شناسه خبر : 90597
سه شنبه 17 خرداد 1401 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بی تدبیری هایی که امسال نیزمانع از حضوربی‌دغدغه ایثارگران در مراسم سالگرد امام شد

چه کسی مقصر است؛ بنیاد یا ستاد سالگردارتحال امام

در جایی که معاونت فرهنگی بنیاد شهید که بسیاری از کاستی های فرهنگی - که رفته رفته به معضل تبدیل می شود - در حیطه مسئولیت اوست توانایی حتی یک هماهنگی کوچک برای حضور آسان و راحت ایثارگران و جانبازان...

فاش نیوز - سالگرد ارتحال بنیانگزار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی رحمةالله علیه امسال در حالی با سخنرانی امام خامنه ای برگزار شد که پس از وقفه ای دو ساله بخاطر گسترش ویروس کرونا، این مراسم با استقبال و حضور چشمگیر و پرشور دوستداران امام و نظام مواجه بود.

مراسم امسال که با هماهنگی و نظم خاصی برگزار شد، متاسفانه مشکلات و کاستی هایی هم داشت. نخست اینکه طبق سنوات گذشته باز هم ستاد برنامه‌ریز مراسم رحلت امام، خیل عزیزان دوستدار ایشان از قشر معظم ایثارگران و جانبازان را نادیده گرفت و سهمیه ای درخور برای حضور این عزیزان در برنامه اختصاص نیافته بود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که برخی از ایثارگران و جانبازان با داشتن شرایط سخت جسمانی، با ویلچر خود را به این مراسم رسانده بودند که متاسفانه از ورود آنان جلوگیری به عمل آمد و در گرمای نیمه خرداد، نتوانستند به صجن اصلی حرم امام خمینی راه یابند و به میزان لازم، کارت ورود و محل مناسبی برای استقرار آنان اختصاص نیافته بود.

بسیار سعی می شود که به عملکرد دستگاه بنیادشهید که متولی اصلی ایثارگران و جانبازان است با دیده اغماض و خوش‌بینانه نگریسته شود؛ ولی برخی بخش ها و افراد که صرفا نام مدیر و رئیس را با خود یدک می کشند، جایی برای این مثبت‌نگری‌ها باقی نمی گذارند.

در جایی که معاونت فرهنگی بنیاد شهید که بسیاری از کاستی های فرهنگی - که رفته رفته به معضل تبدیل می شود - در حیطه مسئولیت اوست توانایی حتی یک هماهنگی کوچک برای حضور آسان و راحت ایثارگران و جانبازان، این عاشقان واقعی آن یار سفرکرده در مراسم سالگرد رحلت امام عزیز را ندارد، از دیگر مسئولین که مسئولیت غیرمستقیم در این حوزه دارند چه توقعی می توان داشت؟

مثل گذشته ورود ضعیف بنیادشهید به نفع ایثارگران و برای دفاع از حق آنان در اختصاص سهمیه مناسب و هماهنگی برای حضور بی دغدغه این عزیزان، خصوصا در مراسم امسال بدون تردید سوءمدیریت حداقل بخشی از بنیادشهید را نشان می دهد.

به هرحال باید توجه کرد مطمئنا حضور نمایان ایثارگران و جانبازان ویلچری و ... در پیشانی چنین مراسمی می تواند هم از چشم مردم، و هم رسانه های داخلی و خارجی و مسئولین صف اول مورد توجه قرار گیرد.

مطلوب آن است که جناب قاضی زاده هاشمی، افراد قوی و دلسوز با نگاه انقلابی و البته جهادی برای پست های مدیرتی بنیادشهید، خصوصا بخش های فرهنگی در نظر بگیرند تا لااقل از عهده بدیهی‌ترین مسئولیت های خویش در قبال مخدومان خود برآیند.

امید است لااقل در برنامه هایی چنین، که تازه در سطح خدمات فرهنگی دسته بندی می شود، درک درستی از انجام مسئولیت در قبال ایثارگران مشاهده گردد و دیگر شاهد اینگونه ناهماهنگی ها و سوءمدیریت ها، آن هم در بخش فرهنگی که از مسئولیت های اصلی بنیاد شهید نیز تعریف شده است نباشیم. ان‌شاءالله

محمدرضا عسکری

اینستاگرام
بنیاد شهیدی که قراربود متحول بشود جه بر سرش آمده که نتوانست مچوز ورود تعدادی جانباز را که از قضا برخی شان از شهرهای دور به عشق امام و رهبری آمده بودند را به داخل مراسم اصلی از مسوولین برگزاری بگیرند.
آقای قاضی زاده تا کی مماشات؟
تا کی بیخیالی و بی تدبیری مسوولین فرهنگی بنیاد.
شعار تخصیص خودرو و داروی بیماران ویژه و حل مشکل مسکن جانبازان و ایثارگران خیلی خوب سر داده میشود و مردم کوجه بازار را نسبت به ما بدبین میکنند به کنار. چرا در حد گرفتن مجوز و هماهنگی این‌مراسم از سوی شما کوتاهی میشود.؟
شما را به خدا کاری بکنید.
چون گوشیم کمی.نمینویسه..منطقه جنگی دست مچ فقط ممکنه زنگ زنید
آقا رضا جان سلام . خسته نباشی وقتت بخیر . پس چرا نیومدی خمین ؟ میومدی خمین بیت امام . من خودم شخصا میومدم پیشوازت . اعصاب خودتم به هم نریز .
برادر محترم بایستی یک مدیر اول از همه خودش نگاه انقلابی و روحیه جهادی و ایثارگری داشته باشد تا عوامل زیر دست ایشان هم انقلابی و جهادی کارکنند
عرض ادب و احترام
من از بحر حسین در اظطرابم
تو از عباس میگویی جوابم
عزیز دل ما بخاطر سوء مدیریت های سلیقه ای مسئولان خاص در بنیاد ، کمبود دارو ، قرار داد با بیمه های درجه ۳ و ۴ ، عدم برگزاری کمیسیون پزشکی قریب به ۲ سال و الی ماشاا... رنجی میکشیم که نپرس ، اونوقت شما از کم و کسر مراسم سالی یکبار گلایه میکنید ، عنان به میکده خواهیم تافت زین مجلس که وعظ بی عملان واجب است نشنیدن
مقصر خود ما هستیم اصل را فراموش که همان دارو درمان ورسیدگی معیشتی ایثارگران را به حاشیه رانده ایم به فرع چسپیدیم آقا رضا اگه تشریف فرماییتان برا دیده شدن بود به کنار ولی اگه به عشق امام رفتی به معشوق رسیدی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi