شناسه خبر : 93101
سه شنبه 22 شهريور 1401 , 09:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فلسطین در حال انفجار است؛ هشدار سرویس اطلاعاتی مصر به اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی با وجود تداوم یورش‌ها و بازداشت‌ها، با دشواری در توقف عملیات‌های مقاومت مواجه است و مقامات مصری هشدار داده‌اند در صورت ادامه روند کنونی در کرانه باختری، صهیونیست‌ها با انفجار اوضاع مواجه خواهند شد.
کرانه باختری نام بخشی بزرگ از خاک فلسطین است که این روزها قلب تپنده تحولات این سرزمین شده است. اگر تا همین چند سال پیش کرانه باختری را با نام برخی چهره‌های سازش کار عربی می‌شناختند، این روزها نام کرانه باختری با نام گروهی بزرگ از مجاهدان و مبارزان فلسطینی گره خورده که عزم خود را برای یکسره کردن کار اشغالگران جزم کرده‌اند. این روزها نام کرانه باختری ارتباطی با سازش کاران ندارد و این محدوده از فلسطین جایی برای سازش کاران نیست. فلسطینی‌های باقی مانده در کرانه باختری مدت‌هاست که به این قطعیت رسیده‌اند که هر قدم در برابر اشغالگران عقب بنشینند، صهیونیست‌ها چند قدم جلو می‌آیند. جمعیت 600 هزار نفری شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری، بزرگ‌ترین نشانه شکست سازش گری است و از همین رو، روز به روز تحولات کرانه باختری داغ‌تر و پرتنش‌تر می‌شود.
داغ شدن و شروع دور جدید انتفاضه فلسطین را از زبان صهیونیست‌ها هم می توان شنید. روز یکشنبه «رونن بار»، رئیس‌سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک از افزایش ۳۰ درصدی تیراندازی در کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها خبر داد و گفت: در مقایسه با سال گذشته عملیات تیراندازی در کرانه باختری ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. به گفته این مقام تل آویو، صهیونیست‌ها امسال با بیش از ۱۳۰ عملیات تیراندازی مواجه بوده‌اند، در حالی که این تیراندازی‌ها در سال 2021 میلادی ۹۸ مورد و در سال ۲۰۲۰ فقط 19 مورد بوده است. همین آمار بزرگ‌ترین نشانه آن است که تحولات کرانه باختری در عمل به سمت مسلح شدن فلسطینی‌ها حرکت می‌کند و فلسطینی‌ها به مانند گذشته در برابر نظامیان اشغالگر دست بسته نیستند.
این آمار حیرت انگیز از افزایش استفاده از سلاح توسط فلسطینی‌ها باعث شده تا رژیم صهیونیستی از هم اکنون به شدت در ترس و وحشت بسر ببرد و همه توان خود را برای کنترل اوضاع به‌کار گیرد، هرچند آنها تا کنون نتوانسته‌اند اوضاع را کنترل کنند و حتی وضعیت برای آنها بدتر هم شده است. وضعیت در کرانه باختری فلسطین حتی تا آنجا پرتنش شده که رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که برخی مسئولان مصری به سران رژیم اسرائیل درباره تداوم حملات و یورش‌های خود در کرانه باختری رود اردن هشدار داده و گفته‌اند که اوضاع این منطقه از کنترل خارج خواهد شد. شبکه صهیونیستی کان در این ارتباط اعلام کرد که مسئولان مصری به رژیم صهیونیستی گفته‌اند که اگر وضعیت کرانه باختری به همین شکل تداوم داشته باشد، این رژیم با انفجار در اراضی تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین مواجه خواهد شد.
پادگانی به نام کرانه باختری
 بزگ‌ترین کابوس فعلی صهیونیست‌ها آن است که علاوه‌بر دو شهر جنین و نابلس در کرانه باختری که این روزها کانون مقاومتند، شهرهای دیگری کرانه باختری نیز مسیر جنین و نابلس را در پیش گیرند و در عمل آتش خشم سراسر این منطقه را فرا گیرد. از همین رو نیز منابع میدانی گفته‌اند که قدم به قدم جاده‌ها و حتی کوچه‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری سربازان صهیونیستی مستقر شده و هرگونه تحرک و تجمع فلسطینی‌ها زیر نظر گرفته می شود، اما با وجود همه این محدودیت‌ها، صهیونیست‌ها هنوز موفق نشده‌اند اوضاع را تحت کنترل خود درآورند.
قرار است تا چند ماه دیگر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین؛ پنجمین انتخابات پارلمانی برای خروج از بن بست سیاسی چهارساله برگزار شود و اگر شرایط در کرانه باختری همچنان پرتنش و پر از درگیری باشد، عملا شاید برگزاری انتخابات سراسری در همه مناطق اشغالی نیز امکان پذیر نباشد. شبکه رادیو و تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی موسوم به کان در گزارش روز دوشنبه خود اعلام کرد سرویس‌های امنیتی اسرائیل روز به روز بر سطح آماده‌باش خود می‌افزایند تا بتوانند اوضاع را کنترل کنند و به همین منظور روزانه ده‌ها هشدار در رابطه با احتمال وقوع عملیات اعلام می شود. براساس گزارش این شبکه عبری زبان، پلیس اسرائیل مدتهاست که در حال آماده‌باش کامل قرار دارد و علاوه‌بر آن هر روز نیز بر شمار نیرو‌های خود در تمامی نقاط (فلسطین اشغالی) می‌افزاید، در حالی که تمرکز اصلی بر روی بازارها، رخداد‌های بزرگ و اماکن پر رفت و آمد است.
از سوی دیگر، برخی از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی با اذعان به شکست عملیات ارتش این رژیم در سرکوب مقاومت در کرانه باختری اعلام کردند که احتمال ورود به درگیری وسیع در کرانه باختری پیش از ورود به برنامه‌های انتخاباتی وجود دارد و در این صورت شاید صهیونیست‌ها در کنار صندوق‌های انتخابات آتی خود، شاهد شلیک و درگیری‌های مسلحانه در گوشه گوشه مناطق اشغالی باشند.
اعتراضات ضد صهیونیستی در آلمان
همزمان با تنش‌ها در کرانه باختری، شکاف‌های حل نشده درون جامعه صهیونیست چنان است که تشکیل دولت به امری شبه محال تبدیل شده است. دولت‌های لرزان و مستعجل حکایت از پوسیدگی و زوال نهادهای سیاسی تل‌آویو است. عصر روز یکشنبه نیز «یائیر لاپید»؛ ژست یک نخست وزیر را به خود گرفت و به آلمان رفت تا در آنجا در ظاهر بتواند وضعیت کابینه در تل آویو را با ثبات نشان دهد، اما حتی در آلمان نیز صهیونیست‌ها از دست مخالفان خود در امان نبودند و  شبکه خبری آروتز شوا روز دوشنبه از برگزاری یک تظاهرات ضد صهیونیستی در پایتخت آلمان خبر داد. صفحه توئیتر این شبکه خبری با انتشار تصویری از تظاهرات نوشت: پیش از ورود لاپید یک تجمع ضد اسرائیلی از محل اقامتگاه صدراعظم آلمان در برلین برگزار شد.
بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان در این تجمع شعارهایی را در دست داشتند و فریاد «زنده باد فلسطین» سر می‌دادند. اوضاع ناآرام کرانه باختری بعید است که آرام بگیرد و حتی به نظر نمی رسد که سفرهای خارجی مقامات این رژیم بتواند از حجم آبروریزی نظامیان صهیونیست به‌دلیل ناتوانی در برابر مقاومت‌گران فلسطین بکاهد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi