شناسه خبر : 94988
دوشنبه 16 آبان 1401 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گویا رسول‌الله مرا فرا مى‌خواند

شهید «علی عصمت» در وصیت نامه خود آورده است: مادرم، گویا رسول‌الله مرا فرا مى‌خواند، مى‌خواهم ثابت کنم که مسلمانم و پیرو خط امام حسین (ع) هستم.

 

گویا رسول الله مرا فرا مى‌خواند«علی عصمت» در یکم دی ۱۳۴۶ در شهر آبدانان متولد شد، تحصیلاتش را تا سال دوم راهنمایی ادامه داد و پس از آن به عنوان طلبه به حوزه علمیه وارد شد.

وی با شروع جنگ تحمیلی به سپاه پاسداران پیوست و راهی جبهه‌های نبرد با متجاوزین بعثی شد و سرانجام در ۱۲ اسفند ۱۳۶۴ در جزیره مجنون به شهادت رسید. مزار این شهید در گلزار شهدای آبدانان قرار دارد.

بخشی از وصیت نامه شهید «علی عصمت»:

مادرم، گویا رسول الله مرا فرا مى‌خواند، مى‌خواهم ثابت کنم که مسلمانم و پیرو خط امام حسین (ع) هستم. اى مردم آبدانان اى کسانیکه جنازه مرا بر دوش دارید به دستان من نگاه گنید که هیچ با خود نبرده‌ام، به خون ریخته شده‌ام نگاه کنید.

اى جوانان و نوجوانان عزیز علم زینت است بنابراین براى کسب علم بکوشید تا زمانى که می‌توانید بهره بگیرید و در جستجوى علم باشید، به علم تکیه کنید و به خدا اعتماد. جوانمرد باشید که به خاطر دین پرهیزگار و با تقوى و به وظائف خویش عمل کنید، علم را غنیمت شمارید و در کار‌ها دقیق باشید.

اى مردم بدانید دنیا مانند سایه‌اى است که تمام مى‌شود هر شب مى‌خوابد و کوچ مى‌نماید یا مانند برقى است که در افق آرزو‌ها مى‌درخشد فرض کنید که دنیا مجانى به دست شما برسد مگر مسیرش نابودى نیست به هر چه امید داشته باشى نمى‌ماند خیلى زود شب‌ها دنیا را تغییر مى‌دهند.

ازدنیا هر چه خواهى برای سفر به آخرت بردارید که به زودى کوچ خواهى کرد و در این کار شتاب کنید که مرگ بدون تردید فرود خواهد آمد.

بار خدایا گام و قلب مرا استوار گردان، اى خداى بزرگوار تو براى تکیه‌گاهم کافى هستى.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi