شناسه خبر : 94771
دوشنبه 23 آبان 1401 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

من هم یک از هزاران!

علی‌اصغر صباغی - باسلام؛ من هم یکی از همان هزاران رزمنده ای هستم که آن زمان شاگرد نمونه مدرسه عطار سلطان آباد از روستاهای خراسان رضوی ۴۰کیلومتری شهر سبزوار بودم و از طرف آموزش و پرورش آن وقت آمدن من را خواستند گفتند شما چون در منطقه شاگرد نمونه شدی با خَرج اداره تا هرجا بخواهی رایگان می توانی درس بخوانی.

آن زمان وضع اقتصاد ما خیلی ضعیف بود و من آن زمان کلاس ششم بودم و از کمک اداره خیلی خوشحال شده بودم. جنگ شروع شده بود که یک روز با خودم گفتم بچه های ما در جبهه ها دارند می جنگند و شهید می شوند. من هم از همه آرزوهایم گذشتم رفتم جبهه و چون وضع مالی پدرم خوب نبود، چند وقت می رفتم و بعد می آمدم. چند وقتی کارگری می رفتم و دوباره می رفتم جبهه.

خلاصه در ۳ مرحله و مدت حدود ۸ ماه جبهه رفتم و در چند عملیات، از جمله عملیات خیبر ووو بودم و واقعاً خیلی سختی ها کشیدیم و باور کنید خیلی آرزوی شهادت داشتم که نشد؛ ولی هم موج گرفتگی و ترکش و مشکلات خیلی بَد دارم و در بیمارستان صحرایی چند روز بستری بودم و چند سالی مریضی هایم خیلی زیاد شده و آن زمان از سپاه نامه دادند که بروم دنبال جانبازیم، نرفتم. ولی الان هم حالم خرابه و هم بیکارم. وضع مالیم خیلی خرابه.

من ازسال ۱۳۷۲ در خانه‌مان زن و بچه هایم رنگ خوشی را ندیده اند. اعصابم داغان است. همه چیز را بهم می ریزم و ۶۱ ساله شده ام. وقتی کمی حالم خوب می شود پیش خودم می گویم خدایا چرا ما شهید نشدیم که راحت بشویم. مگر ما چه کردیم؟! خود ما که هیچ؛ خانواده ما هم باید به پای ما بسوزند. من ۱۰ تا نَوه دارم که پیش آنها هم خجالت زده شده ام.

سال ۹۸ رفتم اهواز بیمارستان شهید عزیز، بقایی دنبال پرونده ام. ۲روز با یک بنده خدا که شهر اهواز را بلد بود همه جا را گشتیم. فقط پلاک من پیدا شد. گفت بیمارستان صحرایی همان زمان موشک زدند چیزی نمانده؛ و من دست خالی برگشتم. اگر کسی می تواند به من کمک و یا لااقل راهنمایی کند؛ که من در سّن ۶۱ سالگی خانه نشین شده ام. بعضی جاها و کشورها در سن ۸۲ سالگی کاندید ریاست جمهوری و یا ارگان های دیگر می شوند. ماها تا آن سّن برسیم ۷ تا کفن پوساندیم. باز هم خلاصه داوری باشما.

ماها برای حفاظت از وطن و ناموسمان رفتیم ولی بعضی از همکلاسی هایمان هم الان دکتر و مهندس شده اند که بیا و ببین چه دَبدَبه و کَبکَبه ای دارند و ماها را سَرِ کار هم می گذارند. می گَویند تو هم جبهه نمی رفتی از ما بالاتر می شدی!

اینستاگرام
دوست گرامی باید دو نفر از همسنگرانت جبهه و مجروحیت شما را گواهی کنند،،،پیگیری مستمر می خواهد انشاالله که به حقت برسی،،،
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi