شناسه خبر : 91540
شنبه 25 تير 1401 , 14:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شیخ نعیم قاسم: در هر جنگ آینده پیروزی از آنِ مقاومت است

شیخ نعیم قاسم: در هر جنگ آینده پیروزی از آنِ مقاومت است

معاون دبیرکل حزب‌الله با اشاره به این که مقاومت همواره الگویی برای محافظت از حاکمیت لبنان بوده است تاکید کرد که در هر جنگ آینده پیروزی از آنِ ما خواهد بود.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با برنامه «حدیث الساعه» در شبکه المنار  با اشاره به اینکه تصمیم حزب‌الله همواره این بوده که در مسائل داخلی جایی برای استفاده از سلاح وجود نداشته باشد و وظیفه انحصاری آن مقاومت در برابر اشغالگری و محافظت از حاکمیت لبنان است اظهار داشت، اگر جنگی رخ دهد شرایط کاملا متفاوت از گذشته خواهد بود و دشمن در زمینه‌های مختلف عقب‌نشینی می‌کند و به خواست خداوند پیروزی از آنِ ماست.

شیخ نعیم قاسم افزود، قطعا حضور ما در دولت بهتر از  نبودن ماست و ما توانسته‌ایم الگوی حضور خود در دولت را به گونه‌ای حفظ کنیم که منجر به محافظت از حاکمیت کشور می‌شود. حزب‌الله  یکی از معدود و نادر احزابی است که  در ارزیابی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود به حجم زیادی از اطلاعات تکیه می‌کند و این یکی از دلایل بلوغ و درستی تصمیمات آن است.

وی در ادامه به مسائل داخلی و تحولات سیاسی لبنان پرداخته و تاکید کرد، اگر دولت تشکیل نشود و انتخاب رئیس جمهور در موعد مقرر صورت نگیرد به سمت بدتر شدن اوضاع پیش می‌رویم. این شرایط مستلزم  همبستگی و همکاری همه جانبه میان لبنانی‌هاست و ما همواره برای همکاری در راستای منافع کشور آماده هستیم و با همه نمایندگان جهت خروج کشور از بحران اعلام همبستگی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید

شیخ نعیم قاسم ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت لبنان جهت رونمایی از کابینه جدید به تفاهم برسند، زیرا تشکیل این دولت قطعاً بهتر از عدم تشکیل آن است.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد، مشکلات لبنان مربوط به فشار و محاصره آمریکاست و در این شرایط ضروری است که در برابر آمریکایی‌ها بایستیم. همانطور که سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله (که خداوند را حفظ نماید) گفت، مردم ما شریف‌ترین مردم هستند و صبر و اراده و جهاد آنها قابل مقایسه با هیچ چیز دیگر نیست.

از طرف دیگر شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرائی  حزب الله در خطبه نماز جمعه اعلام کرد، دولت آمریکا که رژیم صهیونیستی را به وجود آورده و با عادی سازی روابط کشورهای عربی و این رژیم تلاش دارد موقعیت خود را در منطقه حفظ کند، همچنان مردم لبنان را هدف قرار داده و لبنانی‌ها را از رسیدن به هر چیزی محروم کند.  آمریکا اجازه نمی‌دهد که لبنانی‌ها از بحران بیرون بیایند یا درد و رنج‌هایشان کاهش یابد.  آنچه که آمریکایی‌ها در لبنان انجام می‌دهند دیگر فقط یک محاصره نیست بلکه یک جنگ آشکار برای نابودی دولت لبنان و گرسنگی دادن به مردم و کشتار آنها با هرج و مرج و تفرقه و جنگ داخلی است.

این مسئول حزب الله هشدار داد که سرنوشت کشور در خطر است و همه باید مسئولیت ملی خود را برای محافظت از بقای لبنان و زندگی لبنانی‌ها بپذیرند. مقاومت در مقابله با این نبرد سرنوشت ساز نقش خود را ایفا می‌کند و سیاست سیاه نمایی و مانور و بازی با زمان که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در مقابل لبنان دنبال می‌کنند را نمی‌پذیرد. مقاومت همچنین مواضع و راهکارهای ملی را ارائه می‌دهد  که علاوه بر محافظت از حقوق و ثروت‌های دریایی لبنان، پایه‌های خروج کشور از بحران اقتصادی و معیشتی است.  در حال حاضر لبنان در یک مرحله سرنوشت‌ساز قرار گرفته و نیاز به تصمیمات جدی و راهکارهای اساسی دارد و هیچگونه استدلال و مواضع بیهوده را نمی‌توان تحمل کرد.

به نقل از تسنیم

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi