شناسه خبر : 91008
شنبه 04 تير 1401 , 09:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران کارآفرین در حوزه‌های دانش‌بنیان معرفی شوند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه اول تیرماه در اجلاس سراسری مدیران بنیاد در مشهد مقدس بر ایجاد درک و فهم مشترک و عزم سازمانی برای خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران تأکید کرد.
 
درک مشترک در بنیاد برای ارائه خدمات با کیفیت به جامعه ایثارگری ضرورت دارد/ ایثارگران کارآفرین در حوزه‌های دانش‌بنیان معرفی شوند/مراجعه به ایثارگران در سطوح مختلف در دستور کار قرار گیرد

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این همایش گفت: این روزها مزین به نام شهدای مکتب‌سازی مثل شهید چمران است که سبک زندگی را به ما معرفی کرده است و شهید بهشتی و شهدای هفت تیر که جمعی از دولتمردان و نمایندگان مجلس بودند و هر کدام از این شهدا به نوعی اثرگذار بوده‌اند.
معاون رئیس جمهور در این نشست خطاب به مدیران بنیاد گفت: دیدارهایی در مدت مسئولیت با مدیران صورت گرفته اما باید تلاش کنیم که ذهنیت‌های دو نفره را به یک فکر مشترک تبدیل کنیم تا بنیاد دارای وجدان مشترک و عزم سازمانی شود که این وجدان مشترک گفتمان حاکم بر اقدامات است و در حوزه اقدامات این گفتمان توسط معاونت‌های مختلف طراحی شده که برنامه اقدام مشترک است که کاربردی است و اگر نتوانیم در مورد آن درک و فهم مشترک پیدا کرده و با آن ارتباط برقرار کنیم به اقدام کننده ظاهربین و تکنوکرات تبدیل می‌شویم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارائه نمونه‌ای از ضرورت درک مشترک در بنیاد در خصوص طرح سپاس گفت: به عنوان نمونه این طرح برای دیدار خانواده شهدا و ایثارگران به مدت دو سال است اما برای دیدار ایثارگران کیفیت و نوع برخورد با ایثارگران مهم است و این کیفیت جز با باور مشترک و درونی شکل نمی‌گیرد. روح و گفتمان مشترک باید در بنیاد شهید و امور ایثارگران حاکم باشد زیرا ما سازمانی هستیم که اهداف، ارزش‌های اسلامی و گفتمان انقلاب را انتقال می‌دهیم و باید این جریان به باور مشترک تبدیل شود.
 دکتر قاضی‌زاده هاشمی، گفت: همکاران در بنیاد شهید و امور ایثارگران دو نوع رفتار دارند برخی خودکار و خودجوش هستند و روح حاکم در بنیاد و وظیفه خود را دریافت کرده‌اند و خیلی جلوتر از برنامه پیش‌ می‌روند و نیاز به پیگیری ندارند و حتی در برخی موارد باید کنترل شوند. این افراد باعث افتخار بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند اما برخی نیز دغدغه کافی ندارند. دغدغه داشتن جزو ذات کار ما است زیرا با عامل انسانی سروکار داریم و خدا خانواده شهدا و ایثارگران را به ما هدیه کرده است تا به آنها خدمت کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مراجعه بنیاد به خانواده شهدا و ایثارگران دهک‌های پایین گفت: بر اساس نتایج این طرح برخی خانواده شهدا و ایثارگران هیچ دریافتی از بنیاد نداشتند و در گذشته از طرف بنیاد نیز مراجعه‌ای به آنها نشده بود. والدین شهدایی بودند که حقوق دریافت نمی‌کردند و در این مراجعات اعلام کردند حقوق آنها واریز شود و اگر هم قبلاً حقوق نمی‌خواستند به هر دلیلی نظرشان تغییر کرده است. خانواده شهدا و ایثارگران امانت به ما سپرده شده‌اند و اگر به درستی خدمت کنیم ایثار و آرمان هم معنا پیدا خواهد کرد.
معاون رئیس جمهور گفت: ایثارگران کارآفرین که در حوزه دانش‌بنیان صاحب دانش جدید هستند و می‌توانند برای خدمت به ایثارگران خلق دانش کنند باید معرفی شوند و در همه حوزه‌ها باید اینگونه اقدامات صورت گیرد و ما باید برای تک‌تک روستاها و شهرها به صورت گسترده کار کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه باید حق به‌موقع به ذی‌حق رسانده شود، افزود: در مقابل باید در مقابل زیاده‌خواهی و ظلم محکم ایستاد زیرا ما مدیون خانواده شهدا و ایثارگران هستیم و باید آنها را عزیز نگاه داریم. ما ضمن اینکه وظیفه منزلت و کرامت خانواده شهدا و ایثارگران را داریم وظیفه پرورش و منزه نگاه داشتن نیز داریم. اگرچه برخی ایثارگران به خاطر عزت نفس و کرامت به ما مراجعه نمی‌کنند ولی ما نسبت به آنها وظیفه داریم و مدیران شهرستان‌ها وظیفه دارند فعالانه این موضوعات را پیگیری و به منزل این عزیزان مراجعه کنند و برای تک‌تک این عزیزان برنامه خدمات رسانی داشته باشند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: باید ایثارگران با کارآمدی و کارگشایی شناخته شوند و هر مشکلی در کشور ایجاد می‌شود سازمان‌های مردمی ایثارگران پیش‌قدم باشند. جایی که حفظ و دفاع از انقلاب اسلامی واجب است و هر جا مردم نیاز به دفاع دارند خانواده معظم شهدا و ایثارگران جلودار باشند و این چون اکنون از بستر بنیاد ایجاد نمی‌شود برای همین ایثارگران به بسیج و گروه‌های جهادی مراجعه می‌کنند در حالی که بستر وجودی و فعالیت آنها باید از بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.
گفتنی است، در اجلاس سراسری مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران کارگروه‌های تخصصی تعاون و ارتقای معیشت ایثارگران؛ امور فرهنگی، آموزشی و پژوهشی؛ بهداشت و درمان؛ توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی و حقوقی و بازرسی، میز خدمت و تعامل با جامعه هدف برگزار شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi