شناسه خبر : 94266
پنجشنبه 28 مهر 1401 , 08:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وصیت‌نامه همه شهدا ثبت و بایگانی شده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:  تمام وصیت‌نامه‌های در دسترس شهدا ثبت و بایگانی شده و دستور انتشار آن‌ها صادر شده است و ساخت فیلم سینمایی، سریال، برگزاری جشنواره سرخ‌نگاران با هدف تبدیل خاطرات شهدا به رمان از جمله کارهای فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می‌شود.

 

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور ۲۷ مهر  در گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: در آذربایجان‌غربی بیش از ۱۳۱ هزار شهروند به غیر از رزمندگان با بنیاد شهید ارتباط دارند و مردم این خطه از ابتدای انقلاب تاکنون با وجود تحریم‌ها، مشکلات فراوان و ناتوی فرهنگی پیوند خود را با انقلاب، رهبری و ولایت حفظ کرده‌اند و از اول انقلاب تاکنون مرزبانان سرزمینی، فکری کشور و هویت بخش ایران هستند.

وی افزود: این استان یکی از مراکز مهم پرورش دهنده فرماندهان و نیروهای انقلابی است و برای توسعه کشور نیاز به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم و ملت ایران در بحث ایثار و شهادت نمره قبولی گرفته‌اند و با توجه به تلاش‌های بی‌وقفه دشمن برای ایجاد فاصله بین مردم و فرهنگ ایثار داشت مردم با بصیرت ندادند که بین خود و این فرهنگ فاصله بیفتد و هرگز این اجازه را به دشمنان نخواهند داد‌.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: اعتبار اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده و محدودیت اعتباری برای متقاضیان اشتغال نخواهیم داشت و تبدیل وضعیت ۱۰۰ هزار نفر در ادارات دولتی و برخی ادارات غیردولتی انجام شده و مابقی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: تمام وصیت نامه‌های در دسترس شهدا ثبت و بایگانی شده و دستور انتشار آن‌ها صادر شده است و ساخت فیلم سینمایی، سریال، برگزاری جشنواره سرخ‌نگاران با هدف تبدیل خاطرات شهدا به رمان از جمله کارهای فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: افتتاح مرکز ایثار با هدف ارائه خدمت توانبخشی، ورزشی ، تفریحی و درمانی، سرکشی به خانواده‌های تحت پوشش بنیاد در منطقه زلزله‌زده خوی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نخبگان بنیاد شهید از جمله برنامه‌های این سفر است.

وی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در تامین دارو و ملزومات آن مشکلی ندارد، اما در هزینه‌ها به دلیل تورم بالا یک مشکل بین هزینه و منابع وجود دارد به‌طوری که زمان روی کار آمدن این گروه مدیریتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، بدهی بنیاد فقط به سازمان‌های بیمه دو هزار میلیارد بود که امروز با تامین اعتبار این مشکل رفع و سرانه درمان با دو برابرشدن به ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

 

منبع: ایکنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi