شناسه خبر : 93040
شنبه 19 شهريور 1401 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آرزویی که حاج قاسم برای تحقق آن خون داد

حاج قاسم در صحبت‌هایی درباره آرزویی گفته است که برای تحقق آن حاضر است خون خود را بدهد.

 

 از یادمان نمی‌روید اربعین سال‌های 1394 و 1395 اوج درگیری‌های داعش در شهر‌های عراق که بسیاری از مردم این کشور را آواره کرده و شمار زیادی را مورد حمله قرار داده بود.

آرزویی که حاج قاسم حاضر بود برای تحققش خون دهد+ فیلم

سال 1394 نیرو‌های دولت به اصطلاح اسلامی عراق و شام به اختصار داعش معرفی شده بودند با فرماندهی ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه به شمال عراق حمله کردند و در ادامه تهاجم خود توانستند با حمله به سامرا و چندین شهر دیگر موصل را به اشغال خود درآورند. نیرو‌های داعش به دنبال حمله به دیگر شهر‌ها به ویژه تسلط بر بغداد و کربلا بودند. از طرف دیگر داعش به کردستان عراق نیز حمله کرد که با مقاومت نیرو‌های کرد مسلمان رو به رو شد. مسعود بارزانی از رهبران کردستان عراق گفته بود «داعش به دروازه‌های شهر اربیل رسیده و شهر در حال سقوط بود. من با آمریکا، ترکیه، انگلیس و فرانسه و حتی عربستان تماس گرفتم، همه آن‌ها در جواب گفتند که کمکی نمی‌توانند بکنند. بعد با ایران تماس گرفتم و گفتم اگر نمی‌توانید کمکی کنید ما شهر را تخلیه کنیم. آن‌ها تلفن حاج قاسم را به من دادند. فورا با حاج قاسم تماس گرفتم و اوضاع را دقیق شرح دادم، حاج قاسم گفت من تا فردا بعد از نماز صبح اربیل هستم، گفتم فردا دیر است همین حالا بیایید. گفت کاک مسعود فقط امشب شهر را نگه دار! صبح به استقبال حاج قاسم در فرودگاه اربیل رفتم. او با 50 نفر از نیرو‌های مخصوصش سریعا به محل درگیری رفتند و نیرو‌های پیشمرگه را سازماندهی کردند و در عرض چند ساعت ورق به نفع ما برگشت. بعد‌ها یک فرمانده داعشی را اسیر کردیم و پرسیدیم چگونه شد شما که در حال فتح اربیل بودید عقب نشینی کردید، گفت نفوذی‌ها در اربیل به ما خبر دادند قاسم سلیمانی در اربیل است، لذا روحیه ما بهم ریخت.»

در این میان یک فرمانده ایرانی میدان‌های نبرد منطقه معادلات فتوحات داعش را بهم ریخت، پس از حضور حاج قاسم در عراق و با کمک فرمانده مقاومت، ابومهدی المهندس نیرو‌های مردمی برای مقابله تجهیز و ساماندهی شدند و از این رو حشدالشعبی در عراق و دفاع الوطنی در سوریه شکل گرفت. نیرو‌های مقاومت توانستند با طرح عملیات‌های منظم طی چند سال مناطق تحت سیطره داعش را از لوث وجود تروریست‌های تکفیری پاک کنند و فصل نویی را در تاریخ مقاومت رقم بزنند که پرچمداران آن فرماندهان بزرگی، چون حاج قاسم و ابومهدی المهندس بودند.

سردار سلیمانی که روزی در یکی از سخنرانی‌های خود در زمان دفاع مقدس قول داده بود راه کربلا را باز کند به این وعده عمل کرد. او گفته بود: «امروز خدا شما را مامور نجات اسلام کرده، همه از این امتحان سرافراز بیرون بیاییم که تا الان به لطف خدا سرافراز بودیم. ما باید خودمان را آماده کنیم و بسازیم تا آبروی اسلام و مسلمین را حفط کنیم و برای امام و مردمی که چشم انتظار هستند و در طول جنگ قول دادیم تا آنان را به کربلا ببریم، آرزویشان را تحقق بخشیم، ما واقعا می‌خواهیم مردم را ببریم کربلا، این یک شعار نیست ولو با خون این را عملی کنیم.»

حاج قاسم سلیمانی 30 مهر سال 1396 در جریان تشییع پیکر شهید مرتضی حسین پور یکی از فرمانده متبحر ایرانی در سوریه، تاکید کردیه بود کمتر از سه ماه دیگر پایان حکومت داعش را اعلام می‌کند که این وعده خود را جامه عمل پوشاند تا راه برای حضور زائران میلیونی اربعین حسینی و دیگر مواقع سال را با نثار خون خود و فداکاری رزمندگان فراهم کرد.

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi