شناسه خبر : 92986
چهارشنبه 16 شهريور 1401 , 14:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کتاب «تعامل با دوستان بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» به چاپ رسید

کتاب «تعامل با دوستان بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» اثر سیدعلی سادات فخر به چاپ رسید.

 

کتاب «تعامل با دوستان بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» به چاپ رسید

کتاب «تعامل با دوستان بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» اثر سیدعلی سادات فخر در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار شد.

در این اثر، پس از مفهوم شناسی سبک زندگی اسلامی و مبانی و گستره سبک زندگی، اهمیت همکاری با دوستان و مفهوم شناسی دوست مورد بررسی قرار گرفته و معیار دوست‌گزینی تبیین شده است.

نویسنده در ادامه این اثر، شناخت اعتقادات دوست و اصل بنیادین رفتار با دوستان را بیان و بر رعایت قاعده زرین تأکید کرده است.

سپس، عوامل نگهداشت دوستی بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) تبیین شده است که از جمله این رفتار‌ها می‌توان به محبت، ایمان به خداوند، پیوند نسبی و سببی، و رعایت انصاف اشاره کرد.

«اهداف تعامل با دوستان» از دیگر مباحث این اثر است که در این راستا بر همدردی و مواسات، نیاز‌های اقتصادی، و نیاز‌های روانی و معنوی، بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) توصیه شده است.

در این اثر، «آثار تعامل با دوستان» تشریح شده است که در این راستا، رفع کدورت و دشمنی، تحکیم پایه‌های ایمان، و افزایش مکارم اخلاقی و انسانی تبیین شده است.

در پایان «شیوه تعامل با دوستان» مورد بحث و بررسی قرار گرفته که از جمله این شیوه‌ها می‌توان به رعایت ادب در رایزنی و مشورت، رعایت ادب در گوش سپاری، رازداری، امانتداری، خوش گمانی، امیدآفرینی، نیکی، وفای به وعده، هدیه دادن، رعایت عدالت، ترک دوستی با دشمن دوست و بخشش لغزش‌ها پرداخت.

 

منبع: شبکه خبر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi