شناسه خبر : 92623
چهارشنبه 02 شهريور 1401 , 10:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قدردانی ویژه رهبران مقاومت فلسطین از ایران در نمایش اتحاد حماس و جهاد در غزه

جهاد اسلامی و حماس به عنوان دو گروه بزرگ مقاومت فلسطین با برگزاری نشست مشترک صدای واحد خود برای آزادی فلسطین را به گوش اشغالگران رساندند.
با وجود همه تلاش‌هایی که دشمنان و متجاوزان علیه فلسطین دنبال می‌کنند تا موانع اشغال کامل این سرزمین را بردارند، اما صهیونیست ها برای اشغال فلسطین با موانع جدی روبه‌رو هستند. جالب است که 74 سال از اعلام رسمی تاسیس رژیم صهیونیستی در 1948 میلادی می‌گذرد و صهیونیست ها بارها وارد نبردهای نظامی تمام عیار شده اند تا از طریق نظامی و جنگ، اشغالگری خود را به نتیجه برسانند، اما همه این نبردهای نظامی در مقطعی متوقف شده و سران تل آویو هیچ‌گاه نتوانسته‌اند به همه اهداف خود در جنگ دست یابند. حتی از سه دهه پیش که گروه‌های مقاومت فلسطینی به عنوان بازیگر مسلط در میدان نقش آفرینی کرده‌اند، صهیونیست‌ها با موانع جدی تری روبرو شده‌اند و از همین رو نیز جنگ ها در فلسطین طی دو دهه گذشته به طور کلی گروه‌های مقاومت را هدف قرار داده است. از سوی دیگر بی نتیجه بودن عملیات‌های نظامی علیه گروه‌های مقاومت باعث شده تا صهیونیست ها همزمان از در دیگری وارد شوند و ادعا کنند که میان گروه های مقاومت فلسطینی اختلاف وجود دارد.
صدای واحد جهاد اسلامی و حماس
در جریان جنگ سه روزه اخیر صهیونیست ها علیه نوار غزه نیز، خط خبری رسانه های صهیونیستی حول این موضوع بود که جنگنده‌های صهیونیستی اهداف جهاد اسلامی را هدف قرار می‌دهند نه حماس و حماس واکنشی به این حملات ندارد. با وجود گزارش‌های متناقض صهیونیست ها درباره اختلاف میان حماس و جهاد اسلامی فلسطین اما اواخر روز دوشنبه نشستی مشترک میان رهبران ارشد این دو گروه مقاومت در باریکه تحت محاصره غزه برگزار شد تا آن ها یکصدا اعلام کنند که در برابر صهیونیست ها در یک خط واحد قرار دارند. دو جنبش فلسطینی حماس و جهاد اسلامی در بیانیه مشترک خود تاکید کردند که مقاومت انتخاب راهبردی ما و برگشت ناپذیر است و با هماهنگی بالا و پیشرفته بین دو جنبش ادامه خواهد یافت.
موضوع مهم در بیانیه دو جنبش فلسطینی، اشاره آن‌ها به اتاق عملیات مشترک است که هر دو جنبش فلسطینی این اتاق عملیات مشترک را یک دستاورد ملی دانسته اند. نام اتاق عملیات مشترک فلسطینی در جریان جنگ سه روزه اخیر علیه غزه بارها تکرار شد و حتی پس از پایان جنگ؛ منابع عبری زبان در تل آویو اذعان کردند که برخلاف تصور فرماندهان ارتش تل آویو، اما در جنگ سه روزه اخیر فقط جهاد اسلامی مشارکت نداشته، بلکه فرماندهان خبره حماس نیز در اتاق عملیات مشترک این جنگ را هدایت می کردند. «گال برگر»،  تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی هفته گذشته به فعالیت هماهنگ جهاد و حماس علیه
تل‌آویو در نبرد سه روزه اخیر اشاره کرد و به روزنامه عبری زبان یدیعوت احارونت گفته است که رگبارهای گسترده در نبرد سه روزه اخیر توسط شاخه نظامی حماس، گردان های القسام پرتاب شد و علاوه بر جهاد اسلامی، حماس هم در پرتاب راکت ها نقش فعالی داشت.
قدردان ایران هستیم
موضوع مهم دیگری که در بیانیه اتحاد گروه‌های مقاومت فلسطینی مورد اشاره قرار گرفته، قدردانی آن‌ها از کشورهای منطقه در جریان نبرد سه روزه اخیر است و در این ارتباط رهبران مقاومت با قدردانی ویژه از جمهوری اسلامی ایران در کنار قطر و مصر گفته اند: از همه ملت های عربی و اسلامی و آزادگان جهان که در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ملت فلسطین حمایت کردند، قدردانی می کنیم. از کشورهای اسلامی و عربی به ویژه جمهوری اسلامی ایران، مصر، قطر و احزاب عربی و اسلامی به خاطر دفاع از ملت فلسطین تشکر می‌کنیم.
رهبران حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطینی به خوبی می‌دانند رابطه با تهران و حامیان مقاومت «راهبردی» است و این روابط چیزی نیست که بتوان آن را در سطح روابط عادی سیاسی توصیف کرد. ریشه حمایت جمهوری اسلامی ایران از گروه های فلسطینی تاریخی و عقیدتی است و حتی اختلافات گذشته جمهوری اسلامی ایران با سازشکاری عرفات باعث نشد که ایران مسیر خود برای حمایت از مقاومت فلسطین را تغییر دهد. تهران از زمان تأسیس جهاد اسلامی در قدس در دهه 1980 از این جنبش حمایت کرد و همچنین از زمان تأسیس حماس روابط پیشرفته‌ای با آن ها برقرار کرد. ایران همچنین از زمان آغاز «انتفاضه سنگ»، حمایت از مقاومت فلسطین را تداوم بخشید و در انتفاضه الاقصی به آن شدت داد و در ده سال اخیر این حمایت ها با مقاومت موفق گروه های فلسطینی در برابر تل آویو به بار نشسته است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi