شناسه خبر : 90199
پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 , 16:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خون شهدا، خرمشهرهای دیگری را در جبهه جهانی خواهد آفرید!

بخش زیادی از وصایای شهدا وصیت به عموم ملت ایران و عمدتا مباحث اجتماعی، مانند شرکت در انتخابات و رای به فرد اصلح، حجاب و.... می باشد؛ و بیشترین وصیت شهدا نیز وصیت کلان در حمایت از...

فاش نیوز - شهیدان با اهدای خون خود، خود را جاودان و امنیت کشور اسلامی را تضمین بخشیده اند و در این وادی جان های عاشق را مجذوب کرده اند؛ به نحوی که به یاد آنان توسل دارید و توشه دنیایی و اخروی برمی چینید. لکن تکلیف ما در قبال شهدا والاتر از این است!

وصایا و سخنان شهدا دینی بر گردن همه ما که امنیت کشور و سرافرازی انقلاب را مدیون فداکاری و جان‌بازی آنان است دارد؛ که بایستی نخست بدان معرفت پیدا کنیم و سپس عمل نماییم تا شرمنده شهدا نبوده و در محیط زندگی و کار خود عامل و ترویج دهنده باشیم.

با شروع جنگ تحمیلی، دانش آموز بسیجی محمد(فرهاد) بسیجی مسجد حسنی، مشتاقانه مدرسه را رها کرده و عازم جبهه می شود و به عنوان رزمنده یکی از گردان های پیاده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در عملیات بیت المقدس شرکت کرده و در تاریخ ۱۳۶۱/۰۲/۱۷ در 17 سالگی به شهادت می رسد. پیکر خونین را پیش از آزادی خرمشهر تشییع می کنند. چند روز بعد با همان تابوت هایی که همزمان به جبهه اعزام شده بود، وی با جامه خونین بازگشت و طی تشییع جنازه‌ای باشکوه به بهشت زهرا سلام الله علیها منتقل و در قطعه ی ۲۶ ردیف ۶۲ – شماره ۴۷ آرام می گیرد و زیارتگاه دایمی خانواده و دل های عاشق گشته است.

همه دفاع مقدس مظهر امدادهای الهی مشهود بود و اگر این عنایات نبود، وضعیت بدخیمی پیدا می کردیم. لکن چرا امام بیان داشتند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؟ و چرا در زمان اشغال خرمشهر صدام گفته بود، اگر ایران خرمشهر را بتواند پس بگیرد، کلید بصره را به ایران می دهم؟ راز و رمز آن در این بود که در طول یک سال و نیمی که خرمشهر در اشغال دشمن متجاوز بعثی بود، استحکامات زیادی در خرمشهر ایجاد کرده بود و آن را دژ نفوذناپذیری کرده بود که توسط چند کشور هم امکان بازپس‌گیری‌اش براساس قاعده نظامی و عقل بشری غیرممکن بود. لیکن بسیجیان و پاسداران در یک عملیات با آزادسازی چند ده کیلومتر، به خرمشهر رسیده و آن را آزاد کردند و این جز با معجزه الهی غیر قابل تصور بود؛ و بحمدالله مشمول ملت انقلابی ایران شد و دستاوردهای بی‌نظیری داشت ولی متاسفانه با کوته‌نظری برخی فرماندهان جنگ، نیروهای رزمنده را به لبنان منتقل کردند و پس از ارسارت چهار فرمانده، با پیام امام مبنی بر ایبن که «راه قدس از کربلا می گذرد» به ایران برگشتند و در این مدت صدام فرصت پیدا کرد خطوط رها شده از عملیات را مجددا مستحکم کند. و اینان که بعدا در نوشاندن جام زهر به امام مشارکت داشتند، بایستی پاسخگو باشند.

مدت عملیات اشغال خرمشهر 37 روز و مدت آزادسازی خرمشهر نیز ۳۴ روز بود؛ ولی تفاوت بسیار زیادی بین این عملیات ها وجود داشت. در حمله صدام، ایران یک کشور تازه انقلاب کرده و درگیر لگدپرانی های بنی صدر و فتنه های منافقین بود و اصلا آمادگی نداشت. ولی بعثی ها از یک ارتش مجهز و آماده برخوردار بودند و با پشتیبانی های غربی ها و مرتجعین عرب به ایران حمله کردند و نبرد ناجوانمردانه ای علیه شهروندان خرمشهری صورت داد و تعدادی از مردم بسیجی‌وار و سپاه با سلاح های سبک 37 روز مقاومت کردند و ارتش متجاوز بعث کوچه به کوچه توانست پیشروی کند.

شهر یک سال و نیم در اشفال دشمن بود و طی این مدت استحکامات بسیار زیادی ایجاد کرد. زیر برخی خانه های مردم را تونل کنده و با کانال به خطوط متصل کرد و مابقی خانه را تخریب کرده و تیراهن آنها را روی کانال ها ریخته بود و در قسمت شمال غربی نیز تعداد زیادی تیرآهن عمودی و خودروها را بصورت عمودی درآورده بود تا مانع از اجرای عملیات چتربازی شود. به عبارت دیگر شهر را دژ نفوذناپذیر کرده بود؛ به نحویی که ارتش چند کشور هم به سختی می توانستند آن را تصرف کنند. لذا صدام مغرورانه گفته بود اگر ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد کلید خرمشهر را تحویل می دهیم. آزادسازی این استحکامات توسط نیروهای بسیجی با آموزش مجدد ولی با نیروی ایمان راسخ به راحتی آزاد شد و بیش از ۱۹ هزار بعثی نیز به اسارت درآمدند و این همان دست خداوندی بود که بر سر رزمندگان کشیده شده بود و بر این اساس امام گفتند که خرمشهر را خدا ازاد کرد.

بخش زیادی از وصایای شهدا وصیت به عموم ملت ایران و عمدتا مباحث اجتماعی، مانند شرکت در انتخابات و رای به فرد اصلح، حجاب و.... می باشد؛ و بیشترین وصیت شهدا نیز وصیت کلان در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و پیروی از ولایت فقیه می باشد؛ که باتوجه به تشدید تهدیدات دشمنان خارجی و داخلی، ما نیز مکلفیم براساس وصیت شهدا عمل کنیم. بخصوص که دشمنان اسلام و بشریت با جنگ ترکیبی به کشور و ملت هجوم آورده اند و رهبر انقلاب نیز جهاد تبیین را بصورت عینی تکلیف کرده اند و ما نیز بایستی با همه توان بدان عمل کنیم.

اهداف شهدا بایستی اهداف ما تلقی شود و بر اساس آن حرکت کنیم و وصایای شهدا، برما تکلیف آور است و بایستی ضمن عمل به آن به ترویج آن اهتمام داشته باشیم. بخشی از وصایای شهدا نیز بعد جهانی دارد؛ که به برکت خون شهدا خرمشهرهای دیگری را در جهان خواهد آفرید!

این ملت انقلابی با رزمندگان محور مقاومت و با یاری مظلومان، پیروزی بزرگ آزادی قدس و شکست شیطان بزرگ و نظام سلطه را بدست خواهد آورد. ان‌شاءالله با سربازی امام زمان (عج) و نایب ایشان و با عمل به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب، بایستی زمینه سازی ظهور حضرتش را فراهم سازیم. ان‌شاءالله

دکتر سید جواد فشارکی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi