شناسه خبر : 91512
شنبه 25 تير 1401 , 09:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با خانواده شهید «رکن‌آبادی»

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه با خانواده شهید «غضنفر اصل رکن‌آبادی» از شهدای فاجعه منا دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
دیدار قاضی‌زاده هاشمی با خانواده شهید «اصل رکن‌آبادی»/مردمی سازی فعالیت‌ها و میدان‌داری ایثارگران از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار با اشاره به آشنایی با شهید رکن‌آبادی گفت: ایشان در طول دوران خدمت به نظام اسلامی و به خصوص به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان اقدامات و فعالیت‌های زیادی داشتند و خدمات ایشان فراموش نمی‌شود و به همین دلیل چندین بار در طول خدمت در لبنان مورد سوءقصد قرار گرفتند.
معاون رئیس جمهور جویای احوال این خانواده معزز شهید شد و افزود: برای عرض ادب و ارادت به دیدار خانواده معظم شهید آمده‌ایم و این دیدارها در مسیر خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران صورت می‌گیرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار با اشاره به اهمیت جریان مقاومت در منطقه به بیان خاطراتی از حضور در لبنان و دیدار با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به عنوان نایب رئیس مجلس و عضویت در گروه‌های دوستی پارلمانی پرداخت.
دکتر قاضی‌زاده با اشاره به نقش حمایت مردم از حکومت اسلامی خاطرنشان کرد: از میان ۱۲۴ هزار پیامبر تعداد معدودی از آنها ثبت شده و شناخته شده هستند چون فقط این پیامبران اندک یارانی پیدا کردند لذا باید توجه کرد ساخت جامعه نیاز به جریان سازی دارد و کار فردی نیست. در کمک به بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز جریاناتی از ایثارگران باید احساس مسئولیت و میدان‌داری کنند. در مردمی سازی حکومت باید وظایف خود را به مردم واگذار کند و یکی از برنامه‌های بنیاد مردمی سازی است.
در این دیدار که اصحاب کریمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز حضور داشت با لوح تقدیر از خانواده شهید «اصل رکن‌آبادی» تجلیل شد.
شهید «غضنفر اصل رکن‌آبادی» سال ۱۳۴۵ متولد شد و از سال 1389 تا اردیبهشت 1393 سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان بود. شهید رکن‌آبادی دارای مدرک دکتری علوم سیاسی بود و در موسم حج سال 1394 به همراه تعدادی دیگر از دیپلمات‌های ایرانی برای انجام اعمال حج تمتع عازم عربستان سعودی شد و در روز مراسم برائت از مشرکین در مکه، بیانیه این راهپیمایی را قرائت کرد و در فاجعه منا به شهادت رسید.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi