شناسه خبر : 90400
یکشنبه 08 خرداد 1401 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معافیت ایثارگران از سقف پرداختی حقوق ماهیانه کارکنان دولت

تسهیلات و امتیازات اعطایی به ایثارگران در قوانین و مقررات خاص آنان مشمول محدودیت مقرر در جرء ۸ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ نمی باشد...

  • با نگرش به مفاد مندرج در متن قانون بودجه 1401 حداکثر حقوق و مزایای پرداختی ماهانه کارکنان دولت براساس بند جزء 8 بند (الف) تبصره 12 ماده واحده لایحه بودجه مورد محاسبه قرار می گیرد که هفت برابر جز 1 می باشد که مبلغ آن ماهیانه 392.000.000 ریال می باشد. پس از اجرای قانون مذکور، مشخص گردید که قانون موجب تضییع حقوق و مزایای بسیاری از ایثارگران شاغل در وزارتخانه ها و سازمان های دولتی گردیده است و از طرفی دیون وزارتخانه ها و سازمان ها را نسبت به ایثارگران انباشته می نماید.

جزء 8 بند (الف) تبصره 12 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور اشعار می دارد:
سقف خالص پرداختی ماهانه از محل حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هرعنوان درسال 1401 به گروههای مختلف حقوق بگیر در دستگاههای اجرائی موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات در کلیه مناطق کشور هفت برابر مبلغ جزء(1) همین بند است. پرداخت مازاد بر این مبلغ هر عنوان و از محل هر نوع اعتبار به کارکنان کشوری و لشکری اعم از کارمندان، اعضای هیأت علمی، قضات و بازنشستگان در وزارتخانه‌ها و شرکت های دولتی و همچنین شرکت ها و موسساتی که مدیران آن به هر طریق توسط دولت و یا نهادهای عمومی منصوب می‌شوند، ممنوع است.
کارانه گروه پزشکی، فوق العاده خاص پزشکان شاغل در سازمان پزشکی قانونی کشور، حق التحقیق، حق التألیف و حق داوری پایان نامه ها و رساله ها و حق التدریسی اعضای هیأت علمی و عیدی پایان سال از حکم این جزء مستثنی است.
همچنین سقف پرداختی به کارکنان مستقر در سکوهای حوزه عملیاتی شرکت نفت براساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد تعیین می گردد.

جز 1 : ضریب حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر در دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشگری، اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات به میزان ده درصد (۱۰%) بر اساس آخرین حکم کارگزینی بگونه ای افزایش یابد که مجموع حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص)، والدین شهداء و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، از پنجاه و شش میلیون (000 /000 / 56) ریال کمتر نباشد.تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی می ‌ماند.

  • فلذا قانونگذار در راستای حمایت از حقوق حقه ایثارگران معزز نسبت به استفساریه ای به شرح زیر اقدام نمود، که از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار می رود به فوریت طرح مذکور رای دهند. در صورت تصویب استفساریه، کلیه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مکلفند حقوق و مزایای ایثارگران را از ابتدای سال 1401 بر اساس معافیت از سقف ماهیانه (392.000.000 ریال) پرداخت نمایند.

متن استفساریه جزء 8 بند الف تبصره بودجه 1401به شرح زیر می باشد:

آیا امتیازات و تسهیلات مقرر در قوانین و مقررات خاص حاکم بر ایثارگران مشمول محدودیت مقرر در جزء (8) بند الف تبصره 12 قانون بودجه 1401 می باشد؟

پاسخ: خیر. تسهیلات و امتیازات اعطایی به ایثارگران در قوانین و مقررات خاص آنان مشمول محدودیت مقرر در جرء 8 بند الف تبصره 12 قانون بودجه 1401 نمی باشد.

  • در پایان بازخوانی پیام امام خمینی(ره) به مناسبت روز پاسدار 26/3/59 ضروری به نظر می رسد:

لازم است عموم دستگاه های اجرایی اموری را که‏ ‏مربوط به شهدا و خانواده‌ی آنان و معلولین و مصدومین است با‏ ‏کمال سرعت عمل نموده و تسهیلات لازم را در مورد آنان معمول‏ ‏دارند؛ که اینان بر ما و ملت شریف حق بسیار بزرگی دارند و اگر‏ ‏معلوم شود که کسانی در بعضی از ادارات و وزارتخانه ها برای‏ ‏اجرای امور شهدای انقلاب و خانوادۀ آنها اشکال تراشی می کنند، به عنوان ضد انقلاب باید مورد تعقیب واقع شوند.

http://fashnews.ir/images/upfiles/20220525/10(1).jpg

علی صیاد قبادی کارشناس ارشد مدیریت و پژوهشگر حوزه اداری و استخدامی

اینستاگرام
ما جانبا ان معسر چی بگیم پارسال حداقل حقوق سه و نیم ت بود دو و سیصد دادند بقیه اش را بالا کشیدند امسال حداقل حقو ق کارمند 5600ت است سه و نیم ت صدقه میدهند
جالبه به بسیجی پیرمدد
3500ت و به سرباز که نوه اوست 7000000ت
به کجا شکایت ببریم
باید مجلس شورای اسلامی مشاغل ازاد ایثارگران را مانند مشاغل دولتی ایثارگران از مالیات معاف کند. چرا که اداره مالیات غرب تهران برای موسسات فرهنگی دارای مجوز از ارشاد علیرغم تسلیم اظهار نامه مالیاتی در زمان تعیین شده و نامه نگاری از سوی اداره ارشاد دال بر معافیت مالیات سنگین وضع می کند و آنرا مشابه شرکت های تجاری فرض می کند و باعث ورشکستگی موسسات فرهنگی می شود. جالب اینجاست اعضای این موسسه فرهنگی همه از فرزندان شهدا و جانباز هستند و هیچ درآمدی ندارند و از جیبشان خرج می کنند.جریمه فعالیت فرهنگی این است؟
بعضی ها مثل پلنگ دنبال گرفتن حقوق نجومی از بیت المال

بیچاره معیشت بگیران بنیاد
این چه عدالتی است ؟!
چرا یارانه جانبازان حالت اشتغال که فرزند مجرد شاغل دارند قطع کرده ولی زن وشوهر ی که هر دو شاغلند وهر کدام هم یک مدرسه غیر انتفاعی دارند قطع نشده است کجای این قانون انصاف رعایت شده‌است لطفا مسعولین کمی تفکر
دستگاه متولی سپاه و ارتش و فرماندهی کل نیروهای انتظامی ستادکل نیرو های مسلح کشور باید امور اداری و اقتصادی یا حقوقی مربوط به رزمندگان و کارکنان مناطق عملیاتی با دولت و مجلس و اداره کل بنیاد شهید ایثارگران و فناوری اطلاعات همکاری و تصمیم‌گیری و به دستگاه‌های ذی ربط و اجرایی ابلاغ فرمایند. امور معافیت ها

با تشکر از پیگیری کانال های خبری

و ناجا
سلام ،آيا استفساريه معافیت ایثارگران از سقف پرداختی حقوق ماهیانه توسط نمايندگان تائيد گرديده تا به سازمان ها ابلاغ گردد.ازكجا پيگيري كنيم
سلام ، منم می خواستم بدانم که آيا استفساريه معافیت ایثارگران از سقف پرداختی حقوق ماهیانه توسط نمايندگان تائيد گرديده تا به سازمان ها ابلاغ گردد. چگونه و ازكجا می توان پيگيري کرد؟
سلام،متاسفانه عدم دقت کافی در قانون نویسی،که بارها در دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته،غالبا موجبات تضیع حقوق ایثارگران را باعث شده،غفلت نمایندگان در هنگام تصویب بودجه سنواتی یکی از علت های دیگر آن می باشد،سردرگمی،فشار روحی،نارضایتی،از عواقب این نوع تصویب قوانین در خصوص ایثارگران می باشد
سلام آقا شکایت از طریق دیوان عدالت اداری درخصوص سقف حقوق زودتر به نتیجه نمیرسد؟ایا تا کنون کسی از طریق دیوان شکایت داشته؟
بنده از آزادگان و جانبازان۴۵ درصد جنگ تحمیلی هستم که با توجه به قانون حمایت از آزادگان و قوانین مربوط به جانبازی امتیازاتی در محاسبات حقوقی همچون سایر عزیزان ایثارگر داشته ام که متاسفانه چند سالیست بعلت اجرای سقف حقوق بنوعی تمام امتیازاتی که در افزایش حقوق از بدو استخدام بعلت مقررات ایثارگری بعد از ۳۸ سال سابقه داشته ام ماهیانه از حقوق کسر گردد و این بی عدالتیست که نه به سوابق کاری توجهی میشود و نه به امتیازات ایثارگری و چند سالیست هر گونه اضافات عمومی کارکنان دولت از یک درب به ما پرداخت میشود و از درب دیگر بعنوان سقف حقوق خارج میگردد بدون اینکه تاکنون توجهی به سوابق و امتیازاتی که در طول بیش از ۳۰ سال برای اکثر عزیزان ایثارگر صورت پذیرد ، افزایش حقوق‌ها هر ساله توسط دولت های گذشته و فعلی به کارکنان پرداخت شده و هم اکنون با توجه به سوابق بجایی رسیده ایم که در تورم بیش از ۵۰ درصد سالجاری و حتی سال‌های قبل از هیچگونه افزایش حقوقی بهره مند نگردیم و واقعاً این موضوع منجر به خستگی‌های کاری و عاطفی گردیده و بیشتر افراد از این موضوع پریشان خاطر میباشند ، لذا بنده از همه ایثارگران و حتی کارمندان با سابقه بالا که این اضافات سالیانه منجر به اجرای سقف حقوق گردیده ، اولاً بایستی در مقررات موضوعه سقف حقوق به مقررات و امتیازات اعطایی به ایثارگران و بویژه ایثارگران با سابقه توجه کامل مبذول و نسبت به معافیت سقف حقوق کارکنان ایثارگر توجه کافی و وافی مبذول نمایند ثانیاً در اجرای سقف حقوق برای همه کارکنان سوابق ،امتیازات ایثارگری ، تحصیلات ،ارزیابی‌های انجام کار ، پایه های حقوقی و … در فرمول سقف حقوق بایستی دیده شود و شایسته کارکنان با سابقه چه ایثارگر و چه غیر ایثارگر نیست که در سقف حقوق سالیانه در جا زنند و با دیدگاه دولت محترم افزایش ها پلکانی باشند تا کارکنان کم سابقه هم دارای حقوقی همسان با کارکنان با سابقه داشته باشند .
سلام ،آيا استفساريه معافیت ایثارگران از سقف پرداختی حقوق ماهیانه توسط نمايندگان تائيد گرديده تا به سازمان ها ابلاغ گردد.ازكجا پيگيري كنيم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi