شناسه خبر : 94287
پنجشنبه 28 مهر 1401 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید محمد شهرابی: در هر سنگری هستید جای شهیدان را خالی نگذارید

شهید محمد شهرابی فراهانی در وصیت‌نامه خود آورده است: اگر من شهید شدم در هر سنگری هستید اسلحه‌ام را بردارید و جای مرا و دوستان شهیدم را در جبهه خالی نگذارید.

 

شهید محمد شهرابی: در هر سنگری هستید جای شهیدان را خالی نگذارید

شهید محمد شهرابی فراهانی فرزند علی در روز هفتم فروردین ۱۳۴۱ در روستای شهراب از توابع آشتیان به دنیا آمد. وی پس از پایان دوره راهنمایی وارد حوزه علمیه این شهر شد و پس از چند سال به قم عزیمت نمود.

این شهید پس از چندی مجاهدت در دفاع مقدس بر اثر بمباران شیمیایی دشمن به درجه جانبازی نایل شد و سرانجام در سوم تیر 1377 در بیمارستان ساسان و بر اثر صدمات شدید ناشی از شیمیایی دشمن به شهادت رسید. در ادامه وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید.

"بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود بی‌کران بر امام زمان و نائب بر حقش امام خمینی، از خداوند طلب مغفرت و آمرزش می‌نمایم.

خداوند خبر دارد که من چقدر گناه انجام داده‌ام و امید دارم که همه گناهان من را بیامرزد و من از خدای خود تشکر می‌نمایم که من لیاقت جبهه رفتن را پیدا کردم و امید دارم که بتوانم در راه اسلام جهاد کنم، ان‌شاءالله.

از پدر و مادرم می‌خواهم که خطاهای مرا مورد بخشش قرار دهند و اگر از من راضی نباشید جهاد من چنان جالب نخواهد شد و امید دارم که ناراحت نباشید که من در جهاد مقدس شرکت کرده‌ام و امید دارم که افتخار این را داشته باشید. زیرا من راه حسین ابن علی (ع) را انتخاب نموده‌ام  و از آن گل پرپر شده کربلا و سر بریده‌اش پیروی نمایم.

می‌جنگم و می‌رزمم به یاری الله و تا پیروزی اسلام و امید آن را دارم بتوانم با سایر برادران با یاری گرفتن از خداوند قادر و توانا و با پیروزی خط سرخ شهادت بتوانیم راه کربلا را باز نماییم.

ای دوستان عزیز در مقابل شما شرمنده هستم و اگر خطایی انجام داده‌ام امید دارم که مرا ببخشید و از خدای خود طلب مغفرت و آمرزش برای من حقیر و خودتان بنمایید. ان‌شاءلله اگر من شهید شدم در هر سنگری هستید اسلحه‌ام را بردارید و جای مرا و دوستان شهیدم را در جبهه خالی نگذارید.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته"

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi