شناسه خبر : 94797
سه شنبه 10 آبان 1401 , 12:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مردم دست رد به اقدامات آشوبگرانه زده‌اند

سخنگوی دولت گفت: اجتماع پرشور مردم در اعتراض به اغتشاشات و آشوب افکنی ها و تشییع شهدا ، نشان می‌دهد مردم مخالف تجزیه طلبی هستند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در عملیات تروریستی شیراز،گفت: ان شاءالله با برگشت آرامش به کشور دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. اجتماع پرشور مردم در اعتراض به اغتشاشات و آشوب افکنی ها و تشییع شهدا نشان می‌دهد مردم مخالف تجزیه طلبی هستند و دست رد زدند به تلاش‌های دشمن در همه زمینه‌ها. مردم نشان دادند اجازه موفقیت به این جریان‌های تجزیه طلبانه و فتنه انگیزانه نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شعار امسال حمایت از تولید و اشتغال تعیین شده و شعار دولت سیزدهم نیز حمایت از کسب و کار بوده است، موفقیت در حوزه تولید می‌تواند در نهایت منجر به افزایش رفاه مردم شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه توجه به شاخص‌های تولیدی بسیار اهمیت دارد،افزود: تولید ناخالص داخلی ما در سه ماهه اول رشد ۳/۱ دهم درصدی را نشان می‌دهد و از همین میزان رشد ما در بخش صنعت ۵/۱ دهم درصدی را نشان می‌دهد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه ما باید سیر رشد را با وضعیت رکود رشد در دوره گذشته مقایسه کنیم،تاکید کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در یک ماهه گذشته در تولید ۵۰۰ محصول تجهیزات پزشکی ۲۵ درصد افزایش و صدور پروانه تولید داشتیم.

وی اضافه کرد: در حوزه صنعت فولاد در پنج ماهه نخست با رشد ۹/۹ دهم درصدی مواجه شدیم. محصولات فولادی هم در این بازه زمانی ۸ درصد رشد داشتند. در حوزه خودرو سازی تولید خودرو رشد کامل داشته است و تقریباً خودرویی در انبارهای خودرو سازها وجود ندارد و تقریباً تولید به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های اصلاحی دولت، برنج در سال زراعی اخیر با افزایش ۲۵ درصدی و گندم افزایش ۳۷ درصدی داشته است. افزایش ۶۰ درصدی خرید تضمینی گندم نیز داشتیم.

بهادری جهرمی افزود: در حوزه برق، افزایش ۶ هزار مگاوات ظرفیت تولید در یک سال اخیر بی سابقه بوده است. همزمان اصلاح الگو و قاچاق نیز صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به موج مهاجرت و مدیریت دولت در این باره، تصریح کرد: در پنج سال گذشته کشور فقط بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه که از کشور خارج شده بودند به کشور بازگشتند و با سیاست‌های اتخاذ شده موجی از بازگشت نخبگان هم شاهد بودیم. برای نمونه دکتر سید فرید معصومی یکی از این نخبگان بودند که در خارج از کشور تحصیل کردند و به کشور بازگشتند و در حادثه تروریستی شاهچراغ به شهادت رسیدند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این جوان‌ها که بازگشت داشتند باید الگوی جوانان باشند،افزود: برای تقویت حمایت از نخبگان و به کارگیری آنها دولت مصوبات و اقدامات گسترده‌ای داشته است و بیش از ۱۰ هزار نفر از نخبگان علمی در حال همکاری با شرکت‌های دانش بنیان هستند تا منجر به نوآوری‌ها برای حل مشکلات کشور شود. شاهد افزایش چشمگیر در حوزه شرکت‌های دانش بنیان نیز هستیم.

تکمیل می شود...

منبع: خبرگزاری آنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi