شناسه خبر : 95092
چهارشنبه 18 آبان 1401 , 09:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجری واگذاری خودرو ایثارگران مطابق قانون وزارت صمت است

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: تعداد 10 هزار دستگاه خودرو بر اساس قانون بودجه سال جاری از طریق شرکت‌های خودروساز به ایثارگران واجد شرایط واگذار می‌شود.
 
همه ایثارگران واجد شرایط واگذاری خودرو به وزارت صمت معرفی شدند/مجری واگذاری خودرو ایثارگران مطابق قانون وزارت صمت است

 میثم اروز با اشاره به بند (ی) تبصره (7) قانون بودجه سال 1401 کل کشور، گفت: بر اساس این قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است از طریق شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی خود به تعداد 10 هزار خودرو نسبت به فروش خودرو به همسر، فرزندان و والدین معظم شهدا، جانبازان 25 درصد و بالاتر دارای محدودیت جسمی حرکتی و جانبازان 50 درصد و بیشتر با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرطی که فاقد خودرو بوده و تاکنون هم با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران خودرو دریافت نکرده باشند، با تقسیط 5 ساله و کارمزد 4 درصد از محل تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره (16) اقدام کند و البته جانبازان 70 درصد مشمول شرایط این بند نیستند.
مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه افزود: آیین‌نامه اجرایی تبصره (16) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 در تاریخ 29 تیر سال جاری به تصویب هیئت محترم وزیران رسید که در ماده (14) آن سقف فردی تسهیلات موضوع جز (1) بند (ج) قانون، دو میلیارد و پانصد میلیون ریال با رعایت بند (ی) تبصره (7) قانون تعیین شده و دوره بازپرداخت تسهیلات این ماده 5 سال است و بانک‌های عامل و سهم هر بانک نیز مشخص شده است.
میثم اروز در پایان تأکید کرد: با عنایت به نص صریح قانون در بند (ی) تبصره (7) قانون بودجه سال 1401 کل کشور، تکلیف بنیاد شهید و امور ایثارگران صرفاً معرفی مشمولان واجد شرایط است و مابقی تکالیف قانونی نظیر هماهنگی با بانک‌های عامل، مشخص شدن نوع خودرو و انعقاد قرارداد با شرکت‌های خودروساز و ... بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و با عنایت به اینکه قانون‌گذار هیچ‌گونه تکلیفی برای اولویت‌بندی لحاظ نکرده است، بنیاد شهید و امور ایثارگران فایل اسامی تمامی واجدان شرایط شامل حدود 250 هزار ایثارگر مشمول را به وزارت صمت ارسال کرده است.

 

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi