شناسه خبر : 92594
سه شنبه 08 شهريور 1401 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیر تشکل جانبازان اعصاب و روان از مشکلات این قشر مظلوم می گوید

مراکز نگهداری که معمولا وقتی خانواده‌ی ایثارگران مشکل پیدا می‌کردند، آنان را در مراکز نگهداری بستری می‌کردند؛ یک هفته، دو هفته تا مدتی که هم خانواده راحت زندگی کند و هم جانباز تحت درمان باشد ولی الان بخاطر اینکه منابع مالی بنیاد تامین بشود مراکز درمانی را...

فاش نیوز - جانبازان اعصاب و روان و البته جانبازان شیمیایی از مظلوم‌ترین اقشار جانبازان به شمار می آیند. در این میان باید اذعان کرد که جانبازان اعصاب و روان به دلیل وضعیت خاص بهم ریختگی و شکنندگی روحی و روانی، شرایط بسیار بدتری دارند. علاوه بر خود این جانبازان، خانواده آنان نیز با مظلومیت و مشکلات مضاعفی مواجه هستند و متأسفانه به دلایل عدیده، مسایل و مشکلات آنان که گاه با معضلات غیرقابل تصوری دست به گریبان اند، مورد بررسی اساسی و علمی قرار نگرفته و در این زمینه اگرچه دیر شده ولی از آنجا که گفته اند «ماهی را هروقت از آب بگیرید تازه است»، مسئولین امر باید اقداماتی عاجل در خصوص امور این عزیزان به عمل آورند.

در این باره و به منظور بررسی مسایل و مشکلات این قشر از عزیزان جانبازف با مدیر تشکل جانبازان اعصاب و روان که خود از زمره‌ی آنان می باشد گفت و گویی انجام داده ایم که در پی می آید.

فاش نیوز: با تشکر از اینکه قبول زحمت کردید، ابتدا خودتان را معرفی کنید.

- بنده جواد فریدی اسکویی هستم. مدیر تشکل جانبازان اعصاب و روان، مدیر کانون آرامش رزمندگان، جانبازان اعصاب و روان و خانواده‌هایشان تقریباً نزدیک پانزده - شانزده‌ سال پیش ما با همسرم  شدیم معتمدین معین بنیاد  شهرری؛ چون من خودم جانباز اعصاب و روان هستم.

فاش نیوز: چند درصد؟

- من جانباز 30 درصد هستم. طی آن چند سال دیدم مشکلاتی که به‌وجودآمده خلاصه معمولاً بچه‌هایی که قطع عضو بوده‌اند یا حالا مشکلات خاص خودشان را داشتند به نوعی می‌آمدند صحبت‌هایشان را با بنیاد مطرح می‌کردند و خلاصه یک جورهایی به اهدافشان می‌رسیدند. بعدٱ من دیدم  معمولاً همان‌طوری که بنده بعضی اوقات مشکلات روحی و روانی یا آسیبی که حالا براثر موج انفجار مقداری از مغز ما دیده‌است تا درگیر نشود این قسمتی از آن مغز. یادی از خودمان می‌کنیم مثل این می‌ماند که شما یک فیوزی از یک ماشین به قول معروف چی میگویند پریده تا آن قسمت را شما باهاش برخورد نکنید ماشین راه خودش را می‌رود دیگر بعد از این‌که این قضیه به وجود می‌آید وآن قسمت که می‌خواهی روشن کنی  خلاصه آن نقص خودش را نشان می‌دهد.
معمولاً جانبازان اعصاب و روان یا موجی حالا می‌شود گفت اینجور مسائلی که برایش پیش می‌آید تا آن مقداری که آن مغز هست و درگیر نشده زندگی عادی خودش را دارد وقتی درگیر می شود، حالا می‌بینید شرایطی پیش می‌آید که ناخواسته حرکتی انجام می‌دهیم که بعضٱ پشیمانی به وجود می‌آورد یا شرایطی به وجود می‌آید که ازکاری که شده خودمان هم اذیت می‌شویم یک جورایی بعد از چند سالی که معتمدین معین بودیم من گفتم که می‌خواهم تخصی اعصاب و روان باشم چون واقعٱ چون خودم اول جانباز اعصاب و روان هستم و از این طرف هم کسی را می‌خواهیم که مدافع آنها باشد از نظر تخصصی هم رفتیم درسش را هم خوانده‌ایم الان من کار شناسی مددکاری خواندم و در حال تحصیل هم هستم که بتوانیم بهتر به بچه‌های اعصاب و روان کمک کنیم ولی بچه های اعصاب و روان با مدیریتی که بنیاد شهید دارد با وضعیتی که با خانواده‌ها به صورت پرخاشگری ایثارگر انجام می‌دهند مهمولٱ از آنها ناراحت هستم بر عکس جانباز البته فرقی نمیکند همه داریم عذاب میکشیم جانباز70 درصد جانباز قطع عضو حالا هر جوری اینها نمود دارد ولی جانباز اعصاب و روان نمود ندارد می‌بینیم که براثر یک تنش
خانواده ی را می‌بینید که بر سر یک موضوع کوچک مسئله‌ای پیش می‌آید؛ بعداً می‌بینید جانباز به هم می‌ریزد و خلاصه خانواده بهم می‌ریزد و خلاصه‌ی شرایط خاصی به وجود می‌آورد و مسئولین این مسئله را هنوز درک نکرده‌اند؛ چه بنیاد شهید چه روسای سه قوه. من واقعآ متاسفم که هرچه داد می زنیم کمتر به نتیجه می رسیم و در این چند سال که ما مدافع بچه های اعصاب و روان بودیم به قول معروف بنیاد شهید هم آمده  مراکز نگهداری را کرده بیمارستان. این مراکز نگهداری که معمولا وقتی خانواده‌ی ایثارگران مشکل پیدا می‌کردند، آنان را در مراکز نگهداری بستری می‌کردند؛ یک هفته، دو هفته تا مدتی که هم خانواده راحت زندگی کند و هم جانباز تحت درمان باشد ولی الان بخاطر اینکه منابع مالی بنیاد تامین بشود مراکز درمانی را برداشته به بیمارستان تبدیل کرده؛ چون در مراکز نگهداری از بیمه کمتر دریافت می‌کند چون بنیاد شهید آمده به اسم شرکت متد این قضیه را بوجود آورده شرکت متد خواسته یا ناخواسته شرایط خاص خودش را دارد و منافع خودش را درنظر می‌گیرد خوب آمده چیکار کرد مراکز نگهداری را کرده بیمارستان آن بیمارستانی که در حد بیمارستان نیستند الان من با بچه‌های اعصاب و روان صحبت میکنم حالا من کاری به خودم ندام دغدغه‌های خودم را مطرح نمیکنم ولی در رابطه با بچه‌ها که کاملا با این قضیه ملموس هستند و زندگی می‌کنند از ایشان میپرسند 90 درصد مشکلات خودشان را دارند و درگیر هستن با مسئولان بیمارستان‌ها
در رابطه با خانواده جانبازان اعصاب روان مشکلات خاص خودشان را دارند خواسته و ناخواسته به واسطه پرخاشگری ایثارگران خانواده به راحتی پر خواشگر می‌شوند اعصاب و روان می‌شوند. در بنیاد آقایان متخصصان در مورد اعصاب وروان از نظر علمی پیگیر این مسئله نشدند که این یک آسیب است و به دید یک روانی به ایثارگر نگاه میکنند این بدترین شرایطی است که برای ایثارگر بوجود می‌آید
بلکه جانباز اعصاب و روان روانی نیست مو ج انفجار گرفته  و مقداری از مغز آسیب دیده این را هنورز بنیاد و متخصصان امر درک نکرده‌اند و این باعث طرد جانباز از خانواده شده و معتاد خیابان نشین شما العان در میدان شوش جار بزنید جانباز یا رزمنده یا ایثارگر می‌آیند بیرون این بچه‌ها همه آنها هم سن بالا هستند
نظام نور چشم ماست ما اگر از اسلام، شیعه و انقلاب دفاع کردیم می‌خواستیم چکار کنیم؟ اصلا زندگی ما این ارزش را ندارد که بخواهیم پیش مردم عنوان کنیم ولی نیاز هست که مسئولین این را درک کنند.
‌به من یک زمانی می‌گفتند چرا می‌گویید جانبازی معتاد است. می گفتم آقاجان، وقتی فرزند شما معتاد است، باید چاره‌ای اندیشیده بشود دیگر. ولی شما متاسفانه فکری به حال جانباز اعصاب و روان نمی کنید و خانواده آنها را هم طرد کرده‌اید و بیشترین آسیب توسط مسئولین بنیاد شهید به خانواده‌ها و ایثارگران از این راه آسیب زده اند.
فرزندانشان، بخصوص خانم‌هایشان مشکلات عدیده ای دارند. فقط اعتیاد نیست. این جانبازان اعصاب و روان به واسطه اینکه خودشان را راحت کنند به شرایط خاص دیگری پناه می‌برند و خانواده در این قضیه آسیب می‌بیند.
خیلی از خانواده‌ها مشکل نگهداری را دارند
من از آقای قاضی زاده هاشمی خواستم، از آقای اوحدی خواستم، از آقای شهیدی خواستم.  از بیمارستان امام زمان و اسلامشهر کارتن‌خواب ها را جمع می کردیم آنجا؛ آنهایی که دیگر از خانه رانده شده بودند، به بیمارستان هم پناه نمی‌بردند؛ یعنی با بنیاد هم قهر کرده بودند. ما اینها راجمع کرده بودیم و طوری آشتی داده بودیم و چون به من هم به عنوان جانباز اعصاب و روان نگاه می‌کردند مشکل ارتباط با آنها را نداشتیم. این وضعیت باعث شده بود بچه ها در بیمارستان راحت زندگی می‌کردند.
با توجه به مشکل مالی، با بیمارستان امام زمان(عج) قطع رابطه کردند و بعضی از این بچه ها رفتند بیرون و فوت کردند. بعد یک سری از این مراکز آمدند این بچه ها را جذب کردند و نتوانستند نگهداری کنند؛ که پشت دوربین بچه ها را کتک هم می‌زدند.


فاش نیوز: اینها همه جانباز اعصاب وروان بودند؟

- جانباز اعصاب و روان بودند اکثراً. بچه های شیمیایی مشخص هستند. سرفه می‌کنند، چشم می بیند و دل ها را می سوزاند.  وقتی هم دعا می‌کنند می‌گویند خدا شفا بدهد جانبازان شیمیایی را ولی نمی گویند اعصاب و روان را شفا بدهد!


فاش نیوز: جناب اسکویی تشکل شما چه کارهایی برای جانبازان اعصاب روان انجام داده است؟

- از اولی که ما شروع کردیم، به واسطه همین هایی که کارتن‌خواب بودند، - من خودم جانبازی که در هر جای ایران بود می رفتم پیگیر می شدم و خودم می‌آوردم و کارهایش را انجام می‌دادم - معمولآ اینها چون اعتیاد دارند، اصل کار ما همین است که آنها را به مراکز معرفی کنیم. مثلا کسی تماس می‌گرفت و می‌گفت من جانبازی را دیده‌ام که گدایی می‌کند؛ پیگیر می شدیم. توسط بنیاد، با درج در سیستم متوجه می‌شدیم که جانباز است. مسئله بیمه و کارهای دیگرش را حل می کردیم و همین حالا هم انجام می‌دهیم و بعد به مراکز نگهداری می‌فرستیم.


فاش نیوز: از رسیدگی درمانی که بنیاد انجام می‌دهد و وظیفه اش هم هست شما راضی نیستید یا اینکه  بنیاد وظیفه خودش را کامل انجام نمی دهد؟

- من از دید خانواده‌ی جانبازان اعصاب و روان می گویم که هیچکدام از خدمات بنیاد شهید راضی نیستند. این وسط متد بدترین کار را انجام داده است. خب قبلآ بنیاد بود و تکلیف جانباز با بنیاد بود و آن مسئول بی کفایت را عوض می‌کردند. متد ‌شرکتی است که تمام کارها را گرفته دستش و منافع خودش را در نظر می‌گیرد نه منافع جانباز را.


فاش نیوز: خب این شرکت که زیر مجموعه‌ی بنیاد است مگر منافعش تامین نمی شود؟

- درست است که متد زیرمجموعه‌ی بنیاد است، ولی خودش را تافته‌ی جدا بافته می‌داند. به عنوان مجموعه ای که مطالبه‌گر حقوق خانواده‌ی ایثارگر هستیم، مشکلات خاص خودمان را با این آقایان داریم. چند مدت پیش جانباز 70 درصد اعصاب و روان با بیمارستان میلاد شهریار مشکل پیدا کرد و جانباز را بستری نمی کردند.


فاش نیوز: بله این موضوع راهم ما شنیدیم و مطلبی هم در باره آن منتشر کردیم. شما مواردی از ضرب و شتم جانبازان خبر دارید؟

- بنیاد شهید خانواده ماست. من این حرف ها را دوستانه خدمتتان می‌گویم. شرعآ مدیونید. آبروی بنیاد شهید آبروی ماست. آبروی نظام آبروی ماست. فکر نکننید که با یک مجموعه غیر انقلابی صحبت می کنید.
اولآ از آقای دکتر عباس‌پور به عنوان معاون بهداشت و درمان ممنونیم که در هر شرایطی ما تماس گرفتیم در هر موقعیتی جواب ما را داده است. ولی باید کسانی که در بنیاد شهید و متد چنبره انداختند آخر متد به ویلچر سازی چه مربوط؟ ویلچر سازی خودش کارخانه دارد، مدیر عامل دارد. آخر به شما چه ربطی دارد که ویلچر تولید کنید؟ شما خدماتتان را نسبت به ایثارگران زیاد کنید؛ نه اینکه کارگاه برای خودتان راه‌اندازی کنید. چون تعارض منافع مادی پیش می آید و از وظیفه اصلی خودشان دور می‌مانند.
چون منافع مادی جلو می‌آید، دیگر منافع مخدومان از بین می‌رود  و برای اینکه ضرر نکنند برای جایی که خدماتی به ایثارگر می‌خواهند بدهند کم می‌کنند و می‌چسبانند به آنجا که بعدآ نگویند متد ضرر کرده است. اینها باید قابل توجه آقای قاضی زاده هاشمی هم باشد.
من از دولت و حاکمیت ناراحت هستم. ما را به دید کمیته امدادی نباید نگاه کنند. به دید بهزیستی نباید نگاه کنند. من چهل و خرده‌ای سال از بهترین زمان عمرم را برای نظام گذاشتم. از 15 سالگی در جریان جنگ و انقلاب بودم. من 59 سال دارم. حالا اگر فعالیتی هم که انجام می‌دهم به خاطر حالت اشتغالی است که برای من در نظر گرفته اند که خدای ناکرده فردا برایم مشکل شرعی نداشته باشد.
می روم کار می کنم که فردا نگویند آقای اسکویی خورد و برد و حقوق گرفت. حالا چون حقوق می گیرم، می روم یک تشکل می زنم و همسو با بنیاد شهید کار انجام می‌دهم.
ما در بنیاد شهید به اندازه‌ی انگشتان دست تشکل تخصصی نداریم. فرزندان شهدا چندین تشکل زده‌اند. من نمی خواهم اینها را زیر سئوال ببرم.


فاش نیوز: منظور شما این است که بنیاد تخصص محور با شما برخورد نمی کند؟

- تشکل من همین الان که حدود 18000 عضو داریم با تشکلی که 20 عضو دارد یکی هستند!


فاش نیوز: این تعدادی که می فرمایید جانبازان اعصاب و روان هستند؟

- تشکل ما متعلق به جانبازان و رزمندگان اعصاب و روان و خانواده هایشان است. حالا جوانی که 24 یا 26 ماه رفته جبهه و قانون هم گفته در برنامه‌ی توسعه‌ی ششم اقتصادی گفته کسانی که 6 ماه جبهه دارند، باید 5 درصد جانبازی به آنان بدهند؛ چرا ارتش، چرا سپاه  این کار را نمی کنند؟ حالا سپاه یک جورهایی اگر ببیند فرد مشکل دارد هم کنار می آید.


فاش نیوز: شما ارتشی هستید یا سپاهی؟

- من زمان سربازی ارتش مجروح شده ام. قبل از آن هم بسیجی جبهه بودم و چند سالی هم جهادگر بودم؛ چون تکنسین ماشین‌افزار بودم. بعدش سپاهی هم بوده ام.


فاش نیوز: شما آنجا دچار موج گرفتگی شدید؟

- من در ارتش و  در بمباران مریوان دچار موج‌گرفتگی شدم که مقصر هم خودم بودم. نیروها داشتند در خیابان حرکت می‌کردند. نگاه می‌کردند به موشکی که دارشت به سمتشان می آمد!  رفتم به آنها بگویم چرا نگاه می‌کنید؛ که تا به خودمان بیاییم نتیجه اش شد 6 ماه تا یک سالی بستری بودن در  بیمارستان.
من همیشه خودم را به بچه ها معرفی می کردم و می گفتم من مهندسی معکوس کرده ام! می دیدم از جار و کشیدن در منزل نا راحت اند، خودم جارو می زم. می دبینم در منز اعصابم بهم می‌ریزد، کار میکنم.


فاش نیوز: آمار دسته‌بندی‌شده در مورد جانبازان اعصاب و روان و بانوان جانباز اعصاب و وران دارید؟

- خانم ها و خانواده‌ی جانبازان اعصاب و روان همه اعصاب و روان هستند! خانم هایی که جانباز اعصاب و روان هستند، به خاطر عزت‌نفسی که دارند، اصلا بروز نمی دهند. البته آقایان هم بیشتر به لحاظ مشکلات مادی اعتراضی می‌کنند. من چند مدت قبل به آقای قاضی زاده هاشمی گفتم اگر حقوقی درست و حسابی بدهید، مسکن درست و حسابی به بچه ها بدهید خیلی از مشکلات حل می شود.


فاش نیوز: مگر اینها مشکل مسکن جانبازانشان را حل نکرده اند؟

- آقاجان، هزینه ها 200درصد کشیده بالا، جانبازان 10 درصد حقوقشان بالا رفته! تماس می گیرند برای ودیعه مسکن. ودیعه اینها را دیوانه کرده. مشکل‌دار شده اند. خانواده به جان همدیگر افتاده اند. در استان تهران به آقای اصحاب کریمی گفتم، به آقای قاضی زاده گفتم الان مشکل اصلی خانواده جانبازان اعصاب و روان ودیعه مسکن و مسکن آنهاست.
بنیاد می‌گوید بر اساس درصدبندی الان، جانبازان اعصاب و روان از نظر ظاهر سلامت به نظر می‌رسند؛ در صورتی که مشکل دارند.
ما جانباز اعصاب و روان 70درصد هم داریم ولی آنها خانواده هایشان رفتند دفاع کردند، توانستند درصدشان را بگیرند.


فاش نیوز: تشخیص میزان درصد جانبازی هم سخت است.

- الان مشکل ما با بنیاد همین است؛ چرا جانباز بیمارستان بستری می‌شود من میگم آقای بنیاد شهید وقتی جانباز به حق خودش نمی رسد، تمرد می‌کند. یواش یواش این تمرد در تو خون و گوشتش رسوخ می کند. حالا 50 درصد این جانبازان جانباز اعصاب و روان و موجی هستند و 50 در صد هم کسانی که موج نگرفته اند؛ بلکه در مناطق خاصی بوده اند و کم آورده اند و اعصاب و روانشان بهم ریخته است.


فاش نیوز: شما از این درصدهایی که داده شده راضی هستید؟

- نه؛ اصلا. در دنیا ما برای جانباز درصد نداریم. اینها به خاطر اینکه بخواهند خدماتشان را نسبت به مجروحیت طرف بدهند آمده اند درصد ایجاد کرده اند. طرف وقتی شهید می‌شود می‌گویند شهید شده است. حالا ممکن است یک روز در جبهه بوده یا 8 سال بوده و بعد شهید شده باشد. ایثارگر هم همینطور است. مجروح شده است دیگر. شما حقشان را شایسته و بایسته باید بدهید. من به آقای قاضی زاده هم گفتم ظالم‌ترین دستگاه دولتی همین بنیاد شهید است. نمی‌داند چگونه پولش را خرج کند و خانواده هم نمی‌داند چگونه و از کجا  پول در بیاورد.


فاش نیوز: خدمات روانپزشکی به خانواده ها داده می‌شود؟

- بیمه‌ی دی الان می‌گوید من طلبکار هستم. روزانه جانباز به من زنگ می‌زند و می‌گوید داروخانه به من دارو نمی دهد؛ که داروهای ایرانی به ایثارگر می‌دهند نه داروهای خارجی. از دادن داروی ایرانی هم طفره می‌روند و آنها نمی‌دانند به کجا مراجعه کنند.
خدا پدر و مادر آقای دکتر عباسپور را بیامرزد! ایشان می‌ گوید دولت پول به حساب ما واریز نمی کند. هزینه بنیاد شهید را چه مقدار پول باید بدهند، نمی دهند. حالا همان طور که دولت به بهزیستی کمک می‌کند نباید به بنیاد شهید نگاه بکند.

| گفت و گو از معرفی

اینستاگرام
بیان مشکلات جانبازان اعصاب و روان در نهایت ، چه دردی از آنها دوا خواهد کرد!

آقای فریدی اسکویی ، به صورت تخصصی این مشکلات را ابراز داشتند که متاسفانه این گروه از جانبازان در چه شرایط اسف باری به سر برده ، بخاطر درصد جانبازی پایین از بسیاری از حقوق و مزایا محروم هستند ، متولی حل مشکلات این جانبازان اعصاب و روان چه نهادی است ، آیا بنیاد شهید نمی تواند این گروه از جانبازان را پوشش دهد و مشکلات آنان را رفع نماید ، در حالیکه هنوز در تامین داروهای آنها کم کاری میشود ، ضمن اینکه موسساتی که بجای رفع نیازهای آنان ، به دنبال تامین منابع مالی خود هستند.!
بسیار جای تاسف دارد که دولت ، حتی به اندازه ای که به معلولان عادی توجه دارد ، به جانبازان اعصاب و روان توجه ندارد ، جانبازانی که در اوج جوانی و عافیت به دلایل زیادی از جمله موج انفجار تعادل روحی و روانی خود را ندارند و به خاطر مشکلات عدیده ، اکنون در سن میانسالی ، باید بجای کانون گرم خانواده ، در جامعه ای که هیچ شناختی از جانباز اعصاب و روان ندارد ، رها وهیچ نهاد آنان را به رسمیت نمیشناسد!
آیا زیبنده است فردی جانباز میانسال ، بدون داشتن تعادل روحی و روانی در این شرایط بسیار سخت اقتصادی و اجتماعی به حال خود رها شود یا گدائی کند ، ضمن اینکه آنان خانواده ای دارند که هیچکس ، هیچ نامی از آنان نبرده ، زیر پوست شهر به نام زندگی ، خدا میداند ...!
چقدر تلخ ، چون جام شوکران ...!!!
من جانباز45%اعصاب و روان هستم. چرا کسی سراغی از ما نمیگیرد من 57 ساله هستم اقای اسکویی را سالهاست می شناسم انسان شریفی و واقعا با توجه به مشکلاتی که دارد دلسوز مهربان همچون برادر است . من در شهر قدس تنها و بی کس و غریب زندگی می کنم چون خر مسیولین از پل گذشته دیگر به چشم انگل به ما نگاه می کنند من هیچگاه مگر خیلی ضروری و حیاتی باشد به بنیاد مراجعه میکنم 36 سال در اسایشگاه زندگی کردم عاقبت خداوند انتقام ما را میگیرد چون تنها و بی کس ما را گذاشتند و به عیش و نوش خود می پردازند تا یخ 17 /7 /1400
به نام خداممنون ازکوشندگان امورات ایثارگران/دوصدگفته چونیم کردارنیست امیداست به وضعیت نامناسب جانبازان بیکارادای دین بیشتری بفرمائید
جانباز شیمیایی واعصاب وروان موجی هردو گوشم کرند بینایی ضعیف توان جسمی کمی دارم از ۱۲ناحیه از بدنم تیر مستقیم وترکش خورده کی بدادما میرسد خونه مسکن زمین زندگی نداریم دارای ۴ فرزتد هستم کهودونفرشان بیکارند د
بنام خدا اقای فریدی اسکویی خداپدر ومادرت را بیامرزه که حرف دل ما را میزنید اینجانب حسن محمودی جانباز اعصاب وروان که در تاریخ 22تیر 67درمنطقه عملیاتی فکه سه راهی سایت بر اثر بمباران هوایی دشمن بحثی دچار موج انفجار شدم به ولای علی قسم از این بنیاد شهید راضی نیستم ودرقیامت شکایتم را به مولا علی میکنم خلاصه میکنم ازدواج کردم همسرم باداشتن یک پسر بچه 7ساله جدا شد خانوادهای هم نداشتم که بتونن از حقم دفاع کنن چون بج داشتم دوباره ازدواج کردم واز زن دوم هم صاحب ی پسر دیگه شدم این بچه هم خیری ندید وبر اثر تصادف مادرش فوت کرد باوضعیتی که داشتم وبخاطر اعصاب وروان خدابی که داشتم این همه بلا سرم امد زن اول که طلاق گرفت زن دوم هم که فوت کرد خانواده ام هم ارز من خسته شده بودن خیلی حرفها دارم که نمتونم بیان کنم وبه زبان بیاورم مگه ادم چقدر کشش داره ادمی مثل من که با دوتا پسر بجه بدون کارو درامدی در ضمن پسر اولم هم چهار سال پیش براثر ایست قلبی فوت شدپیش خودم میگفتم به هر سختی ومشقتی بود این بچه بزرگ شد وکمک حالم خواهد بود که امیدم نا امید شدالان هم دیگه سن وسالی ازم گدشته نمتونم زندگیمو بچرخونم تا الان به هر مکافاتی بوده با پسر دومم که از همسر دومم هست به سختی زندگی میکنم در طی این چند سالی که از جنگ میگذره الان یک سالی هست که سه میلیونوپانصد کمک معیشتی از ارتش میگیرم مگه توی قانون خودشان نباید جانبازان غیر حالت اشتغال حد اقل حقوق کارکنان دولت بهشان تعلق میگیره پس چرا اجرا نمیکنن تمام حقو حقوق منو پایمال کردن چون نه خودم متونم از حقم دفاع کنم ونه کسی را دارم که از حقم دفاع کنه بنیاد شهید هیچ حقوق ومزایایی جز دفتر چه بیمه به من نداده اند منه جانباز که صورت سانحه دارم برای چی به وضعیتم رسیدگی نمیشه هیچی وهیچی شما را به امام حسین قسمتان میدم به فکر من باشید اصلا فقط بیان شاهرود جایی که زندگی میکنم را ببیند همهچی دستگیرتان میشود
حسن آقای محمودی عزیز ازدردت دردم آمد هر چند شرایطم شرایط توست با دردهایت آشنا هستم کاش ما هم به جای جراحت وچندین ترکش وموج وافتادن خمپاره ۶۰ و موشک کنارمان که به چشم هیچکس نمی آید یا شهید یا قطع عضو می شدیم تا دیده می شدیم خدا به دادمان برسد از بنده کاری ساخته نیست یا نمی خواهند کاری انجام دهند انشآلله مسعولین جوابگو به روز ما بیفتند درد زخم هایمان جدا تنگی وخس خس وخفگی جدا ولی درد روح و روان مان به جانشان بیفتد تا بفهمند تا صبح بیدار ماندن چیست و چه بلائی سر ادم می آورد و به چه روزی می اندازد انشاءالله مشکلاتت زود حل شود برادرم امیدت به خدا باشد خدا حاج مهدی عزیز را نگهدارد که درد بچه ها را منعکس می کند
کاش واقعا به فکردرست کردن درصدهاشون بودید توی خونه علاوه برخودشون چندنفر دیگه راهم متاسفانه درگیرمشکلات خودشون میکنن
به نام خداعرض خداقوت واهتمام نسبت به فراموش شدگان تاریخ دفاع مقدس بی دفاهای بی صدالطفانسبت به داروهای ماکه اکثراآلمانی وفرانسوی هستندبافراهم آورکردن این داروها مثل من استفاده کنندگان رارفع مشکل کنیدتااسترس پریشانی افکارآزردهنده کم خوابی ووووراتقیل دهیدشایدکمترناراحتی وعذاب بکشیم
منم جانباز اعصاب وروان هستم .داروهای ما ایرانی و تاثیر ندارد .خواب نداریم الپرازلام .‌‌زلفت
دو برادر عزیز جانبازم سلام داروی خارجی گیر نمیاد منم شرایط شما را داشتم الپزورلام الفت استفاده می کردم حتی رسید هر شب ۷عدد ولی دکترم که از جنس خودمان هست فرزند سردار شهید.... بعد از کلی تحقیق داروی ...ملاتونین ۳...ساخت کارخانه جالینوس را برایم تجویز نمود که جواب داد به پزشکتان بگوئید این دارو را تجویز نمایند با کمی دز الپزورلام حتمآ انشآالله برای شما هم جواب می دهد ۹شب تمام بی خوابی کشیدم تا دکتر تشخیص داد داروی ذکر شده مصرف کنم
متاسفانه در حال حاضر بسیاری از جانبازان زیر 25 درصد در بحث اشتقال، هزینه‌های تحصیلی فرزندان و... دچار مشکلات عدیده‌ای هستند که امیدوارم در خصوص جانبازان
زیر ۲۵درصد طرح و برنامه ریزی همسان سازی بوجود بیاید.
به داد ما جانبازان بیست درصد برسید.سوختیم و ساختیم ولی کسی به فکر ما نیست .جانباز زیر 25 درصد یعنی کشک.خدا نمی گذرد اقای دکتر
چه کسی درد یک جانباز اعصاب را میفهمد؟ به جز خانواده هایشان که با آنها زندگی میکنند... فرض کنید یک جانباز اعصاب را چند ساعتی بتوان با قرص اعصاب آرام کرد اما کسی حرفی از عوارض این قرصها هم میزند؟ جانبازان اکنون در سنی هستند که باید فرزندانشان بیشتر مراقبشان باشند ، اما با مصرف این قرصها کم کم مشکلات دیگری پیدا میکنند . واقعا نمیشود دردی به دردشان اضافه کرد. خیلی وقتها دیگر مجبور میشوند مصرف داروها را کنار بگذارند . ما که به پدرمان دارو نمیدهیم و فقط با نا آرامی هایش سر میکنیم ... چه کسی هست که این فاجعه ها را در زندگی یک جانباز به اصطلاح زیر ۲۵ درصد ببیند. آهای بنیادی ها ، نمایندگان و مسئولان "باور کنید زیر ۲۵ درصدها هم جانباز هستند !... بد نیست اگر کمتر دم از این درصد بندی هایتان بزنید !! چقدر در حق جانبازان زیر۲۵ ظلم کردید.... خانواده جانبازان مظلوم زیر ۲۵ درصد آدم نیستند؟ چرا هیچ حمایتی نمیشوند؟ فقط یادتان باشد که مبادا در تصویب قانون های عریض و طویلتان عبارت بالای ۲۵ درصد از قلم بیفتد، زیر ۲۵ درصدها که جانباز نیستند!!!....
سلام بربرادر دلسوز وهمسنگر اسکوی عزیز برادر تورا روح امام تورا خون شهدا سری به من وخانوادهام بزن پنج بار امواج منو گرفته یک طرچپم کامل فلج شده کلیه راستم سال ۶۲ که ۱۶ سال داشتم در ولفجر پنج تیپ نبی اکرم گردان بر از ناحیه پشت وموج وهردوپآیم ترکش وتیر خوردم درسال ۶۵ به ارتش رفتم سربازی نگفتم ۱۵ ماه جبه بودم وجانباز هستم قیرتم قبول نکرد دسال ۶۵ در مریوان هزارقله شب بروباد بود افتادم پاین با دادوبیداد نگهبان ادوات مرا نجات داد مچ پای راستم خورد شد هنوز خوب عملش نکردن در سال ۶۶ جا بجای رفتیم خط اول فکه روبروی دیوار مرگ انجا در شناسای نگو سگ عرایها مارا میبینند تمام انجا شد روز روشن ما تورودخانه خشک خودمان زدیم زمین توپخانه ردبغل دستم هر دوپایم پر شد سنگ ریزه ودیگر گوش شنوا نداشتیم با بدبختی برگشتیم خط ودر سال ۶۷ حمله مرساد سراسری بود شیمیای خردل شدم حتی لشکر پیروز خراسان نامه به من داده که شیمیای شدم ۶۵۰ عدد تیر ترکش سنگ در بدن من است دوبار عمل دیسک کردم منزل پدری مستاجر هستم زن برادرها هرروز جلو بچه هایم میگیرند نوبت ماست خالی کنید ماده ۳۸ هستم ایا حق من ۲۵درصد است تورا شرف و ناموست بیا سری به من بزن کردستان شهرستان کامیاران روستای قلعه پرونده جانبازیم در کامیاران است همسر اولم فوت کرد همسر دومم دختر همرزمم هست دلش سوخت حالا او هم هردوزانوش از دست داده خودادرای دارم پوشک می پوشم تورا روح امام به دادم برکوچکت صفدر قلعه کدملی ۳۸۳۸۸۰۷۸۶۳ برادراسکوی نصف زیاد مجروحیتم در پرونده نیست
خاک پاتم برادر
سلام جانبازحالت اشتغال ۳۰درصد وازکارافتادگی کلی که براثرترکش به ستون فقرات وریه راست وشکم وپا و ست وموج انفجارازناحیه سروگردن وکمروترکش داخل ریه شیمایی من میخواهم بگم ۳۰ درصدمربوط به کدام اعضای بدن است جانبازهم سراغ دارم بادرصدبالاترازماکه رنگ قرص نمبیند عدالت بنیاد ضالمانه است میریم بنیاد ما موجی یااعصاب وروان راجوری دیگرنگاه میکنن ۷مرتبه عمل جراحی بی اثرالان که متن می نویسم ازبیمارستان آمده ام تمام بهترین روزهای عمروجوانی رابه درصد دادیم کاشکی انهم درصددرست نه فقرزمان جنگ ۱۵ ساله بودیم واقعادست غیب دیدیم الان دست ظلم جرم مااین است که اقایان راحت برصندلی تکیه کردن نمیدونم چرا۹۰درصدازجانبازان وغیره توفقرن ! دردزیاد صفحه کوچک حوصله کم
برادرعزیز این مطالبی که برادر اسکویی میگویند تا الان نشنیده نه دیدهام جانبارز شیمیایی اعصاب وروان وموجی هستم که از ناحیه سر سینه باسن لکن وران ومچ پا دجاذ موج وترکش هستم بدن سالم ندارم تا الان کسی به دادما نرسید خدا ازشون نگزرد ۸سال درجنگ وموشک وخمپاره شب وروز زندگی نداشتیم ما الان در کهگیلویه هستم هیچ رسیدگی نمیکنند تا الان تمام هزینه هارا خودم پرداخت کردم وای از روز قیامت من حلال نمیکنم درقیامت خواهم گفت که چه مصیبت کشیدم تمام مدارک و سوانح‌را دارم پرونده ام ۱۰ کیلو است خدایا به کی پناه ببیریم ما مسکن زمین هیچ به ماندادند زندگی من ازهم‌پاشیده شد بخاطر اعصابم
سلام خدا اجرتون بده متن رو خوندم خوشحال شدم که کسی هم هست که همدردو لب به سخن حست من دخترشون هستم شمارو به خدا به ما کمک کنید پدرم زنانی چک داشت به هر کی رسیده چک کشیده یا زمانتشو کرده ما علان حدود ۹سالی هست که گرفتار این مسائل هستیم برادرش که از بیماری پدرم باخبر بود توسط پسرش که پسر عموین میشود خونمونو هم بایه کلاهبرداری از دستمون در آورده ۲۷۰ مت آمارتمان مارو برداشته برده دفتر خوانه یه وکالت بلا اذل به نام نسخ زده به نامش وقتی رفتیم دادگاه گفتند کلاهبرداری کردند ازتون زمینی در کار نیست مجبور شده پدرم شکایت کنه از روزی که شکایت کرده کل زندگیمان رو و خودمان دو خانه خراب کردتد پدرم رو میبرند میزنند آدم میفرستتد با چاقو میزنند میخواستتد خواهرم رو بربایند شبها ساعت ۲زنگ میزنند میحراسانند هر چی پول داشتیم از دست پدرم اونقدر به مظلومیت زدتد که هر چیداریم داده به اونا که دارن هتل درست میکنند بیمارستان سلامت درست میکنند شهرک ویلایی میسازند علان میبینیم همش کلاهبرداری بوده وبعد از ما تیز هزارات نفر شاکی دارن خواهش میکنم به رئیس دادگستری تبریز کسی باشه که نامه بده تا مشکل مارو حل کنه
باسلام حاقل ازآقای قاضی زاده هاشمی می خواهیم که کسرساعت رابرای جانبازان 24درصد هم اجرا نمایند
سلام
کی به کیه... من فلک زده با۱۲۰cmقددبیرستانی بودم دوم رشته ریاضی ۵ماه جبهه معدل۱۹راهی منطقه شدم.سال سوم ۳ماه معدل۱۸/۵ عملیات محرم،رمضان، کربلای چندوچند،ولفجرچندوچند،خیبر،بدر و.. جمع۹عملیات که طبق شواهدفرمانده هاوهمرزمان۱۴مجروحیت(حداقل ترکش کوچک خوردم که یکی درکنارنافم جاخوش کرده بادردآن حال میکنم وباشکایت آن رامیخواهم نزدفرمانده ام شهیدردانی پور وخرازی ونمازی ببرم.با هفت فرزندبالغ که ازبدوتولی بی سرپرست بوده که وظیفه ناشناسی مسئولین بنیادشهیداصفهان(وکیلی واحمدی) خودم وهمسردردمند۳۵کیلوئی ام و۷فرزندم سرگردان وافسرده به اصرارتنی چندازایثارگران درسال۹۴ جانباز۲۰درصدموج وگوش که بامدرک بالینی و دوبرابرجراحت ۲۰٪بانقص عضو انگشتان و قوزک پا۷سال است باتوجه به تاییدپزشک معتمدی که خودشان فرستادند.خودم وهمسر دردمندم را بازی میدهند.طول دادندتاحالاکه بایدبازنشست شوم.۲۸سال پرداخت بیمه مالیات پیش کش.ازسال۶۳ چون طفلی نیاز به تروخشک داشتم.دردم رادوانمی کنید.نمک روی زخم ۹نفرخانواده نپاشید.که سوزش زخمش تاصدنسلم راجلوجلوسوزانده !!!!!!
کدوم حمایت جانباز،کدوم ایثارگر،خدا و ائمه قهرشان میگیره. دادکجاببرم که همسرم مرابنیادبرده میکویدرئیس بنیاد میگه شوهرت فیلم بازی میکنه من میفهم که هرروزبا۱۰تا اینهاسروکاردارم..... شمارابه خداقسم میدم باوعده وعید روزی بیست روزپیرترو دردمندترمون نکنید.۴سال پیش دکترحکمت پوربه همسرم گفته ببرش خونه قرص هاش راسروقت بده دوماه دیگه زنگ میزنیم بیاد کمسیون۲۵٪بهش میدیم.تا۴۹درصدفرق نداره. این پرونده دست وقوزک هم ببر. ۴ساله تف به ذات هرچی آدم وانسان نماست. بدبختی وزجر ۴دختر۲۰تا۴۰ساله و۳پسر۱۸تا۳۵ساله را به قیامت نزد امام امت خمینی میبرم جواب این دنیابا خدانشناسهایی که هر ننه قمر را میزاری به جانباز رسیدگی زجردادن بکنه.
سلام خدمت تمام کسانیکه به خانواده جانبازان خدمت رسانی میکند بند جانباز اغصاب روان هستم دیگه از زندگی کردن خودم بیزارم گوشها داره ناشنوا میشود تکه زبان پیدا کردن همیشه از ناراحتی بچه هام خسته شدن ولی چیزی نمی کویند دیگه از خودم بیزارم من علی محمد دائمی از شهرستان ملایر هستم هیچ حق وحقوقی دریافت نکردم خؤاهشن کمکم کنید دیگر توان زندگی کردن را ندارم موجی ترکش به سرم ودستم وپا کلا از سمت چپ ولی ناراحتی موج گرفتگی از همه بیشتر اذیتم میکند خدایا خودت نجاتم بدت
سلام بنده جانباز اعصاب هستم همراه برادرم باهم بودیم او شهید شد خداوکیل برادرم بود جگرم برایش میسوزد او یل لحظه درد و رفت من سالهاست نابودم والله قسم در هفته یک شب خواب درست ندارم یک هو میفتم ۱۵ ساعت بیهوش میشم پای چپم همان موقع بی حس شد ک موج مرا گرفت اهمیت ندادن گفتن خوب میشه الان سوزن بهش بزنی نمیفهمم دندان برام نمونده دستام میلرزه بیخودی یهو یک کاری میکنم ک چند روز درگیر ناراحتی انجامش میشم تصمیمات دیوانه وار ک باعث عقب افتادنم از زندگی شد بنیاد سالهاست احراز کرده درصد نمیدهد ما باید چکار کنیم خداراخوش میاد این چ رویه ای است رو چ حساب احراز شده ولی درصد نمیدن هیچ جوابی هم نمیدن
من درسال ۱۳۶۲شناسنامه ام را۴سال باخودکاربزرگ کردم رفتم جبهه درکوههای سردشت بودم ۳ماه۳ماه حمام نمی رفتیم بدنمون شیپیش میزد ازشدت خون بدنمون یخ میزد ۲بار دوچارموج گرفتگی شدم ۱باردرسردشت آزادی شلماش ۱باردرفاوعراق درسال ۶۵ انبارمهمات لشگر۸نجف اشرف موردانفجارتوسط رژیم بحثی قرارگرفت حالا بنده زیرنظربیمارستان میلادشهریار وزندگی سختی دارم وکلا ۵درصد جانبازی دارم شمابگوییدماچیکارکنیم بخداازاین زندگی خسته شده ام
جانباز اعصاب وروان نه روز اسایش دارد نه شب توانایی انجام کارهای زندگی ندارد فقط باید تا اخر عمر دارو مصرف کند شادی در زندگی ندارذ
جامعه ومسیولین هم از مشکلات ما اگاهی ندارند مشکلاتی که هر روز وهمه جا با ما هستند
یکی بیاید اشکهای بی کسی یه جانباز اعصاب وروان را ببیند جانبازی که تنها فرزندش. هم حاضر نیست درجمع دوستانش او را بعنوان پدر معرفی کند فقط خودش وهمسرش در آتش تنهایی می سوزد ومی سازدیک جانباز. اعصاب وروان مثل شمع از درون می سوزد اصلا برای که وچه کسی تینها را می گویم مگر کسی حال ما را می فهمد جانباز 50درصد اعصاب وروان
علی آقای عزیز سلام .سایت بزرگ فاش بااین نیت شبانه روز زحمت میکشد که صدای تو وما رابه گوش کر ولا لان برساند چرا نباید وضع حالت رابگوئ علی جان بگو با فریاد هم بگو که حال تورا فاش عزیز خیلی هم بهترازهرکس می فهمد وبه صفت آن مسعولین بی مسعولیت با قدرت تمام می کوبد تا شاید شرم کرده و کاری انجام دهند
سلام درددل زیاد درس زندگی برادرشهید مفقودالاثر وپدرزیرآوارمانده موج انفجار دست پاشکسته مادر ازهردو چشم با هزاران بدبختی خوب شدکمی ولی درد ما امانش رابرید همه فدا شدیم ازدرس زندگی چونکه پارتی نداشتیم چونکه میگفتیم درراه خداوند است ولی شرمنده شکم زن بچه بیکار
بنده جانباز محمد علی شاکری که در جنگ تحمیلی ۳بار مجروح ۲بارتحت تاثیر حملات شیمیایی دشمن قرار گرفته و چند بار بر اثر موج گرفتگی دچار مشکل جدی شد م حدود سی و اندی سال است تحت درمان اعصاب و روان هستم دچار دردهای روانتی بسیار وحشتناک شدم خانواده ام از مشکلات بنده بی نصیب نمادند حدود ده سال پیش ناچارا رفتم دنبال مجروحیت ولی متأسفانه با بودن تمام مدارک و شواهد مشکل اعصاب و روان و مشکلات ناشی از سلاحهای شیمیایی را قبول نکرد ند آری برای بنده دنیا معنا ندارد ولی وظیفه خانواده ام نبود نباید بدلیل در هایی که بنده دارم در بیست چهار ساعت یک ساعت هم خواب ندارم گریه های پنهان دخترم را هم ببینم خدا این شرایط را برای هیچ کس نیارد به مراتب از جهنم برای خانواده بدتر است چگونه می خواهد آن مسئول مربوطه پیش خدا پاسخ دهد نمی دانم
باسلام مسئولان عزیز آمده اند جانبازان که مدارک سپاه ویکان اعزام کننده را دارند از ستاد مشترک ومجروحیتشان احراز شده وهنوز دکتر می‌روند را از دور خارج کنند اینها پول تو جیبی بچه هاشون چند میلیون است ودستور دارند از شر جانبازان دولت را راحت کنند وگرنه این آقا را از سر کار بیرون می‌کنند وقتی میری بنیاد اینها کاری که انجام نمیدند از جانبازان تلبکار هم هستند بیشترشون جبهه نرفتند بهر حال روزی میرسه که باید جواب بدهند وان وقت متوجه می‌شوند ارباب ما نبودند وخادم بودند ورانداز ها با معرفت داشتند به اینهاحرفی نزدند من در دو عملیات خیبر وخلیج فارس اسکله ال امیه بودم بعد هم از بیمارستان آمدم اصفهان ونرفتم دیوانه خانه با تمام مدارکم پزشکی وکارت ستاد مشترک وابراز سپاه ودکتر متعدد ودر حال حاظر هم تحت درمان هستم میگویند برکه بالینی بیار خوب بگوید نمی‌خواهیم درصد بزنیم وحقوق بدهیم چرا ما را که رفتیم جنک واز وطن وناموس شما دفا کردیم وما را خراب کنید بترسید از روزی که جانبازان شما را خراب کنند شما کدا وبد بخشیده ما جانبازان اداره ساختیم تا شما بروید سر کار وحقوقتان بدیم چون هنر هیچ کاری را نداری بتونید نان در بیا رید بازم ما جانبازها با مریضی که داریم کم وزیادیک لقمه نان در میاریم
سلام به همه عزیزان جانباز
خوشحالم که منم همدرد شما عزیزان هستم
از سال 60 تا سال 68در خدمت جنگ بودم وبعد از پایان جنگ مجبور شدم بخاطر شرایط سخت معیشت زندگی با چند نوع مجروهیت کار ازاد کنم تا کنون هیچ کس از ما یاد نکرده ما از یاد رفتگانیم البته چفیه جنگ را دور گردن کسانی میبینم که حتی نمیدانند جنک کی وکجا اتفاق افتاده ای کاش ارگانهای مربوطه ما تحقیر نمیکردنند
با سلام خدمت برادر بزرگوار سردار حاج جواد فریدی اسکویی بنده هم عرض ادب و ارزوی سلامتی خدمتتان دارم که از نزدیک شاهد زحمات جنابعالی بودم متاسفانه افراد دلسوز و سینه سوخته ای امثال جنابعالی خیلی کم هستند الان کسانی در راس امور بنیاد شهید و ایثارگران قرار گرفته اند که هیچ درکی از مسایل و مشکلات این قشر مظلوم و معصوم ندارند حرف میزنیم بده روزگار میشویم حرف نزنیم طاقتمتان طاق شده بنده خودم که هجده ماه منطقه داوطلب دارم و از شانزده سالگی خودم را وقف ملت و مملکتم کرده ام بهترین دوران نوجوانی و روزهای عمرم را جبهه بودم قرین به ده عملیات بعنوان تک تیر انداز چندین بار دچار موج گرفتگی شده ام هر دو گوشم سوراخ است تمامی دندانهایم را از دست داده ام ده ها مجروحیت داشته ام بعد از جنگ با توجه به مشکلات و گرفتاری های زندگی و همچنین با توجه به اینکه با افتخار برای مملکتمان و اهداف نظام جمهوری اسلامی داوطلبانه بدون کوچکتربن چشمداشتی در جبهه های حق علیه باطل شرکت کردیم بعد از سی و هفت سال کوچکترین کمک و رسیدگی به بنده و امثال من نشده اگر توقعی نباشه برای همه نباید باشه چرا یکسری از خدا بی خبر از کنار نظام به همه چیز رسیده اند شاید رنگ جبهه را هم ندیده اند من و امثال بنده را از حداقل خدمات محروم کرده اند همه مسیولان فاسد و خاین به ایثارگران و جانبازان را به اقام امام حسین (ع) و خدا واگزار میکنم وسلام
باسلام واحترام شما رو به خدا جانبازان رو ازاین مشکلات درمانی نجات دهید بیمه دی اصلا کارساز وکارگشا نیست حتی پول های حق بیمه رو نصفه ونیمه بعد از شش ماه آیا بدد آیا ندد خیلی داروها آزاده که دی قبول ندارد چرا جانبازان بیمه دندان ندارند شما مسئولین محترم رو به حضرت ابوالفضل قسم می دهیم مقداری زیر چشمی به جانبازان نگاه کنید جانبازان که اکثریت فوت کردند و رحمت خدا رفتند و به شهدا پیوستند حداقل اینها که هستند ودرحال رفتن هستن چاره ای بیندیشید شما رو به هرچه که دوست دارید قسم
جانبازانی که عصبانی میشوند و به خود ضربه میزنن بنیاد هم ضربه دیگری میزند. همسر جانباز اعصاب و روان بیست درصد هستم که در کربلای پنج موجی شده. خیلی وقت پیش که هنوز ازدواج نکرده بوده به پانزده درصدش اعت اض میکنه دکتر ها کمش میکنن میشه ده درصد. عصبانی میشه استشهادی براش میکنن توهین به پزشک و فلان و بمان. یکی از کارکنان بنیاد که بعد ا اشنا از کار درامد میگفت فقط گفته شرافت پزشکی تون کجاست قسمی که خوردین و شما باید برای شرافت کا ر کنین برایتان مهم نباشد بنیاد بیرونتون کنه یا نه. در این حد. خلاصه بعد از چند روز میره میبینه درصدش شده کمتر از پنج درصد که الان مدرکش هم هست چه ظلم بزرگی بهش شده بود دیگه قهر میکنه خانواده هم قرض میکنن میبرن دکتر مادرش گریه میکرد و نفرین به کسانی که این بلا رو سر فرزندش آورده بودن خلاصه بی پولی باعث میشه دوباره برای دکتر بره طرف بنیاد ولی با این تفاصیل هنوز بیست درصد هست و اون ظلم هنوز گردن بنیاد هست هر شخصی در بنیاد بیاد سر کار تا زمانی حق و حقوق ضایعه شده شوهر من رو نده ظالم هست و باید روز حساب ج/اب اول شوهرم و بعد خانواده اش چون هیچ توان کارکردن رو نداره با ا با کمک معیشت زندگی میکنیم
با جانبازی ۵ درصد نه پول ویزیت دکتر و نه پول دارو نه هزینه ایاب وذهاب از قائمشهر ب تهران و شیراز و...میدهند بعضا مجبور به تحمل هستم حتی دکتر نمی روم و بدتر میشوم خدا لعنت کند مدیران دروغگو ودوزد و دوتابعیتی که .....ازمجلس میخوام نسبت به دریافت غرامت انسانی جنگ از عراق با ارزش پولی هزاران برابر نسبت به پول کشور ما بطور جدی اقدام کنند .
سلام
زیادش رفته کمش مانده رو سیاهیش هم به ذغال میمونه خدا انشاءالله به هر کس به اندازه ای لیاقتی که داره عوض بده ایکاش در این بنیاد شهید رو می بستن خیال همه راحت می شدباز دم ایثارگران نیروهای مسلح گرم که هر جور دستشون بیاد کم نمی گذارن.........
سلام‌ خدابر مدافعان‌ وطن‌ و دلاورمردانی‌ که‌ زیرحجم‌اتش‌دشمن‌باندای‌یاحسین‌ ویازهرابه‌قلب‌
دشمن‌تادندان‌مسلح‌بادست‌خالی‌ واراده‌اهنین‌‌‌به‌دشمن‌ یورش‌میبردن‌
والان‌چندسال‌ازاین‌ دفاع‌مقدس‌ گذشته‌ و یادگاران‌ زخمی‌ دفاع‌مقدس‌ باسختی‌
دست‌ وپنجه‌ نرم‌میکنندهدف‌یکی‌ بوددنبال‌درصدوامتیازنبودیم‌ولی‌الان‌که‌سنی‌از
عمرمان‌گذشته‌‌ناتوان‌وشرمنده‌خانواده‌ هستیم‌باهمسروفرزندانمان‌نمیتوانیم‌
رفتارخوب‌وشایسته‌ای‌داشته‌ باشیم‌وبماندبامشکلات‌ دیگری‌و
کسی‌احوالمان‌رانمیپرسدوخواهشابدرددلمان‌برسیددرصدراحدف‌کنید
سلام‌اقایون‌مسول‌.الان‌دیگه‌طلاییه‌وشرهانی‌وشلمچه‌تیروترکش‌نیست‌
تابستان‌ اگه‌‌دوساعت‌طاقت‌اوردی‌تواون‌منطقه‌‌بمونی‌اون‌حقوق‌‌حلالت‌باشه‌
پس‌بدون‌این‌عزیزان‌چه‌زجری‌کشیدن‌که‌‌شما‌پای‌کولرگازی‌‌بشینیدوشعاروکم‌کاری‌کنید
سلام‌خدابردلاورمردانی‌که‌بدونه‌هیچ‌ چشم‌داشتی‌ پا به‌ عرصه‌ نبرد گذاشتن‌ بااینگه‌ میدیدن‌ روزی‌ چندتا شهیدتشیع‌میکنند و حجم‌ فشاردشمن‌ تادندان‌مسلح‌برروی‌نیروهای‌ایران‌زیادبودبدونه‌بیم‌وترس‌اعزام‌ میشدند وبه‌جمع‌دوستانشان‌می‌پیوستن‌وصادقانه‌می‌جنگیدن‌وبگذریم‌ چندسال‌ازدفاع‌مقدس‌ گذشته‌وسن‌‌وسالی‌هم‌ازاین‌عزیزان‌‌گذشته‌هیچ‌مسولی‌سراغشان‌ رانمیگردوبپرسدچه‌مشکلانی‌دارید‌
اگه‌سابقه‌سرقت‌وخلاف‌ راداشتیم‌دم‌ و دقیقه‌زیرنظربودیم‌‌
بنده‌‌سه‌فرزندبیکاردارم‌ وتوان‌کارکردن‌روندارم‌ مشکلات‌اعصاب‌وروران‌مشکلات‌زندگیم‌روچندبرابرکرده‌
چرامسولین‌فقط‌درحدشعارنسبت‌به‌این‌عزیزان‌کم‌لطفی‌میکنندوچراپیگیرنیستن‌
ثمره‌خون‌پاک‌همرزمانم‌وهمسنگرانم‌بوده‌که‌دشمن‌رابه‌زانودراورده‌که‌الان‌هیچ‌‌قدرتی‌وجودتعرًض‌وتهدیدبرای‌کشورراندارد‌‌ فرزندکدوم‌ ازاین‌اقازاده‌ها‌همرزم‌ماها‌بوده‌که‌الان‌ داره‌بابهترین‌ ماشین‌های‌مدل‌بالا‌دور‌دور‌میکنه‌ ودرویلا‌های‌مجلل‌زندگی‌میکنندچرابارجنگ‌ وتحریم‌ بردوش‌ماها‌بوده‌‌‌
لعنت‌ خدا براونهایی‌ که‌به‌این‌شیرمردان‌ودلاورمردان‌بی‌ادعا‌ خیانت‌میکنه
باسلام و احترام ، درود بر شهیدان جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و امنیت ، درود بر جانبازان و آزادگان عزیز ،

از دشمنان شکایت برند به دوست
چون دوست دشمن است، شکایت کجابریم؟

سلام و احترام دارم محضر جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران.
جانباز اعصاب و روان، موج گرفتگی و لز دست دادن شنوایی هر دو گوش هستم،
بر اثر عارضه شیمیایی در دی ماه ۶۵ در سومار، و عارضه گاز خردل، حنجره ام را از دست دادم و شنوایی که نداشتم، قدرت تکلم را نیز از دست دادم.
متأسفانه با این همه عارضه و مصیبت، فقط ۱۵ درصد جانبازی به من تعلق گرفته، و در ارتش دارای ۲۰ درصد هستم.
روی سخنم با جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی است.
جناب دکتر عزیز ، جنابعالی در روز دوشنبه ششم تیرماه سالجاری به مصلای شهر رشت تشریف آوردید، بنده اهل رودبارزیتون هستم، برای حل مشکلاتم مرقومه ای خدمت جنابعالی تقدیم نمودم، جنابعالی از داخل مصلی با بنده صحبت کردید، بنده که قادر به تکلم نبودم اما شما به بنده قول مساعدت دادید و اذعان فرمودید که درصد جانبازی بنده حتی بالاتر از ۲۵ درصد باید باشد،
بنده که قدرت شنوایی نداشتم همراهم که با من آمده بود فرمایشات شما را برایم منتقل میکرد و بنده از طریق لب خوانی برخی از صحبت های شما را متوجه میشدم .
نامه ای را که تقدیم جنابعالی نمودم در عرض یکربع الی ۲۰ دقیقه با کد رهگیری ۲۱۹۴۴۶۱۱ و ۲۱۹۴۳۷۱۱ طی پیامک برایم واصل گردید.
حتی یکی از همراهان محترم جنابعالی بنام آقای روشن بین زحمت کشیدند نزد بنده آمدند و به من نوید دادند که در اولین کمیسیون پزشکی پیشِ رو در رشت از جنابعالی دعوت بعمل خواهد آمد بمنظور تجدیدنظرخواهی نسبت به درصد جانبازی شما با توجه به عمل جراحی لارنژکتومی و مشکل اعصاب و روان و فقدان شنوایی ناشی از عوارض جنگی .
حناب آقای دکتر عزیز، از همان روز دیدار از مصلای رشت تا امروز منتظر نتیجه مرقومه ای که تقدیمتان نمودم، هستم، هیچ خبری تشده!!! حتی در پنجشنبه و جمعه مورخ ۱۲ و ۱۳ آبان سالجاری در کمیسیون پزشکی که در شهر رشت تشکیل شد، علیرغم داشتن کدرهگیری و علیرغم قول مساعد جنابعالی، از بنده دعوت بعمل نیامد!!!!!
جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی عزیز ، بنده ۴ روز پیش از بیمارستان اعصاب و روان شفا ٕٕرشت ترخیص شدم.
ازتاریخ ۱۲ آذر لغایت ۵ دی ماه در بیمارستان اعصاب و روان شفا بستری و تحت درمان بودم. وضعیت بغرنج و دشواری دارم، تمام مشکلاتم را در نامه به سمع و نظر جنابعالی رسانده ام، اما دریغ از یک اقدام کوچک!!!
جناب آقای دکتر عزیز، فرموده بودید به جانبازان عراقی ارائه خدمت خواهید نمود!!! چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است . اگر مشکلاتم حل نشود، نزد بی بی حضرت فاطمه زهرای اطهر (س) شکایت شما را خواهم برد . چرا که جانبازان ایرانی همچون بنده، بیکار ، فاقد شغل، فاقد مسکن، فاقد بسته حمایتی درخور شأن یک انسان ، فاقد درآمد هستیم
فدایی رهبر عظیم الشأن : مصطفی هژبر کلشتری . رودبار گیلان، روستای کلشتر
خدایا ، چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
جانم فدای رهبر
سلام‌برملت‌قهرمان‌ودلاورپروایران‌عزیزسومین‌سالگردشهادت‌دلاوری‌ که‌مردمیدان‌وعمل‌بوددلاوری‌دلسوزوبی‌ادعا‌‌دلاوری‌ که‌ازشروغ‌جنگ‌لباس‌رزم‌راازتن‌بیرون‌نیاورد‌ وباشروع‌جنایت‌داعش‌خودازازپیکارورنداشت‌ وقومسم‌وبا‌اراده‌قوی‌ باوعده‌دوماهه‌ریشه‌کن‌ کردن‌ این‌غده‌سرطانی‌درمیدان‌بابدنی‌زخمی‌ ودردناک‌ازدفاع‌مقدس‌مردانه‌ واردمیدان شد مرحبا برچنین‌فرزندانی‌ که‌مردانه‌ازکیان‌ وشرف‌ واقتدار وطن‌عزیزمان‌خدمت‌میکنند ولعنت‌که‌براونهایی‌که‌به حون‌واین‌گل‌های‌پرپرشده‌ خیانت‌میکنند ملت‌ بایدبه‌وجود این‌دلاورمردان‌افتخارورزده‌ وشهادت‌این‌بزرگ‌رابه‌ملت‌ایران‌ وهمرزمانش‌تسلیت‌ عرض‌می‌نمایم‌ روحت‌شاد عزیزدلم‌حاج‌قاسم‌عزیز
سلام‌.سومین‌سالگرددلاورمردی‌مخلص‌وباصداقت‌که‌خالصانه‌عمرعزیزش‌رادرسنگرمقاومت‌ ازارزش‌های‌والای‌انقلاب‌وارمان های‌‌شهیدان‌ وهمرزمانش‌سهپری‌کرد .وراه‌این‌همرزم‌ وفرمانده‌عزیزمان‌ راادامه‌میدهیم‌ وشهادتش وتسلیت‌عرض‌میکنیم‌‌ ودرانتظار انتقامی‌سخت‌ازاین‌جنایتکاران‌هستیم‌ ان شااله.روحش‌شاد ویادش‌جاودانه‌‌بادای‌عزیزدلم‌
سلام‌کجاییدای‌مردان‌بی‌ادعا؟

کجایید برخی مسئولین‌خیانتکار؟
که‌درتریبون‌مجلس‌شعارمیدهید
مااوروندوحشی‌رادرکربلای‌۵‌تسلیم‌اقتداروغیرتمان‌کردیم.
سلام بربرادران زحمتکش فاش نیوز.بنده حقیربیکس درسن۱۶سالگی به فرمان امام راحل بهمراه۶۰نفرازدوستان وهمکلاسیهایم لبیک گفته وبه جبهه رفتیم که مصادف بودباعملیات والفجر۸ بااجازه مسوولین محترم دست اندرکاربنیادواایثارگران درهمان شروع حمله ۱۲نفرشهیدشدندغواص بودندوبقیه هم درطول عملیات یاشهیدویامجروح وشیمیایی شدند.بنده هم یکی ازآنهام.در۲۶/۱۱/۶۴درارونددربمباران شیمیایی شیمیایی شدم.چندرو زدربیمارستان صحرایی بادوستان تحت درمان بودیم.وقرارشدجهت ادامه درمان مارا به تهران ببرندکه به علت نبود نیروی جایگزین درواحدادوات به محل خدمت برگشتیم که بعدازاون ماماندیم سوزش وخارش وآسیب وبدبختی .درادامه عملیات دوباره باپاتک دشمن دریه بعدازظهرکنارنهربایکی ازدوستان شهید مشغول شستن ظرف بودیم که باگلوله توپ بهوارفتیم منکه به تنه نخل خوردم ودوستم در دم شهیدشد .چون دم غروب بودیه تکه ازجگرش مانده بودهمونجادفن کردیم.هنوزصدای اون انفجارلعنتی درگوشام هست وقطع نمیشه.سرم که به نخل خورد ازسمت راست قرشدهنوزهم هست.ونصف ناخن انگشت دوم رفته وحالاکج درمیاد. ودیدچشمام داغونه نزدیک نابینایی . وکم شنوایی گوش راست.ناتوانی سمت راست بدن.وبیحسی شدیدپاهاگاهی اوقات روزی چندبار.ومشکلات فراوان روحی روانی.جالب اینجاست که گواهی انفجاردرپرونده ام نیست ولی شیمیایی هست.واسه کارت ایثاراقدام کردم ولی برای جانبازی اقدام نکردم.لطفاراهنماییم کنید.۵۳سالمه ازبجنورد
سلام‌.ازهمه‌قشرواقوام‌ایران‌عزیز‌پابه‌میدان‌گذاشتن‌چون‌وظیفه‌بود درمقابل‌دیکتاتوری‌نهفم‌وقلدرکه‌توسط‌اربانش‌ساپورت‌میشدکمربسته‌بود که‌ایران‌عزیزرانابودکنه‌‌ نمیدانست‌که‌شیرمردانی‌‌ازقشرهای‌ضیعیف‌درایران‌پای‌کارهستن‌ جنگ‌رابرملت‌مظلوم‌ایران‌تحمیل‌نمود ملتی‌بادست‌خالی‌ولی‌بااراده‌وایمان‌به‌خداکه‌فرزندان‌دلیرش‌عهدبستن‌ جنگ‌جنگ‌تاپیروزی‌وهمان‌شد اوروندوحشی‌وپرتلاتم‌رادرکربلای‌۵‌شکافتن‌وتاپشت‌درهای‌بصره‌‌‌بایورش‌برق‌اسای‌خودرسیدن‌ ودنیارابهت‌زده‌کردن‌وبماندصادقانه‌وبی‌ادعا‌جنگیدن‌ وثمره‌خون‌پاکشان‌شده‌‌‌الان‌اقتدارامنیت‌وافتخارایران‌والان‌مدتی‌که‌ازاین‌دفاع‌مخلطانه‌میگذرد زخم‌تن‌هم‌رزم‌مانمان‌خوب‌نشده‌ وکسی‌نیست‌مرحم‌زخمان‌باشد یک‌سری‌ازمسولین‌واقعا‌هم‌خیانت‌‌وهم‌کم‌لطفی‌میکنند دستمزدمان‌این‌نبودواین‌نیست‌ کسی‌احوالمان‌رانمیپرسد باسختی‌ومشکلات‌دست‌وپنجه‌نرم‌میکنیم. بایدروزقیامت‌جواب‌ماوخانواده‌ماها‌روبدهید.
باسلام من زنده ام
درسال 1389ازبنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بیرجند دعوتنامه ای دریافت کرد م که نوشته بود خانواده جانباز متوفی جهت اردو تشریف بیاورید درزیر ان نامه نوشتم به کوری چشم دشمنان رنده یا گذشت 12سال ازان واقعه نیامدند برای راستی آزمایی که بالاخره رنده ام یا مرده
واقعا رنده ام
باسلام‌به‌ملت‌فهیم‌ودلاورایران‌عزیز.ماهمه‌مردم‌ایران‌ازقلب‌وازدل‌وجونمان‌پاسدارهستیم وبرای‌دفاع‌ازارمانهای‌انقلاب‌پای‌کارهستیم‌.دشمنان‌‌هرچی قعطنامه‌علیه‌سپاه‌‌تصویب‌کنندماراه‌خودمان‌راه‌ادامه‌میدهیم‌وازحرمت‌خون‌گل‌های‌پرپرشده‌یمان‌دردفاع‌مقدس‌ پاسداری‌میکنیم.زنده‌بادسپاه‌‌پاسداران.
اصلا عجله نکنید هنوز وقت هست چه عجله ای
ان شاالله تا روز مرگمان هم درصد 25 اعلام کنن خوبه
از وقت اعلام تا اجرا ده سال گذشته سال 92 کف درصد 25 اعلام شد ولی تاکنون اجرا نشده از سهم جانبازان کلی به صرفه شد.
چون اگه تو این مدت حدود ده سال میخواستن حقوق و هزینه به جانبازان بدن سر به فلک کشیده بود .
حالا وقت هست بزار اونهایی که سیر نشدن سیر بشن بعد

سلام
سلام اقای قاضی زاده لطفا به فکر مسکن برای جانباز ان اعصاب روان باشید تا الان برای ما کاری نکردید با وجود درخواست های مکرر
سلام ،جانباز اعصاب روان وشیمیای۳۰ سال تمام پرونده من زیر هزاران پرونده ۳سال پیش پیدا شد قبل پیدا شدن ۵درصد ماده ۸۷ دادن باشید شدن پرونده ارتش ۲۲ درصد شیمیای دادن حال بنیاد قبول نمی‌کند انواع بیماری سعبلال علاج دارم هکس راهی چاهی بلده کمک کند لطفا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi