شناسه خبر : 89561
سه شنبه 23 فروردين 1401 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدی از قهرمانان گمنام کمیته‌ انقلاب اسلامی

«حمید کرداوغلی» سال ۱۳۴۰ در تبریز دیده به جهان گشود و پس از مجاهدت‌های فراوان، هفتم اسفند سال ۱۳۶۲ در جریان عملیات خیبر به فیض عظیم شهادت نائل شد.

 

«حمید کرداوغلی»؛ شهیدی از قهرمانان گمنام کمیته‌ انقلاب اسلامی از تبریز، کمیته انقلاب اسلامی که یک روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، نهادی انتظامی که هدف اصلی آن برقراری نظم و امنیت در کشور و مقابله با گروه‌های ضدانقلاب بود؛ اما باوجود اینکه تمرکز کمیته به حراست از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن در داخل شهر‌ها بود، اعضای این نهاد در دفاع مقدس نیز حضوری فعال داشتند که تاکنون کم‌تر به آن پرداخته شده است.

یکی از همین قهرمانان گمنام کمیته انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی، سردار شهید «حمید کرداوغلی» است. وی متولد سال ۱۳۴۰ در تبریز بود که تحصیلات خود را تا کسب دیپلم در رشته ریاضی فیزیک، در زادگاه خود ادامه داد و در جریان انقلاب اسلامی فعالانه در تمامی صحنه‌های پرشور انقلاب شرکت کرد.

«حمید کرداوغلی» پس از پیروزی نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، در سال ۱۳۵۹ به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و مسئولیت واحد احتیاط را برعهده گرفت. وی با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌ها شد و ۷ اسفند سال ۱۳۶۲ در جریان عملیات خیبر در جزیره مجنون به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از سال‌ها مفقودی، سال ۱۳۸۰ کشف و در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

مادر شهید «حمید کرداوغلی» درباره فرزند شهید خود گفته است:

بعد از پایان خدمت سربازی در کمیته انقلاب اسلامی به استخدام آن نهاد درآمد. مقدار حقوقی را که از اداره می‌گرفت همه را در راه فقرا خرج می‌کرد. خیلی فعال بود و شب و روز کار می‌کرد؛ طوری که هفته‌ای یک روز به خانه می‌آمد و فقط شام را با هم بودیم و بعد می‌رفت. اکثر مواقع از تمام مساجد (که دارای واحد‌های احتیاط بودند) سرکشی کرده و نزدیک صبح به اداره برمی‌گشت.

همیشه به برادرانش سفارش می‌کرد؛ اول خدا و بعد هم امام (ره) را فراموش نکنید. یک هفته بعد از شهادتش، خانم میانسالی به در منزل ما آمد و گفت: «به سختی منزل‌تان را پیدا کرده‌ام، شما مادر حمیدآقا هستید؟»، وی را به درون منزل دعوت کردم و مرا بغل کرد و با گریه گفت: «پسر من مریض بود و نیاز به عمل جراحی داشت. ما پول لازم را نداشتیم تا زمانی که حمید آقا هزینه عمل جراحی پسرم را آورد و او را عمل کردند و حالش خوب شد. حتی بیش از یک سال برای شوهر بیکار و بیمارم مقرری می‌داد تا اینکه خبر شهادت ایشان را شنیدم و برای عرض تسلیت آمده‌ام».

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi