شناسه خبر : 91695
شنبه 01 مرداد 1401 , 12:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به حقوق همسران قهرمانان بیشتر توجه کنید

این خانم‌هایی که به‌عنوان همسر، پذیرای رنج شما جانبازان هستند به معنای واقعی کلمه ایثارگرند و خدمت آنها ارزش خیلی بالایی دارد...

فاش نیوز- جناب آقای دکتر رئیسی!
رئیس محترم جمهور جمهوری اسلامی ایران

مقام معظم رهبری، «دردهای ناشناخته، اگر جانبازان ما توانسته‌اند این دردهای ناشناخته‌شان را تحمل کنند، بعد از کمک و عنایت خداوند که یاری‌دهنده اول و آخر است، تنها مونس و همدم و همراه جانبازان، همسران آنها هستند، اگر این بانوان نبودند، یقین بدانید تحمل درد و رنج، خیلی دشوار یا بهتر بگویم غیرممکن بود، خودم را عرض می‌کنم که برای قدردانی از همسرم کاری نمی‌توانم بکنم، فقط اجر و پاداشش را از خداوند می‌خواهم و دعا می‌کنم آقا امام زمان (عج) شفاعت همه آنها را در روز قیامت بر عهده بگیرد، این زنان حق بزرگی بر گردن ما دارند و اگر نبودند تصور کنید این جانبازان با چه مشکلات عدیده و حادی مواجه می‌شدند»
«این خانم‌هایی که به‌عنوان همسر، پذیرای رنج شما جانبازان هستند به معنای واقعی کلمه ایثارگرند و خدمت آنها ارزش خیلی بالایی دارد. رنج مریض‌داری از رنج مریضی اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست‌».

موضوع: درخواست موافقت جنابعالی با افزایش حق پرستاری جانبازان بر اساس نص صریح قانون (ماده ۲۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و مصوبه شورای عالی کار)

با سلام و احترام . همانگونه که مستحضرید:
حق پرستاری، حقوقی محسوب می‌شود که انسان‌ها طبق قانون و عرف به این موضوع پایبند هستند و افراد در قبال پرستای که از انسان‌های دارای کم توان انجام می‌دهند، حقوق خود را بر اساس توافق صورت گرفته دریافت می‌کنند.

یکی از موارد مهمی که در این زمینه وجود دارد، پرستاری از ایثارگران، آزاده‌ها و جانبازان توسط همسران آن‌ها است که همسران با همت و تلاش، علاوه بر خانه‌داری یا شغل خود، این اقدام را انجام می‌دهند. پرستاری برخی جانبازان با توجه به شرایط جسمانی آن‌ها بشدت سخت است و اضافه بر نگهداری و پرستاری، هزینه‌های زیادی باید برای آن‌ها در موارد مختلف خرج شود.

 هم اکنون بیش از ۳ دهه از پایان جنگ می‌گذرد اما مگر جهاد و ایثار تاریخ انقضا دارند؛ بعد از جنگ، ایثار جوری دیگری معنا گرفت. حالا نوبت به همسران جانبازان رسید تا با پرستاری  ورقی به دفتر ایثار و از خودگذشتگی اضافه کنند.
  امروز آنها مجبورند برای مداوا کردن زخم های جنگ که برروی جسم و روح همسرانشان جا خوش کرده، مشکلات گوناگونی را متحمل شوند.

ویژگی بارزی که همهء همسران جانبازان تاکنون داشته اند روح و دید والایی بوده که روزی با انتخاب شجاعانه، عارفانه و عاشقانه خود قدم در مسیر و جبهه ای گذاشته اند که امروز پس از گذشت سال ها و تحمل مشکلات، حتی لحظه ای از مسیر خود عقب نکشیده اند.
 وجود این زنان می تواند بهترین سرمشق و الگو برای یادگرفتن عشق وایثار واقعی شده و زندگی آینده جوانان را تضمین کند البته اگر که آنان را در کنج خانه هایشان به باد فراموشی نسپاریم.
روی دیگر از خودگذشتگی همسران جانبازان مشکلاتی است که برای آنها ایجاد می‌کند.

 همسران جانبازان به دلیل ارتباط مستقیمی که با خود جانبازان دارند با مشکلات زیادی درگیر هستند و از این نظر سلامت جسمی و روانی آنها به خطر می افتد. علاوه بر ایجاد تسهیلاتی که دولت وظیفه دارد باید برای خانواده‌های جانبازان فراهم کند، همسران جانباز نیز قشری هستند که نیازمند توجه بیش از پیش می باشند،
 
 زنانی که پرستاری بی دریغ خود را به خصوص در حق جانبازان قطع نخاعی، شیمیایی و اعصاب و روان دارند نیازمند این هستند که مشکلات آنها بررسی شود و راهکار و برنامه‌ای برای بهبود وضعیت این زنان صورت گیرد.

 پس از پایان جنگ تحمیلی و حتی در دوران هشت سال دفاع مقدس،‌ نکته‌ای که غالبا در هیاهو و سختی‌های آن سالها گم میشد و کمتر رسانه‌ای به آن می پرداخت، چالش‌ها و سختی‌های شیرزنانی بود که در کنار همسران ایثارگر و جانبازشان روزها را سر می کردند و امروز پس از گذشت ۳۰ و اندی سال از پایان جنگ، تبدیل به نماد عشق و صبر و فداکاری شده‌اند.
 بسیاری از این همسران جانبازان و ایثارگران پا به پای همسرانشان زجر کشیده‌اند و فداکاری کرده‌اند. زنانی که با شب‌های دراز بیماری و مشکلات روحی روانی همسران جانبازشان سالهای جوانی و میانسالی خود را گذرانده اند.
جناب آقای رئیس جمهور عزیز ! مگر نه این است که خدمت به جانباز خدمت به نبی اکرم (ص) است. هم اکنون سال‌هاست همسران معزز جانبازان خالصانه در خدمت جانبازان می باشند. خواهشمند است آنها را از کمترین و بی ارزش ترین پاداش یعنی حقوق مادی محروم نسازید.

 لذا بدین وسیله خواهشمند است دستور فرمایید بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین سازمان برنامه وبودجه به نص صریح قانون مبتنی بر  پرداخت حق پرستاری مشمولین ماده ۲۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بر اساس مصوبه شورای عالی کار تمکین نموده و بیش از این باعث رنجش خاطر جانبازان و همسرانشان نشوند.

درود بر شما والسلام.

از طرف جمعی از همسران جانبازان جامعه ایثارگری

 

آزاده و جانباز علی اصغر افضلی

اینستاگرام
سپاس از اینکه ماهمسران را درک میکنید سخن دل گفتید
باسلام وادب و احترام درسته که من بعنوان همسر جانباز ۷۰درصد بعنوان عصای دست جانباز بسیار عزیزم هستم و تا لحظه اخر عمرم کوچکی اش میکنم ونه تنها همسر بلکه ابتدا عشق زندگیم وبعد دوست و تکیه گاه همیشگی خواهم ماند ولی مساله قابل تامل اینکه این حق پرستاری اسمش برای همسرتان انبازه،،ولی به هیچ عنوان عملی نیست و هیچ ارز شی نه دولت ونه بنیاد برای زن ارزش قائل نبودن ونیست چرا؟ اینکه اگر برای یک زن ارزش قائل بودند چرا مستقیم بحساب خود زن نمی ریختن مگر من نوعی اسم وفامیل ندارم مگه انسان دردرجه اول نیستم پس چرا ازم نمی خواهند حساب شخصی باز کنم تا بحساب خودم بریزند تا منم احساس بزرگی کنم ذوق کنم که دولت قدرزحمتم،میداند برای ارزشی که دیگران حساب نمی‌کردم مرا بحساب آوردن برای خودم تصمیم بگیرم که چگونه از پولم استفاده بکنم و تشویق بشم بیشتر احترام به جان بازم وبزندگیم بگذارم،،،اگر روزی بخواهم کاهلی کنم عذاب وجدان بگیرم که من دارم ازپول این آقا استفاده میکنم اما هزار افسوس ،،،که اینها فقط یک نوشته هست که من مینویسم وشما میخوانید اما کو گوش شنوا ، ،،،،بقول معروف حیف که کسی دلسوز زن درکشور ایران نیست درعمل هیچ وهیچ،،،،
مرسی از اینکه حرفهای دل همه ماهمسران را مطرح کردید این حرفها دقیقا حرف دل من بود ولی نتونستم به زبان بیاورم ماها بعد از ۳۵ سال منتظر پاداش وپول نیستیم ولی کاش دیده می‌شدیم هیچ زنی بابت رسیدگی به جانانش از کسی پول طلب نمی‌کند اما کاش از همون جوانی ماه چند اندک برای خودمان حسابی باز میشد تا ماهم احساس خوشایندی داشتیم می‌دانستیم که حساب شده ایم به عنوان پرستار چون اکثریت همسران جانباز در خانه کنار این عزیزانند و بیرون از خانه شغلی ندارند در هر حال خدارو شکر که این واژه حق پرستاری شکاف بین ما ایجاد نکرده اما ماهمسران دراین زمینه باخدای خودمون معامله کرده ایم و امیدوارم خداوند به تمام بانوان سرزمینم سلامتی عطا بفرماید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi