در طول سال‌های سخت جنگ تحمیلی، با تأسی از پیشوایان دین اسلام نسبت به ضایع ساختن اموال و بودجه‌های دولتی حساسیت ویژه‌ای داشتند و راه صرفه‌جویی و قناعت در پیش گرفته بودند.

یکی از جلوه‌های این شیوه مدیریتی، در خاطرات «منصور کفیل افشار» از برادر خود، سردار شهید «مسعود کفیل افشار» فرمانده گردان مهندسی رزمی لشکر ۳۱ عاشورا دیده می‌شود.

وی در این خاطره گفته است: «اوایل تشکیل سپاه مراغه، مسئول امور مالی سپاه شد و از همان ابتدای کار تقوا و امانتداری‌اش بر همه روشن بود.

یک‌روز دستور رسید که دیگر برای سپاه نان تازه نخرید. تعجب کردم که آیا این را مسئول امور مالی گفته؟ حتم داشتم که مسئله‌ای پیش آمده. سراغ بچه‌ها رفتم و از آن‌ها که پرس‌و‌جو کردم، گفتند: «بله، مسئول امور مالی گفته است». مسعود اتاقی را که خرده نان‌های خشک را در آن می‌ریختند، دیده بود. همه‌چیز دستگیرم شد. همه‌ بچه‌ها به همراه مسعود شروع کردند به خوردن خرده نان‌هایی که فکر می‌کردیم قابل خوردن نیست و ظرف مدت کوتاهی همه‌ آن‌ها به مصرف رسید. خیلی به بیت‌المال حساس بود».

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi