شناسه خبر : 91783
سه شنبه 04 مرداد 1401 , 12:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«راز آلفا ۳» از سوی بنیاد شهید برای تولید انتخاب شد

١٣ فیلمنامه و طرح مرتبط با ایثار و شهادت به دبیرخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران واصل شد که از بین آنها فیلمنامه «راز آلفا ٣» در مرحله اول مورد تایید اعضای تخصصی کمیسیون هنری قرار گرفت.

 

کارشناسان حاضر در نشست کمیسیون هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، فقط فیلمنامه راز آلفا ٣ را تایید کردند و دیگر طرح‌ها را از نظر محتوایی ضعیف دانستند و اعلام کردند که آثار ارسالی دارای ساختار منسجمی نبوده و نویسندگان باید با نوشتن طرح برای فیلمنامه‌های خود آشنا شوند. اعضای تخصصی این کمیسیون اعلام کردند فیلمنامه مذکور نیاز به اصلاحات دارد. 
سیدمرتضی حسینی مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمام هزینه‌های پژوهش و نگارش و همچنین ٣٠ درصد هزینه‌های تولید فیلم از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می‌شود. هزینه‌های ساخت فیلم‌های مستند شهدا نیز به صورت کامل از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می‌شود و هر استان می‌تواند یک اثر شاخص در قالب سریال، فیلم سینمایی و مستند فاخر تولید کند. 
همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه هنر بهترین مسیر برای انتقال پیام است، گفت: با استفاده از هنر می‌توان مفهوم بلند ایثار و فداکاری را که فارغ از پایبندی به دین قابل احترام است، به نمایش و تصویر کشید. 
عبدالله مرتضوی افزود: ایثارگران به دلیل اینکه از سلامت و آرامش و آسایش خود برای دفاع از هم نوع و رسیدن به سرمنزل مقصود، گذشتند قابل احترام هستند.
وی با بیان اینکه در آستانه ماه محرم هستیم، بیان کرد: یکی از کارهای هنری بسیار اثرگذار که بعد از ١٤٠٠ سال می‌توان واقعه عاشورای حسینی را به تصویر کشید، تعزیه است و اینگونه می‌توان با زبان هنر مفهوم حماسه حسینی را انتقال داد. 

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi