شناسه خبر : 89655
چهارشنبه 31 فروردين 1401 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایران و افغان، روابط برادرانه، فتنه خصمانه

روابط برادرانه ایران و افغان در معرض فتنه خصمانه

اختلاف افکنی روباه پیر مبنی با تفرقه بیانداز و حکومت کن، سیاست مداوم بوده، که بذر آن را دهه های پیش کاشته اند و هر از چندی در میان ملل و یا اقوام و گروه ها درو می کنند. اختلاف افکنی شیعه و سنی؛ اختلاف ایران و عراق، اختلاف ایران و افغانستان؛ اختلاف قومیت ها و... که در روزهای اخیر با خبر حمله به سه روحانی در حرم رضوی در ایران و خبر تعرض به سفارت ایران در کابل و کنسولگری کشورمان در هرات افغانستان، با انبوه خبرهای جعلی با پیوست فیلم های ساختگی از تجمع افغان ها در شهرهای مختلف ایران و تهدید اینده انان در دستورکار هماهنگ رادیوهای بیگانه و منافقین و گروهک های به اصطلاح اصلاح طلب قرار گرفت.

اهداف دشمنان اسلام؛ اختلاف افکنی بین روابط دو کشور و دو ملت، احساس بدبینی در افغان های ساکن ایران و تحریک به اشوب؛ احساس بدبینی در افغانهای ساکن افغانستان و تحریک به تعرض به مراکز ایران، تخریب روابط فرهنگی؛ سیاسی و اقتصادی دوکشور، دلسردی مدافعان حرم افغان از راه رفته تکلیفی خود؛ عدم همراهی افغانها در برنامه های اینده محور مقاومت و واگرایی در جهان اسلام در برابر دشمنانی چون امریکا و اسراییل غاصب و.... می باشد که علیرغم همه نلاشهای دشمنان، قاطبه ملت ایران و افغان با انها همراهی نکردند و برخی نیز که مطالب خلاف واقع را باز پخش میکردند به غیر واقعی بودن ان پی بردند.

سخن پایانی: این حوادث بایستی عبرتی باشد برای هوشیاری بیشتر ملت دو کشور و امادگی نهادهای مسول در فتنه های پیچیده احتمالی اتی، به جهت پیشگیری از شکل گیری و خاموش کردن آن در نطفه کانونی آن.

| دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi