شناسه خبر : 91614
چهارشنبه 29 تير 1401 , 09:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جشن تولدفرزندان شهدای مدافع حرم برگزار شد

مراسم بزرگداشت ولادت جمعی از فرزندان شهدای مدافع حرم عصر روز سه‌شنبه ۲۸ تیر ماه با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سالن همایش موزه مرکزی شهدا برگزار شد.
 
مراسم بزرگداشت ولادت جمعی از فرزندان شهدای مدافع حرم برگزار شد/شهدای مدافع حرم مسیری خالصانه و صادقانه را برگزیدند

سید محمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: این جشن در ایام عید سعید غدیر برگزار می‌شود و این عید متعلق به حضرت امیرالمؤمنین (ع) است. تمام رخدادهای پس از غدیر برای این روی داد که گروهی قصد غصب خلافت را داشتند و گروهی دیگر نیز برای دفاع از ولایت و وجود غدیر به میدان آمدند. شهادت حضرت زهرا (س)، صلح امام حسن (ع)، شهادت امام حسین (ع)، شهادت دیگر ائمه اطهار (ع) و در دوران معاصر شهادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم همه در دفاع از ولایت بود.
وی افزود: امروز میهمان کسانی هستیم که پدرشان برای دفاع از این حریم به میدان شتافتند و این شهدا در دورانی که رفاه‌زدگی اوج گرفته است از جان خود گذشتند و امروز افتخار این را داریم که در خدمت تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم باشیم.
سردار محمد اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت عید غدیر اظهار کرد: اگر صالحان بر مردم حکومت کنند هرروز برای ما عید غدیر است و اگر یاد و خاطره شهدا را با اخلاق، رفتار و عمل صالح به مردم نشان دهیم شهدا به خصوص شهدای دفاع از حرم از ما راضی خواهند بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهدای مدافع حرم برجستگی خاصی نسبت به دیگر شهدا دارند زیرا نه تنها هجرت کردند بلکه فراتر از مرزهای خودی رفتند و به دفاع از حرم آل الله پرداختند که بسیار حائز اهمیت است. این مهاجرت رزمندگان و شهدا نصیب هرکسی نمی‌شود و مسیری خالصانه و صادقانه باید طی شود و مختص کسانی است که آشکار و پنهانشان یکی بوده و صادقانه عمل می‌کنند.
سردار کوثری در ادامه به بیان خاطراتی از حضور فرزندان مقام معظم رهبری در جبهه‌های دفاع مقدس و ایثارگری شهید «ابراهیم هادی» پرداخت.
در این جشن تولد که به همت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و تعدادی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi